לדלג לתוכן

שיחת משתמש:Mdafula/רבי נתן לייווטהענדלר ורבי אברהם בעלישצעניצער

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 2 יולי מאת מענדל סופר

אינני מבין מדוע הוצא הערך מחבדפדיה - מה הספק בחשיבותו? ידוע לנו במסורת שהיו לבעש"ט 60 תלמידים אך עדיין אף אחד לא מנה את שמותיהם. בחבדפדיה נעשה נסיון ראשון מסוגו לעקוב ולזהות את התלמידים. לפנינו מקור מוסמך בו מספר הרבי הרייץ על שניים מהם - במה נגרע חלקם משאר תלמידי הבעש"ט שאינם ראויים להזכר? פרטים אלו שמספר הרבי הרייץ הם היחידים הידועים לנו אודיתיהם, ולכן מן הראוי להזכירם. לענ"ד צריך להחזיר את הערך למקומו. -- נכתב ע"י Mdafula ששכח לחתום את שמו.

Mdafula א. הערך בצורה מאוד סיפורית ולא בצורה אינצקלופדית. ב. אין קשר לחסידות חב"ד (אני מנסה לתרץ את שאלתך). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (22:39, י"ז באייר, ה'תשפ"ג).
הערך בצורה סיפורית כי זה מה שידוע לנו עליהם - אין משהו אחר. לתלמידי הבעש"ט אין קשר לחסידות חב"ד? ומדוע זכה ר' חיים מקראסנא לערך בחבדפדיה יותר מאשר ר נתן ליווטהענדלר - הדם שלו אדום יותר?Mdafula - שיחה, 22:48, י"ז באייר, ה'תשפ"ג 22:48, 8 במאי 2023 (UTC)
Mdafula אפשר לערוך את הערך, לא אמרתי שאבדה תקוותו חלילה. אדרבה!. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (02:00, י"ח באייר, ה'תשפ"ג).
במצב הערך הנוכחי אני לא חושב שאי פעם מישהו יצליח למצוא את הערך הזה. בפרט אם השם לא מוכר, חיבור של שני שמות וכתוב באידיש...
בפועל הערך הועבר לאישי כי אין מי שטרח להבהיר חשיבות בשיחתו.
אם המטרה היא רק לתעד את רשימת התלמידים אז אפשר להוסיף את שמות אלה בפסקת 'תלמידיו' בערכו של הבעש"ט. ואם ידוע לך (יראה יותר טוב עם מקור) שיש 60 תלמידים אז תוסיף את זה לפני רשימת תלמידיו. בהצלחה! ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ח באייר ה'תשפ"ג • 06:47, 9 במאי 2023 (UTC)
המסורת שלבעש"ט היו 60 תלמידים מפורסמת, וכתובה בערך "החבריא קדישא", בל"נ אחפש ואוסיף את המקור. אכן יש כפילות בין הערכים בעש"ט (פסקה "תלמידיו") והערך "החבריא קדישא". ומכיון שלענ"ד לא כדאי להעמיס על הערך הבעש"ט אולי באמת להוריד משם את הרשימה ולהשאיר רק הפניה.Mdafula - שיחה, 11:49, י"ח באייר, ה'תשפ"ג 11:49, 9 במאי 2023 (UTC)
Mdafula חב"דפדיה פשוט אינה הפורמט המתאים. אם כל מה שיש לנו לכתוב על התלמיד זה סיפור מרתק זה מאתים למדור סיפורים, לא לאתר אנציקלופדי. לחילופין אפשר פשוט לקחת את כל הסיפורים שהתפרסמו בבית משיח ובשאר העלונים ולעשות על כל אחד מהסיפורים שם ערך, כך שתחת שמו של החסיד גיבור הסיפור יופיע סיפורו... שיעשיחה ד' בתמוז ה'תשפ"ה 21:17, 30 ביוני 2025 (IDT)תגובה
שיע.ק א. כפי שאמרתי (וחזרת על הדברים בהערתך) - זה מה שידוע עליהם, ב. ולגוף הטענה, לענ"ד דוקא כאן המקום לרכז מפתח של כל סיפורי חב"ד - עבודה עצומה מאד, וחשובה מאד שאינני יודע אם אי פעם יעיז מישהו לקחת על עצמו. אבל אם יהיה כאן בסיס יש לקוות שעם הזמן הוא יתפתח למשהו שימושי (כפי שקרה עם האתר עצמו- שכמה שנים "לא היה מה לחפש בו" מרוב דלילות ערכים (ורבים מהם ברמת כתיבה נמוכה), וכעת התחיל להתקיים בו "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה"). Mdafula - שיחה, 23:50, ה' בתמוז, ה'תשפ"ה 23:50, 1 ביולי 2025 (IDT)תגובה
תומך בהחלט בהחזרת הערך. לא רואה הבדל בינו לבין ערכי חסידים אחרים, שדלילים וחסרי תוכן אפילו יותר ממנו.. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 07:43, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
מדעפולה, א. מי שאין עליו מידע יכול להופיע בערכים אחרים, למשל רשימת תלמידים או אחרים. ב. סיפור אינו תחליף למידע, אם כי אפשר להוסיף אותו בקצרה בערך שיש בו גם מידע. ג. אפשר לפתוח אתר חדש 'חב"דסיפור' (וזה דווקא נראה לי בעל פוטנציאל גדול יותר מ'חב"דציטוט ושות').
מענדל סופר, אדרבה צריך להעמיד תבנית חשיבות גם על ערכים כאלו. מזכיר לך שבערך הנידון, אין כמעט מידע ביוגרפי, והחלק שישנו הוא בעיקר תיאור מידותיהם והנהגתם. בלי הסיפור לא היה ערך, ולכן גם עם הסיפור אין ערך. שיעשיחה ו' בתמוז ה'תשפ"ה 14:47, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
אני יכול למנות לך עשרות ערכים המבוססים על שורות בודדות בספר השיחות.. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 14:54, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
זה לא מפחיד אותי ככל שנמחק יותר ערכים שאינם קשורים לחב"דפדיה, כך נשפר את האתר ונמקד אותו. שיעשיחה ו' בתמוז ה'תשפ"ה 22:51, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה
רק לדוג', ערך א' כזה נוצר היום.. (ולהניח תבניות על ערכים כאלו אני חושש, שאז יקים שלום עלחם קול תרועה במחנה, דלשיטתי' כל ערך על חסיד מהדור הקודם, ללא קשר לתוכן (שורה וחצי) או לניסוח (של ילד בן ג') ואפי' לחשיבות (בעלבוס פשוט ולא מפורסם)..) בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 23:25, 2 ביולי 2025 (IDT)תגובה