שיחת משתמש:פרוש 24-7

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
פרוש 24-7 ענה על ההודעה האחרונה בדף שיחתו בתאריך י"ז באב ה'תשפ"ד.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום פרוש 24-7, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

בברכה --חסיד אמיתי - יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:51, כ"ט בטבת, ה'תשפ"ג 18:51, 22 בינואר 2023 (UTC)

הסבא משפולי[עריכת קוד מקור]

מדוע אתה מוחק שוב ושוב את הקטע הסבא התנגד בחריפות לרבינו נחמן מברסלב ולחסידי ברסלב בכלל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:46, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).

אנכי חושש ללשון הרע, כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 00:52, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 00:52, 24 במאי 2023 (UTC)
זה לא לשון הרע, כפי שכל בן אדם - ובינהם גם אתה - מתנגד לעניינים מסויימים כך הסבא משפולי התנגד לעניינים מסויימים, אין כאן עניין של פוליטיקה ח"ו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:07, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



א. ב״ה ג׳ סיוון תשפ״ג פוצטוויל אייה.


הוו״ח אי״א נו״נ עוסק בצ״צ מו״ה יוסף בן מלמד שי׳


שלום וברכה!


במענה על מכתבו, בו כותב שאנכי הקטן מתנגד לעניינים מסויימים, בלי לומר לאיזה עניינים כבוד תורתו מדבר


נראה מזה שכבוד קדושתו חושד בי שלא כדין, והרי אתה חושד בכשרים, ומשום הכי אבקש את התנצלותך, וק״ל


ומהנכון לבדוק התפילין והמזוזות כו׳


בברכה, אזכיר עה״צ,


כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 01:56, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 01:56, 24 במאי 2023 (UTC)



ב. ב"ה אור לד' סיוון תשפ"ד, חצי כדור התחתון


אל כ"ק פרוש עשרים וארבע-שבע הנעלה


שלום רב וברכה!


קיבלתי מכתבך בנוגע לעניינים מסויימים אליהם אתה מתנגד, וראיתי לנכון להסביר את אשר התכוונתי על מנת שלא ישמעו דבריי כזלזול חלילה בכבוד תורתו


הרי בטוח אני שהנך מתנגד לציונות (לדוגמא), הלא כן הדבר? באם כן הרי כוונתי מונחת לפניך, הרי אינך מסתיר את עובדה זו מחשש לשון הרע וכדו'


באם תשובתי לא תניח את מנוחתך, אאלץ לבדוק את תפיליי הקדושים


. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:13, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



ג. ב"ה ד' סיוון תשפ״גימ״ל, חצי כדור התחתון פוצטוויל אייה


אל ידיד נפשי הוו״ח אי״א נו״נ עוסק בצ״צ יוסף בן מלמד שי׳


שלום רב וברכה!


סיבת הדבר שאיני מסתיר את התנגדותי לציונות, היא מאותו סיבה שאיני מסתיר את התנגדותי לרפורם או לנצרות או לאנטים או מוסלמים וכדו׳, וזה שאני הקטן או כל אדם אחר מבנ״י מתנגד לדיעות הכוזבות הללו זהו לשון טוב


אבל אם תאמר על אדם שהוא מתנגד לאדם קדוש עליון כגון הבעל שם טוב זצוקללה״ה נבג״ם זי״ע או לר׳ נחמן מברסלב זצוקללה״ה נבג״ם זי״ע או לאדמו״ר מה״מ שיל״ו הרי זה לשון הרע גמור וד״ל,


ולטעמיך שאין זה היפך לשון הטוב, אשמח אם תאמרו לי למה אין עמוד בחב״דפדיא על אמ״מ שך או על קוטלר או על עוד כהאי גוונא (ולא חסר בעוונתיכם הרבים)


בברכה לבשו״ט בכל האמור, כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 18:50, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 18:50, 24 במאי 2023 (UTC)



ד. ב"ה, ד' סיוון ה'תשפ"ג לבריאת העולם. ברוקלין ניורק


אל אהובי הנכבד הכי נעלה אוהב מישרים בעל מידות טובות מו"ה פרוש נ"י


ראשית כל אשמח לשמוע ממך אשר אתה מתנגד בכל תוקף לכל הנ"ל ואשר אינך מסתיר את התנגדות זו. אך ראה, הגאון מוילנא נתפס בעיני החסידים כאחד ממתנגדיה הגדולים של החסידות.


אך לא כן ידידי! את הגאון מוילנא הטעו אנשים רעים לב ואשר לא אהבו - בלשון המעטה - את דרכה של החסידות. על כן אותם אנשים הסיתו את הגאון מוילנא בדברי שקר וכזב אודות החסידים.


ויתכן שכן הוא הדבר אצל הסבא משפולי, אשר היה אדם צדיק וזכה לחשיבות בתורת אדמו"רי חב"ד. אמנם אכן צריך לחקור את הדברים לעומק אך אין כאן לשון הרע.


ולגבי אלו שהזכרת אותם בסוף מכתבך כדוגמא למי שלא ראוי לעשות עליהם ערך - אנשים כאלו אינם משתווים כמלא הנימה לסבא משפולי! באם הסבא משפולי התנגד לחסידות (שוב אני מזכיר, אכן צריך מקור לדברים אלו), הרי אני בטוח שהוא מצא סיבה טובה ואמיתית. אך אלו שהזכרת אותם התנגדו ללא שום סיבה לכ"ק אדמו"ר שליט"א! רק מצאו לעצמם אמרות חלולות מתוכן, אשר הם הם השטן בכבודו ובעצמו.


