שיחת משתמש:פרוש 24-7

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
ההודעה האחרונה בדף השיחה של פרוש 24-7 התקבלה מהמשתמש יוסף בן מלמד בתאריך כ"ז בסיוון ה'תשפ"ג.

ברוך בואך לחב"דפדיה!

שלום פרוש 24-7, וברוך בואך לחב"דפדיה - האנציקלופדיה החב"דית ברשת האינטרנט

חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה פתוחה, שכולם יכולים לקרוא ולהיעזר בה, ואף לשפר ולערוך אותה.

  • בראש ובראשונה, מטרת האנציקלופדיה הינה הפצת תורת חסידות חב"ד, כידוע מענה מלך המשיח להבעל שם טוב כי התגלותו תהיה על ידי הפצת מעיינות החסידות חוצה. בנוסף לזאת, באנציקלופדיה מידע על כל נושא ומושג הקשור לחסידות וחסידים.
  • לתשומת לבך: אין להכניס חומר המוגן בזכויות יוצרים או תרגום שלו. הדבר תקף גם לגבי תוכן כתוב וגם לגבי תמונות - אין להעלות תמונות שמצאת סתם כך בגלישה באינטרנט, אלא יש לברר האם ניתן להשתמש בהן בהתאם לחוקי זכויות היוצרים.
  • תקוותנו כי החומר הרב בחב"דפדיה יהיה לך לתועלת, ותרומותיך יהיו השתתפות בזכות להגדיל ולהרחיב את האנציקלופדיה לנחת כ"ק אדמו"ר שליט"א מלך המשיח.
  • בחב"דפדיה נהוג לחתום בדפי השיחה בסיום כל תגובה. החתימה נעשית באמצעות הוספת ארבע טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה). את חתימתך ניתן לעצב בדף ההעדפות האישיות.
  • בכל שאלה אפשר לפנות כאן, או בכתובת הדואר האלקטרוני: chabadpedia.a@gmail.com
יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד

בברכה --חסיד אמיתי - יחי המלך המשיח! - שיחה, 18:51, כ"ט בטבת, ה'תשפ"ג 18:51, 22 בינואר 2023 (UTC)

הסבא משפולי[עריכה]

מדוע אתה מוחק שוב ושוב את הקטע הסבא התנגד בחריפות לרבינו נחמן מברסלב ולחסידי ברסלב בכלל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:46, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).

אנכי חושש ללשון הרע, כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 00:52, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 00:52, 24 במאי 2023 (UTC)
זה לא לשון הרע, כפי שכל בן אדם - ובינהם גם אתה - מתנגד לעניינים מסויימים כך הסבא משפולי התנגד לעניינים מסויימים, אין כאן עניין של פוליטיקה ח"ו. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (01:07, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



א. ב״ה ג׳ סיוון תשפ״ג פוצטוויל אייה.


הוו״ח אי״א נו״נ עוסק בצ״צ מו״ה יוסף בן מלמד שי׳


שלום וברכה!


במענה על מכתבו, בו כותב שאנכי הקטן מתנגד לעניינים מסויימים, בלי לומר לאיזה עניינים כבוד תורתו מדבר


נראה מזה שכבוד קדושתו חושד בי שלא כדין, והרי אתה חושד בכשרים, ומשום הכי אבקש את התנצלותך, וק״ל


ומהנכון לבדוק התפילין והמזוזות כו׳


בברכה, אזכיר עה״צ,


כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 01:56, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 01:56, 24 במאי 2023 (UTC)



ב. ב"ה אור לד' סיוון תשפ"ד, חצי כדור התחתון


אל כ"ק פרוש עשרים וארבע-שבע הנעלה


שלום רב וברכה!


קיבלתי מכתבך בנוגע לעניינים מסויימים אליהם אתה מתנגד, וראיתי לנכון להסביר את אשר התכוונתי על מנת שלא ישמעו דבריי כזלזול חלילה בכבוד תורתו


הרי בטוח אני שהנך מתנגד לציונות (לדוגמא), הלא כן הדבר? באם כן הרי כוונתי מונחת לפניך, הרי אינך מסתיר את עובדה זו מחשש לשון הרע וכדו'


באם תשובתי לא תניח את מנוחתך, אאלץ לבדוק את תפיליי הקדושים


. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:13, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



ג. ב"ה ד' סיוון תשפ״גימ״ל, חצי כדור התחתון פוצטוויל אייה


אל ידיד נפשי הוו״ח אי״א נו״נ עוסק בצ״צ יוסף בן מלמד שי׳


שלום רב וברכה!