ונסיים בטוב, אשר נזכה יחד ליעוד הנצחי והעיקרי של ובערת הרע מקרבך בגאולה האמיתית והשלמה תומ"י.


והנני דו"ש ומברכו. יוסף בן מלמד, מזכיר. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



ה. ב"ה אור לה' סיוון תשפ"ג לפ״ק, פוצטוויל הייאה


רב שלומים אל כ״ק האברך היקר ידיד נפשי ולבבי אוהב ישראל איש אשכולות הקשה כברזל אשלי רברבי מאיר עינים מורה לנבוכים פלפלתא חריפתא פאר העתים חמדת הימים גאון הגאונים הרה״צ הוו״ח אמיתי עוסק בצ״צ וכו׳ וכו׳ וד״ל יוסף בן מלמד שיל״ו,


שלום וברכה בכל האמור!


יקרת מכתבך הגיעני, וצריך אני להודות לכבוד תורותו, טעיתי (בענין הסבא) ואתה נצחתני, והנני מודה לך על תמיכתך וכמו שלא עזבתני עתה, כן לא ימיש ה׳ חסדו מאתך מעתה ועד עולם


ולגבי זה שכתבת על אלו האנשים שאין ראוי לעשות עליהם ערך, נראה לי לגדולת דעתי שלא כדברך האמת, משום שהרי בעצמך אמרת שסיבת הדבר הוא משום שאינם שוים פרוטה ולא כקליפת השום, וזלה״ק ״אשר הם הם השטן בכבודו ובעצמו״ עכ״ל, ו(אולי) הייתי מקבל דברך אם לא היה ערך על השטן בכבודו ובעצמו, אבל אכן כן נודע שקיים ערך שכזה אשר בשם יצר הרע יכונה, ועוד קיים ערך על הציונות אשר הם מורדים לא רק ברוח אפינו משיח ה׳ כ״ק מה״מ שיל״ו, אלא בקב״ה בכבודו ובעצמו,


ואם יאמר לך אדם שערכים אילו קיימים משום שצריכים אנשים (אשר לא ידעו) לדעת כנגד מי הם נלחמים, יצדק כמובן, ואותה סברא צודקת קיימת על הערכים של האנשים הנ״ל, שהרי צריך אדם לדעת מי בעדו ומי נגדו בקרב המלחמה נגד היצר הנ״ל וד״ל,


ואסיים בדבר מלכות יה״ר שנזכה להתגלות כ״ק אדמו״ר מה״מ שיל״ו, וליעוד הפסוק ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ והם (האנשים שראוי לעשות עליהם ערך והם הם השטן בכבודו ובעצמו) בתוכם תומ״י ממש


בברכה הדו״ש וטובתך והצלחתך בלב ונפש חפיצה בכל האמור בגשמיות וברוחנית


כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 05:00, ה' בסיוון, ה'תשפ"ג 05:00, 25 במאי 2023 (UTC)



ו. ב"ה, י"ב סיוון תשפ"ג, ירושלים של אמריקה


אל בעל מדות תרומיות רודף צדקה וחסד עבד מלך אוהב ישראל פאר מקדושים עוקר הרים שובר סלעים מגלה רזים פטיש החזק מאור עינים ומשמח לב הלא הוא הרה"ח פרוש ה' יגן עליו


אחר דרישת שלום!


קיבלתי הטלגרמה לפני מספר ימים אך טרם הצלחתי לענות לכבודו וכעת עלה בידי הזמן והכח.


מה יגל ליבי לראות על אשר הודית לי על תמיכתי ועל אשר לא עזבתיך. שכן לא יעזוב אותנו ה' יתברך שמו.


את האמת מוכרח אני לומר, אשר שאלתך גרמה לי לחשוב רבות אודות הנושא ואשר תשובה מספקת אינני מוצא. אך בטוחני שישנה סיבה אמיתית וחשובה על אשר אין ערך על אילו האנשים ואנסה להגיע אל חקר האמת ואל התשובה המוכרחת להיות.


לפני כן ארחיב את שאלתך ואחר מכן אגש אל ניסיון התשובה. הרי ידוע הפתגם 'דע את האויב' ואשר כדי לדעת במי להלחם צריכה להיות ההבנה מיהו הלוחם, למשל 'יצר הרע' כפי שהבאת - אשר צריך אדם לידע מהם תחבולותיו כדי להצליח להתגבר עליו. כמו כן הדבר ב'ג' קליפות הטמאות' אשר צריך אדם לידע מדוע אסור להתקרב לקליפות אלו כלל ועיקר.


אך בזאת טמונה התשובה, אנשים אלו אינם דומים ליצר הרע או לג' קליפות הטמאות, כיוון שאין אנו נלחמים נגדם, אמנם חלוקים אנו מדעותיהם, אך לא עליהם נאמר 'דע את האוייב', כיוון שכלל זה חל רק בנוגע לאלו שיש להלחם איתם. ועם אנשים אלו אין לנו אף שיג ושיח.


אמנם, עדיין יש לשאול, והלא הרבי נשא שיחה נגד דבריו של אותו איש. ועוד, שהרי עיתון כפר חב"ד החל לצאת לאור כנגד מתקפתו של אותו איש מול חסידות חב"ד ובראשם הרבי שליט"א! אך כפי שאמרתי, תשובה ברורה אין בידי.