סיבת הדבר שאיני מסתיר את התנגדותי לציונות, היא מאותו סיבה שאיני מסתיר את התנגדותי לרפורם או לנצרות או לאנטים או מוסלמים וכדו׳, וזה שאני הקטן או כל אדם אחר מבנ״י מתנגד לדיעות הכוזבות הללו זהו לשון טוב


אבל אם תאמר על אדם שהוא מתנגד לאדם קדוש עליון כגון הבעל שם טוב זצוקללה״ה נבג״ם זי״ע או לר׳ נחמן מברסלב זצוקללה״ה נבג״ם זי״ע או לאדמו״ר מה״מ שיל״ו הרי זה לשון הרע גמור וד״ל,


ולטעמיך שאין זה היפך לשון הטוב, אשמח אם תאמרו לי למה אין עמוד בחב״דפדיא על אמ״מ שך או על קוטלר או על עוד כהאי גוונא (ולא חסר בעוונתיכם הרבים)


בברכה לבשו״ט בכל האמור, כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 18:50, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג 18:50, 24 במאי 2023 (UTC)



ד. ב"ה, ד' סיוון ה'תשפ"ג לבריאת העולם. ברוקלין ניורק


אל אהובי הנכבד הכי נעלה אוהב מישרים בעל מידות טובות מו"ה פרוש נ"י


ראשית כל אשמח לשמוע ממך אשר אתה מתנגד בכל תוקף לכל הנ"ל ואשר אינך מסתיר את התנגדות זו. אך ראה, הגאון מוילנא נתפס בעיני החסידים כאחד ממתנגדיה הגדולים של החסידות.


אך לא כן ידידי! את הגאון מוילנא הטעו אנשים רעים לב ואשר לא אהבו - בלשון המעטה - את דרכה של החסידות. על כן אותם אנשים הסיתו את הגאון מוילנא בדברי שקר וכזב אודות החסידים.


ויתכן שכן הוא הדבר אצל הסבא משפולי, אשר היה אדם צדיק וזכה לחשיבות בתורת אדמו"רי חב"ד. אמנם אכן צריך לחקור את הדברים לעומק אך אין כאן לשון הרע.


ולגבי אלו שהזכרת אותם בסוף מכתבך כדוגמא למי שלא ראוי לעשות עליהם ערך - אנשים כאלו אינם משתווים כמלא הנימה לסבא משפולי! באם הסבא משפולי התנגד לחסידות (שוב אני מזכיר, אכן צריך מקור לדברים אלו), הרי אני בטוח שהוא מצא סיבה טובה ואמיתית. אך אלו שהזכרת אותם התנגדו ללא שום סיבה לכ"ק אדמו"ר שליט"א! רק מצאו לעצמם אמרות חלולות מתוכן, אשר הם הם השטן בכבודו ובעצמו.


ונסיים בטוב, אשר נזכה יחד ליעוד הנצחי והעיקרי של ובערת הרע מקרבך בגאולה האמיתית והשלמה תומ"י.


והנני דו"ש ומברכו. יוסף בן מלמד, מזכיר. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, ד' בסיוון, ה'תשפ"ג).



ה. ב"ה אור לה' סיוון תשפ"ג לפ״ק, פוצטוויל הייאה


רב שלומים אל כ״ק האברך היקר ידיד נפשי ולבבי אוהב ישראל איש אשכולות הקשה כברזל אשלי רברבי מאיר עינים מורה לנבוכים פלפלתא חריפתא פאר העתים חמדת הימים גאון הגאונים הרה״צ הוו״ח אמיתי עוסק בצ״צ וכו׳ וכו׳ וד״ל יוסף בן מלמד שיל״ו,


שלום וברכה בכל האמור!


יקרת מכתבך הגיעני, וצריך אני להודות לכבוד תורותו, טעיתי (בענין הסבא) ואתה נצחתני, והנני מודה לך על תמיכתך וכמו שלא עזבתני עתה, כן לא ימיש ה׳ חסדו מאתך מעתה ועד עולם


ולגבי זה שכתבת על אלו האנשים שאין ראוי לעשות עליהם ערך, נראה לי לגדולת דעתי שלא כדברך האמת, משום שהרי בעצמך אמרת שסיבת הדבר הוא משום שאינם שוים פרוטה ולא כקליפת השום, וזלה״ק ״אשר הם הם השטן בכבודו ובעצמו״ עכ״ל, ו(אולי) הייתי מקבל דברך אם לא היה ערך על השטן בכבודו ובעצמו, אבל אכן כן נודע שקיים ערך שכזה אשר בשם יצר הרע יכונה, ועוד קיים ערך על הציונות אשר הם מורדים לא רק ברוח אפינו משיח ה׳ כ״ק מה״מ שיל״ו, אלא בקב״ה בכבודו ובעצמו,