אך בכל זאת, משום מה אין ליבי נותן להסכים עם טענותיך, אף שהן מעולות. ועלה בדעתי הרעיון שתפרוס שאלה זו באולם הדיונים של חב"דפדיה.


ונסיים בטוב. אשר נראה את הרבי פוסע לעברנו ואנו נוכל לומר כי חיכינו לו ביתר שאת וביתר עוז. ואשר פעלנו הכל כדי לזכות לראותו.


משתוקק אני לשמוע תשובתו המופלאה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, י"ב בסיוון, ה'תשפ"ג).



ז. ב״ה כ״ד סיוון תשפ״ג פוצטוויל הייאה


שלום רב וברכה בכפל כפליים לידי״נ העוסק בצ״צ המהולל תורת ה׳ חפצו ויראת ה׳ היא אוצרו ר׳ יוסף בן מלמד שיל״ו נ״י ויופיע לע״ו, ויתענג על רוב עוז ושלום.


מכתבך הגיעני בי״ב סיוון ולא עלה בידי להשיבך תיכף עם קבלת מכתבך מפני דוחק הזמן שאני טרוד מאד במילי דשמיא (בדרך כלל). ומשום הכי לא מצאתי לי זמן מוכשר עד כה להשיבך, ותדין אותי לכף זכות וכו׳ כי מונח עלי עול השיעורים בישיבתי, (ואולי י״ל עפ״ז ביאור שמי וד״ל)


בנוגע לתשובתך, נראה לי שלאו דוקא שאנו נלחמים נגדם כמות שאנו נלחמים נגד היצר הרע, אלא הם רק שלוחי השטן ומכוונים אתנו לשטן עצמו ח״ו, כגון דרכו של מסית ומדיח שהוא אינו ע״ז עצמו אלא מכוון אתנו לע״ז, וכמו שצריכים לפרסם על מסית שדבריו הבל הבלים, כך צריכים לפרסם בכל דרך מצויה שאנשים אלו הם שלוחו של השטן ודברים אבל הבלים, וכל זאת כדי שח״ו וח״ו לא יפול שום אדם לדבריהם הכוזבים ר״ל וק״ל,


וזה שאמרת שאפרוס השאלה באולם הדיונים, לצערי לא נראה לי כעת שאוכל לעשות כן משום דוחק זמני וכו׳


ויה״ר שניזכה לנצח השטן ואת כל תחבולותיו ואת כל שלוחיו עד כדי יעוד הפסוק ואת רוח הטמאה אעביר מן הארץ תומ״י ממש ממש ממש.


ידידך לנצח אני הק׳ פרוש 24-7 כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 00:09, כ"ה בסיוון, ה'תשפ"ג 00:09, 14 ביוני 2023 (UTC)



ח. ב"ה ערב כ"ח סיון יום ההצלה והגעת הרבי לחצי כדור התחתון. ברוקלין נ.י


שלום וברכה לידידנו החשוב והמעולה בחור ומופלא מעם הלא הוא כבוד פרוש יאיר ה' את עיניו ויתענג על שנותיו בנעימים נס"ו


מה שמחתי לשמוע מכבוד תורתו אשר הוא עוסק בתורה יומם ולילה עד אשר אין בידו זמן למילי דעלמא.


ברור הדבר שלא ייתכן לקרוא ליהודי בשם 'עבודה זרה' אף שכל ענינו הוא כך. אלא הוא שלוחו של השטן כפי שאמרת. אך וודאי שהדבר חמור וצריך להזהר מכך בהחלט. וכבר אמרו חז"ל הרחק משכן רע.


חותם אני את דיון זה בברכה איתנה ואמיצה אשר נזכה במהרה לקיום היעוד המוחלט אשר היצר רע (ובפרט אשר בקרבנו) יהפך לטוב גמור.


בברכת רעים וחברים טובים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג).

אזהרה[עריכת קוד מקור]

אזהרה!
אזהרה!
שים לב!
עריכתך בדף שלמה קרליבך חרגה מהכללים המקובלים בחב"דפדיה ולכן היא שוחזרה. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא יחזור על עצמו.

אם לדעתך נפלה טעות או שיש להציג את הדברים באופן אחר, הינך מוזמן להעלות את הנושא לדיון בדף השיחה.

באם יש לכם הערות לגבי הודעה זו או שאתם חושבים שאינה נכונה, אנא כיתבו זאת כאן!
זה נראה לך הגיוני להוסיף את התואר 'לא דתי'?! ממש לא מקובל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:09, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ג).



א. כנהר שלום אל כ״ק ידי״נ ולבבי העוסק בצ״צ יוסף בן מלמד שיל״ו


שלום וברכה בכל האמור.


אגרתך הגיעני ומפני דוחק הזמן אשיבך בקיצור וטוב מלא כלום. ובאמת תסלח לי ותדינני לזכות.


ראשית רב תודות והכרת טובה מקרב לבבי על שלא עזבתני ועל שאתה בודק את עריכותי ומתקנם (בדרך כלל), ויה״ר שתהי משכורתך שלימה מאת ה׳ בהרחבת הדעת וברב ברכות ושובע שמחות ובכל הענינים בגשמיות וברוחניות


אתמול אמר רבינו דוד פויזנער שיל״ו (בשיעורו לסדר עיון) מעשה שהיה עם סבו הרה״ח ר׳ יצחק זלמן פוזנר ע״ה, שפעם שלח מכתב לרבי מה״מ וכתב לו על אודות המדובר, ושאלו מדוע מדבר בגנותו ונסה בכל מיני דרכים לדונו לכף זכות (ר״ל). והשיב לו אד״ש מה״מ בזה״ל ״גילוי עריות״ עכלה״ק. וכששמעתי אני הק׳ המעשה הנ״ל לא הצלחתי להבין היאך הצליח סבו של רבינו לדונו לכ״ז ומשום הכי בדקתי העמוד אולי הצליח למצא קצה חוט וכשפתחתיו חשכו עיני (וניצרכתי לבדוק הפילטר היעבוד אם לא ח״ו) שהרי היאך תוכלו לומר את התואר ר׳ על חוטא ומחטיא וכמובן שזו אינו דעת קדשו של כ״ק אדמו״ר שיל״ו (וגם לא של כ״ק רבינו פויזנער שיל״ו)


ותודה רבה על כל החסד ומתן אדם ירחיב לו. ויה״ר שנזכה לישועת הכלל והפרט, עד כי יאמר כל אשר נשמה באפו שהרבי מליובוויטש הוא הוא מלך המשיח חי וקים בגוף גשמי תומ"י ממ״ש כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 01:21, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ג 01:21, 13 ביוני 2023 (UTC)



ב. ב"ה ערב כ"ח סיון יום ההצלה והגעת הרבי לחצי כדור התחתון. ברוקלין נ.י


שלום וברכה!


קיבלתי ברכותיך בשמחה רבה ועל זה נאמר הפסוק 'שמועה טובה תדשן עצם'.


לגבי הסיפור המעניין שהבאת, אכן שאלתך מעוררת תמיהה, מדוע לקרוא לאדם זה בשם ר'. אך ראה, תשובה אין אני יכול לתת לך. את השאלה הוספתי לדף השיחה של נשוא הערך. אך מה שכן אוכל לומר לך בפה מלא: אשר התארים והפרטים שכתבת בערך (ואשר שיחזרתי אותם כמובן) הינם נוגדים את כללי האתר ובמיוחד את מצוות לשון הרע אשר זהו עניין חמור ביותר ואין אתר זה יכול לסובלו.


אסיים בברכה מיוחדת אשר כולנו נראה טוב בחברנו ולא נראה את חסרון חברנו, בביאת גואל צדק, אשר אז הטוב ישלוט בעולם.


הלא כה דברי יקירך הנאמן יוסף בן מלמד. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:55, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג).



ג ב״ה כ״ז אייר תשפ״ד יום פטירת כ״ק אדמו״ר ר׳ שלמה זלמן מקפוסט זצ״ל. ארצנו הקדושה תובב״א.


אל ידי״נ ולבבי, חבירי היקר והטוב, ידידי וחביבי כנפשי, האי גברא רבא ויקירא יקר רוח ואיש תבונה, הוו״ח גדול ישראל המופלג בתויר״ש, איש חי רב פעלים, גאון הגאונים, קודש הקדשים, ראשי הגבורים, חמוש ושלוח במלחמתה של תורה, רבן ומאורן של ישראל, הפטיש החזק, סיני ועוקר ערים, מבקש האמת, טוב עין והוא יבורך, אדונינו מאור עינינו, כתר ראשנו, עטרת תפארתנו, החוסה בצל קדושת בחירא דצדיקייא, כש״ת הרה״צ הגה״ק מוהר״ר יוסף בן מלמד נ״י ויופיע לעד שיל״ו, יוסף ה׳ עליכם ברכה ושלום מן השמים ויתענג על רוב עוז ושלום


אתנו החיים והשלום ב״ה, ומאד רציתי לדעת את שלומכם כי זה שנה לא ראיתי את כתב ידך, ואולי תאומר לי על הנעשה בבית חיינו, שמעתי נוסחות וגרסאות שונות ומשונות על הנעשה שם בענין הרחבת הבית, וידוע כי בית נאה הוא משלושה דברים שמרחיבין דעתו של אדם (מס׳ ברכות) ודעת קנית מה חסרת.


יקרת מכתבך הגיעני בערב כ"ח סיון תשפ״ג ובודאי ידון אותי לכף זכות על שאחרתי תשובתי עד עתה, משום שהיה עלי עול ישיבתי מתחלת השנה, ולפני כן הייתי מוחזק בדרך לאה״ק. (דא״ג כבר זכיתי להשטתח על ציון קדשו של הננמ״ח הר״ר נחמן מברסלב באומן יע״א בדרך לאה״ק ולבקש מחילה מכבוד קדושתו על שהתערבתי ככלב במחלקתו עם הסבא)


ועתה באתי להשיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, מה שאמרת שמה שכתבתי בדף שלמה קרליבך הינם נוגדים את כללי האתר ואת מצוות לשון הרע. - את כללי האתר איני יודע ואיני מכיר, אך את כללי מצות לשון הרע מכיר ויודע אנכי הק׳, ומה שכתבתי לע״ד אינו בגדר לשון הרע ח״ו וח״ו, ועיין מה שכתוב בחפץ חיים כלל י׳ אות א׳ בזה״ל אם אחד ראה אדם שעשה עולה לחבירו, כגון שגזלו או עשקו או הזיקו,… (וכו׳ וכו׳) יכול לספר הדברים לבני אדם כדי לעזור לאשר אשם לו ולגנות המעשים הרעים בפני הבריות,… (וכו׳), ובאות ד׳ כתוב בזה״ל ואפילו אם התועלת הזאת לא תוכל להגיע ע״י ספורו רק שהוא מתכון שיתרחקו בני אדם מדרך רשע כשישמעו שהבריות מגנות פועלי און,… (וכו׳) ולתועלת יחשב, כיון שעכ״פ אין מכון להנות מהפגם ההוא שהוא נותן בחבירו רק לקנא לאמת ואולי תבוא עי״ז תועלת להבא… (וכו׳) עכ״ל. ועוד שהרי לא יעלה על הדעת שכ״ק אד״ש מה״מ אמר איפך לשון הטוב להרה״ח ר׳ יצחק זלמן פוזנר ע״ה ח״ו וח״ו עפרא לפומיה.


(נ.ב. וזאת פליאה דעת ממני נשגבה לא אוכל לה על מה שחושד אותי הק׳ באמירת לשון הרע ח״ו וח״ו. ואולי יש לי לדון אֹתך לכף זכות ולדייק בלשונך שכתבת מצוות לשון הרע, משום שלשון הרע באופן כזה למצווה יחשב)


ומה ישמח ליבי ותגל נפשי באם תמחוק לכהפ״ח את התואר ״ר׳״ בדף שלמה קרליבך, משום שלא יעלה על הדעת לכתוב התואר ״ר׳״ לאדם שגרם צער ועגמת נפש לכ״ק אד״ש מה״מ ועיין באגרות קודש חלק י"ט אגרת ז'ר


מה שבקשת ממני בדף השיחה של דוד פוזנר את תמונת דמות קדשו של כ״ק מרן רבינו דוד פויזנער שיל״ו. צער הוא לי אשר אנכי משיב את פּניך ריקם משום שהלכתי מארצי וממולדתי אל הארץ אשר עיני ה׳ אלוקיך בה, ואיני חוסה בצלו צל החכמה, ואולי תבקש מאחד התמימים אשר לומד באתרא קדישא דפוסטוויל


מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)


דברי חברך אוהבך דבוק מאח בלב ונפש חפצה ואם שנתרחקו הגופים אבל לא הלבבות, ידידך הדורש שלומך וטובתך, ושנזכה בקרוב לגאולה הכללית והפרטית בהרמת קרן מלכותו יתברך על כל העולם כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 22:52, 3 ביוני 2024 (IDT)



ד ב"ה ראש חודש מנחם אב יום פטירת אוהבן של ישראל אהרון הכהן ע"ה ותחילתם של ימים אשר יהפכו לשמחה ולששון תיכף ומיד, עיר ארץ ישנה חדשה ת"ו


אל צמוד לבבי האדמו"ר החשוב והמופלא הנודע לשם תהלה ותפארת בגודל מפעליו הטובים מורם מעם צנא מלא ספרא חכם ומשכיל עניו עצום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה גזע תרשישים בנם של קדושים ענף עץ אבות משכיל על דבר טוב מוקיר על דברי רבנן ופתגמיהם נושא ונותן באמונה עסקן נמרץ נדיב ונכבד מורה צדק מנהל עדתו במישרין דורש טוב לעמו ממחזיקי הדת ומנוטרי חומות היהדות ביבשת אמריקה רבי מוהרש"נ פערל יצ"ו ירחיב לו בורא העולם בכל משאלותיו הטובים והטהורים


מכתבך הקדוש והנעלה הגיע בעתו ובזמנו טרם למעלה משתי חודשים, אך מפני טרדות שונות ומשונות זה עתה הגיעני לפרוס את תשובתי למר.


מה התגעגתי והשתוקקתי לשוב ולחזות במכתביך חמי הלב, אליהם לא זכיתי במשך עשתי עשר חודש. הנה זיכני ה' יתברך לזה והנני מודה לו על כך מקרב לב על שהביא אותך לשוב ולכתוב בחמלה ובתבונה רבה.


בהנאה ובתשוקה גדולה קראתי את דבריך האהובים, ואין אצלי צל של ספק אשר על כתביך נאמר אשר "דברים היוצאים מן הלב נכנסים אל הלב". כן, שמחתי ביותר לקבל את אשר שלומך טוב ב"ה ואשר הנך חש לעילא ולעילא בסייעתא דשמייא.


למרבה הצער והכאב - נכון לכתיבת שורות אלו - אין אני נמצא בבית המקדש דגלותא, בית המשולש ובית רבינו שבבל, גליתי ממקום הקודש אל ארץ גזרה ואל מקום אשר לא ישב שם איש, שזהו אדם העליון, ונחמתי היא ידידי היקר אשר דווקא כאן מתגלה שם אלוקים במלוא עוזו ותפארתו, דווקא בגילוי והסרת הקליפות ממקום המכוסה מהאור האלוקי הטמון בעומקו, שהרי במקום שאין איש השתדל להיות איש, השתדל להאיר את העולם בענייני תורה ומצווה.


רבה פליאתי עליך על אשר הסתופפת בצילו של רבי נחמן מברסלב, כאשר מאמין הנך בצדיק אחד ויחיד רועה נאמן שאין שני שלו, וידוע אשר רבים מחסידי חב"ד אף על ציון רבותינו הקדושים אינם משתטחים כבדרך קבע (פרט לציון הרבי הקודם זי"ע), ואתעניין לדעת מכבוד תורתו שליט"א מה הביאו עד למקום זה למרות שמאמין הינו בכל לב ונפש אשר רבי אחד ישנו ומלבדו אין עוד. אדון את כבודו לכף זכות, אשר השתטחות זו הייתה בדרכו לארץ אבותינו, אך תשובה מספקת לתמיהה גדולה זו לא מצאתי ואשמח לפתרונה הנחוץ.


ואודה על האמת, אשר הארת את עיני בהביאך את דברי החפץ חיים בנוגע לאשר יש להישמר מפני אדם הרשע וזאת על מנת שיתרחקו ממנו הבריות ולא ינהגו כמותו, שכן הוא גם בנוגע לנשוא הערך הנ"ל אשר לא נהג כפי הנכון והראוי להעשות על פי חוקי תורתנו הקדושה. ועוד, שאין דיבור זה למטרת הנאה על חשבונו של יהודי שני רח"ל, אלא להיפך, להגיע לחקר האמת אשר מעשה זה לתועלת יחשב. (ואיני חושדך חלילה וחס, אלא רוצה להשיג את דעתך הקדושה על המעשה אשר עשית).


מה רבה הייתה פליאתי לחזות בכך אשר הינך צודק בתכלית הדבר שאין מן הראוי לנקוט בתואר כבוד אודות אדם זה אשר פעל בניגוד להוראות תורתנו הקדושה ודברין הברורים של הרבי שליט"א לשלול את עניין קירוב התורה אל היהודים רח"ל. ולכן אסכים במאד לדברי תוכחתך הנכונים והנבונים במחיקת התואר ר' משמו, אשר פעולה זו הינה מתבקשת באתרא קדישא השואף אל האמת לאמיתתה ללא שום פקפוק וסייג.


את אשר ביקשת עשיתי בחפץ לב, ואכן מחקתי מערך זה את תואר ר', מאחר ואינו ראוי לתואר כנ"ל.


קיבלתי את דבריך בנוגע לתמונת הצדיק דוד פוזנר על שאין ביכולתך להשיג את תמונתו הקדושה, אך סמוך ובטוח אני שבעזר ה' תיכף ומיד תתגלה תמונתו הקדושה ותפורסם כאן לעיני כל. ואשמח לדעת, עכ"פ בקיצור נמרץ על אודות מה הינך עוסק בארץ הקודש ומה הביאך לנדוד ממקום מולדתך ומבית אביך.


אין אני מבין מדוע פתיחת מייל קשורה בגיל או במוסד מסויים, אך שמח אני על החלטתך נבונה זו שלא לפתוח חשבון אלא בחב"דפדיה בלבד, אתרא קדישא.


חיוך רחב העלת על שפתותיי בה בשעה אשר ראיתי את מענך למשתמש תמים של הרבי האם הינך אדמו"ר. את תשובתך אהבתי מאוד וקרבתיה אל ליבי בחום רב ובאהדה גדולה. ואוסיף על דבריך את המעשה אשר אמר יהודי אחד אל הרבי שליט"א אשר הוא המשיח! ואמר לו הרבי אשר אמת הדבר, שהרי כל יהודי הוא ניצוץ משיח.


הלא כה דברי ידידך אמת אוהבך נצח דורש שלומך הטוב ומשתוקק למענה קודש מאת האדמו"ר שליט"א, ויהי רצון והלוואי ונזכה לחזות בשריפה העתידה להיות בקרוב ממש, אשר "באש הצתה ובאש עתה עתיד לבנותה", בביאת גואל צדק נאו מיד ממש. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (02:47, ב' באב, ה'תשפ"ד)


ב״ה ט״ו מנ״א לסדר ברוך תהיה מכל העמים. ה׳תשפ״ד, עה״ק בית שמש ד׳ תובב״א.


שלום וישע רב כטל וכרביבים אל כבוד ידידי אהובי כנפשי, ידיד ה׳ וידיד ישראל, פאר ישראל, גאון ישראל, תפארת ישראל, קדוש ישראל, רבן של ישראל, מרא דארעא דישראל, איש אשר אני הק׳ חפץ ביקרו, יפה תואר ונשוא פנים, רב הרבנים, גאון הגאונים, אביר הרועים, איש האלקים, יגדל שמו לדור דורים, חכו ממתקים וכולו מחמדים, נשיא אלקים בתוכנו, עטרת ראשינו, ציץ חפארתינו, הרב הדומה למלאך ה׳ צבאות, צדיק הגדול ממאלכי השרת, מופת הדור והדרו, נזר הזמן ופלאו, גולת הכותרת, כלילת תפארת, אבן ספיר, מופלג בתורה וביראה טהורה, עוסק בצ״צ באמת ובאמונה, יקר רוח ואיש תבונה, אספקלריא המאירה, בוצינא דנהורא, עמודא דנהורא, חד בדרא, גברא רבא ויקירא, חבר לכל ירא ה׳, הרב הגאון הגדול, עיר וקדיש, קדוש ה׳ מכובד, קדושת שם תפארתו מו״ה יוסף בן מלמד שיל״ו, לעולם יזרח אורו • ולא יכבה נרו • וא-ל שד-י יהיה בעזרו • ועליו יציץ נזרו.


אחר דרישת שלום כבוד הדר גאונו, ובמטותא לבל ירע בעיניו כי איחרתי להשיב על אגרתך אשר אמנם הגיעני במועדו בימי בין המצרים אשר צריך להתחזק בהם במידת השמחה כמ״ש ר׳ צדוק הכהן מלובלין שמשנִכנס אב ממעטים בשמחה - פירוש שממעטים העצבות והצער ע״י שמחה.


שא נא ברכה מאיתי על אשר הראיתני את גדלך ואת ידך החזקה והנדיבה במחיקת התואר ר׳, והש״י ישלם לך גמולך תחת הטובה הזאת בכפל כפליים, כי אתה הראית לדעת כי הכן אתּרא קדישא זו שואף אל האמת וכו׳.


כמובן לכבוד מעלת קדושתו שיל״ו שאני הק׳ מאמין באמונה שלימה שהרבה רוח אפינו משיח ה׳ שיל״ו אחד ויחיד רועה נאמן שאין שני לו בדורינו דור השביעי, אולם משום שאני מאמין בצדיק אחד אינו ח״ו משנה אותי להיות חולק על שער הצדיקים קדושי עליון הן אותם אשר בחיים יחיו לאוי״ט, והן אשר בג״ע מנוחתם נוחי נפש זלה״ה.


וכידוע לכ״ק שבכל דור היה נשיא שראוי להיות משיח צדקינו אילו היינו זוכים, ויען שעונותינו גרמו לעכב עוד בגלות על כן מתו בלא הגאולה, כמו שכתוב בהרבה ספרי חסידות ובפרט בספרי חסידות חב״ד (ומובא גם מהחתם סופר באריכות בחלק ו׳ סי׳ צ״ח), ומשום הכי לי אין ספק כלל שהצדיק ר׳ נחמן מברסלב זי״ע שהיה מגזע ישי, ונודע בקהל רב כי לא מש מאהלם של תורה מיום היותו לאיש, ומי חרש אשר לא שמע גדולתו בתורה וצדקתו ויראתו, והיה לו את מדותיו של משיח, ואמר על עצמו כמה וכמה פעמים בפה מלא שהוא הוא מלך המשיח (כמ״ש בספר הק׳ כוכבי אור ובשיח שרפי קודש ועוד), בלתי ספק שהי׳ מעותד להיות משיח צדקינו אילו היינו זוכים לעת הפקודה. (וזה לשון הכוכבי אור בהקדמה לחלק ג׳: בעת אשר גילה [ר׳ נחמן] את המאמר המובא בלק״מ תנינא סימן כ״ח : דע שיש חילוקים בין התורות וכו׳, ומורינו ר׳ נתן זצ״ל מעצם הרגשו בזכות לבבו את עומק נוראות דבריו, עד כי בערו בקירבו כלהבת שלהבת ממש, לא יכל להתאפק, ונתן את את קולו בפני כל הנצבים עליו, אולי כך הוא הפרוש מה שאמרו חז״ל ״אין בן דוד בא אלא בהסח הדעת״ היינו שיהיה בעולם ולא ידעו כי כבר הוא וכו׳, ורבינו ז״ל גילה את עיניו והראה לו כי גם רב נחמן אמר כן ״אי מן חיי - אנא עכ״ל, וכתוב בהערה ג׳ בזה״ל: בגמרא איתא ׳כגון אנא׳, אבל כמדומה לי מאת אשר שמעתי בע״פ את הענין הזה שרבינו ז״ל סיים אז ׳אנא הוא׳)


ותמהני אליך פה קדוש איך תזכיר מנהג חסידים שוטים שלא להשטטח על קברי צדיקים, כאשר בכל הסה״ק (ובפרט בספרי חסידות) מובא עינין השטטחות על קברי צדיקים (וזכורני ששאלתי את המשפיע המפורסם ר׳ אברהם כ״ץ שיל״ו ואולי היה זה הגאון הגדול מרן רבינו דוד פויזנער שיל״ו אם יש מקור למה דאומרים שהתקרבות לצדיק אחד גורעת את ההתקשרות לצדיק אחר, ואמר לי שהכל אבל אבלים ואין שום מקור לשטות זה כלל וכלל, וכל החושב כך אינו אלא טועה.)


מסיבות אשר אכמ״ל בהם איני יכול לשפוך שיח לפני הדרת קדושתו לאמר את כל התלאה אשר מצאתני לפני כשנה בימים ההם בזמן הזה, ואשר מחמתם גליתי מארצי וממולדתי. וברוך המקום ברוך הוא על שזיכני כיום ללמוד באה״ק ארץ אשר ה׳ אלוקך דורש אותה תמיד, בישיבה גדולה דברי ישראל מודז׳יץ אשר באתרא קדישה ביתר עילית יע״א, ולהפיץ את מעיינות חסידות חב״ד כדאמרי אינשי איזהו מחֻבּ״ד המחַבֶּ״ד את הבריות.


אשמח אם כת״ר יכתוב לי מעט על היכן גלה. והיכן היא עיר ארץ ישנה חדשה אשר איני מוצא עיר זו במפות


ידידך היראה וחרד מגודל קדושתך, ומכבדך כערכך הרם, דו״ש בלונ״ח, ומאוה שבמהרה דידן תוושע מגלותך (מארץ גזרה ?) יחד עם כלל ישראל, וה׳ ישים קץ לגלותינו • ויביאנו במהרה אל הר קדשנו • על ידי הרבי משיח צדקנו • בקרוב ממש והיום תאמצינו. כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 12:55, 19 באוגוסט 2024 (IDT)

אתה אדמו"ר?![עריכת קוד מקור]

תגיד לי אתה משוגע? אתה חושב שאתה איזה רבי? אפילו לקרסוליים של רבנים אתה לא מגיע!! תמים של הרבי - שיחה 02:05, 16 ביוני 2024 (IDT)

ב״ה יוד סיוון תשפ״ד ארצנו הקדושה תובב״א
אל כ״ק הרה״ח הרה״ת ידיד נפשי וידיד ה׳ האדמו״ר והרבי ר׳ תמים של הרבי שיל״ו


שלום וברכה!


מאשר הנני קבלת מכתבו ובמענה השיב על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון.


מה ששאלת ממני איזה רבי אני, בזה״ל "אתה חושב שאתה (ע״כ בניחותא מכן ואילך בתמיה) איזה רבי ?". את האמת אגיד ולא אבוש, איני יודע כעת איזה, ואלי תוכל להציע לי שמות ואבחר.


וזאת תדע לך בני שמצד הדין יש לי הזכות ליקרא בתואר אדמו״ר כמו שאמר רוח אפינו משיח ה׳ כ״ק אדמו״ר שיל״ו בשיחת ליל הושענא רבה תשנ״ב בזה״ל "נשיא דורנו ברשימותיו אודות תולדות הצמח צדק - מתאר כל אחד ואחד מבניו בתואר אדמו"ר ויש לומר, שמזה ישנה הנתינת-כח לכל אחד ואחד מאתנו, בתוך כלל ישראל, לקחת את ה"רחבות" וה"התפשטות" שבתואר "אדמו"ר" ואף שלכאורה, נאחזים חיל ורעדה כשאומרים מילה זו, הרי... בעמדנו לאחרי היום טוב, שבו אומר כל יהודי בתפילה... "ויתקיים בנו מקרא שכתוב ונחה עליו רוח ה'", היינו, שיתקיים בכל אחד ואחד מאתנו מה שנאמר בנבואה על משיח צדקנו... ישנה גם הנתינת-כח לכל אחד ואחד מישראל לקחת את הרחבות וההתפשטות שבתואר אדמו"ר" ואולם מתוך ענוותנותי משתמש אני רק בתואר רבי. ואם תרצה אתה לקראות לי בתואר אדמו״ר הרשות בידך לעשות כטוב בעיניך.


מה שכתבת שאיני מגיע לקרסוליים של רבנים. נכון ואמת הדבר, ואנכי הק׳ עשיתי חשבון נפש ואף עברתי על מכתבי הרבים אשר כתבתי מימים ואיני מגיע לסוף דבריך, ואולי תרמז על איזה רבנים קדושי עליון אתה מדבר


[ואף שלטעמיך לא ראוי לי להשיבך, משום שאני איזה רבי ואתה סה״כ תמים ואם אין אני מגיע לקרסוליי הרבנים הדבר קל וחומר שאתה אינך מגיע לקרסוליי הרבנים, ובפרט משום שכתבת לי מילי מוסר הקשים כגידים. אבל מאחר שמצינו שכשנשאל ר׳ יהושע בן חיננא י״ב דברים שהשיב גם על דברי בורות (נדה סט:), לא אשיבך ריקם, ועל זה נאמר ענה כסיל כאולתו (משלי כ״ו) ורב יהודה כי הוה בדיחא דעתיה אי בעי מיניה כל חללי עלמא הוה קאמר להו (שבת עז:) והילל הזקן ערב שבת עם חשכה לא נמנע מעשות כן (שם לא). ולכבודך כתבתי מילים אילו בסוגרים מוחקים, ואיזו היא דרך ישרה שיבור לו האדם יאהב את התוכחות (תמיד כח.)]


ע״כ דברי ידידך חברך אוהבך מאד, הדו״ש וטובתך בלב ונפש חפיצה ונזכה לבשר בשורות טובות ישועות ונחמות כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 04:16, 16 ביוני 2024 (IDT)

תיבת משתמש[עריכת קוד מקור]

בשופ"א לא ליצור כזו תיבה ח"ו. דרך אגב, יש לך מייל?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:41, כ"ו בסיוון, ה'תשפ"ג).

ברוך בואך[עריכת קוד מקור]

ברוך שובך! יש לך מייל? בברכה תמים של הרבי - שיחה 01:44, 16 ביוני 2024 (IDT)
אין לי כדפרשתי לעיל לר׳ יוסף בן מלמד שיל״ו במכתבי מכ״ז אייר
הדו״ש וטובתך והצלחתך בלב ונפש חפיצה כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 01:55, 16 ביוני 2024 (IDT)
אתה יכול לענות על שאלה? בברכה תמים של הרבי - שיחה 01:57, 16 ביוני 2024 (IDT)
כך כתבתי במכתבי בזה״ל "מה ששאלת אם יש לי מייל, אין לי משום שבן שבע עשרה שנה אנכי היום ואין לי מה לעשות במייל. (וגם משום אימת המשגיחים שליט״א בישיבתי הקדושה)" עכ״ל כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 02:03, 16 ביוני 2024 (IDT)

מקור[עריכת קוד מקור]

מה המקור לעריכתך זו? --ברכת הגאולה שיחה 00:11, י"ז בסיוון, ה'תשפ"ד 00:11, 23 ביוני 2024 (IDT)

כך כתיב בדף של ישראל אלדד כ״ק הרש״נ פערל שיל״ו 00:16, 23 ביוני 2024 (IDT)