ואם יאמר לך אדם שערכים אילו קיימים משום שצריכים אנשים (אשר לא ידעו) לדעת כנגד מי הם נלחמים, יצדק כמובן, ואותה סברא צודקת קיימת על הערכים של האנשים הנ״ל, שהרי צריך אדם לדעת מי בעדו ומי נגדו בקרב המלחמה נגד היצר הנ״ל וד״ל,


ואסיים בדבר מלכות יה״ר שנזכה להתגלות כ״ק אדמו״ר מה״מ שיל״ו, וליעוד הפסוק ואת רוח הטומאה אעביר מן הארץ והם (האנשים שראוי לעשות עליהם ערך והם הם השטן בכבודו ובעצמו) בתוכם תומ״י ממש


בברכה הדו״ש וטובתך והצלחתך בלב ונפש חפיצה בכל האמור בגשמיות וברוחנית


כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 05:00, ה' בסיוון, ה'תשפ"ג 05:00, 25 במאי 2023 (UTC)



ו. ב"ה, י"ב סיוון תשפ"ג, ירושלים של אמריקה


אל בעל מדות תרומיות רודף צדקה וחסד עבד מלך אוהב ישראל פאר מקדושים עוקר הרים שובר סלעים מגלה רזים פטיש החזק מאור עינים ומשמח לב הלא הוא הרה"ח פרוש ה' יגן עליו


אחר דרישת שלום!


קיבלתי הטלגרמה לפני מספר ימים אך טרם הצלחתי לענות לכבודו וכעת עלה בידי הזמן והכח.


מה יגל ליבי לראות על אשר הודית לי על תמיכתי ועל אשר לא עזבתיך. שכן לא יעזוב אותנו ה' יתברך שמו.


את האמת מוכרח אני לומר, אשר שאלתך גרמה לי לחשוב רבות אודות הנושא ואשר תשובה מספקת אינני מוצא. אך בטוחני שישנה סיבה אמיתית וחשובה על אשר אין ערך על אילו האנשים ואנסה להגיע אל חקר האמת ואל התשובה המוכרחת להיות.


לפני כן ארחיב את שאלתך ואחר מכן אגש אל ניסיון התשובה. הרי ידוע הפתגם 'דע את האויב' ואשר כדי לדעת במי להלחם צריכה להיות ההבנה מיהו הלוחם, למשל 'יצר הרע' כפי שהבאת - אשר צריך אדם לידע מהם תחבולותיו כדי להצליח להתגבר עליו. כמו כן הדבר ב'ג' קליפות הטמאות' אשר צריך אדם לידע מדוע אסור להתקרב לקליפות אלו כלל ועיקר.


אך בזאת טמונה התשובה, אנשים אלו אינם דומים ליצר הרע או לג' קליפות הטמאות, כיוון שאין אנו נלחמים נגדם, אמנם חלוקים אנו מדעותיהם, אך לא עליהם נאמר 'דע את האוייב', כיוון שכלל זה חל רק בנוגע לאלו שיש להלחם איתם. ועם אנשים אלו אין לנו אף שיג ושיח.


אמנם, עדיין יש לשאול, והלא הרבי נשא שיחה נגד דבריו של אותו איש. ועוד, שהרי עיתון כפר חב"ד החל לצאת לאור כנגד מתקפתו של אותו איש מול חסידות חב"ד ובראשם הרבי שליט"א! אך כפי שאמרתי, תשובה ברורה אין בידי.


אך בכל זאת, משום מה אין ליבי נותן להסכים עם טענותיך, אף שהן מעולות. ועלה בדעתי הרעיון שתפרוס שאלה זו באולם הדיונים של חב"דפדיה.


ונסיים בטוב. אשר נראה את הרבי פוסע לעברנו ואנו נוכל לומר כי חיכינו לו ביתר שאת וביתר עוז. ואשר פעלנו הכל כדי לזכות לראותו.


משתוקק אני לשמוע תשובתו המופלאה. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, י"ב בסיוון, ה'תשפ"ג).



ז. ב״ה כ״ד סיוון תשפ״ג פוצטוויל הייאה


שלום רב וברכה בכפל כפליים לידי״נ העוסק בצ״צ המהולל תורת ה׳ חפצו ויראת ה׳ היא אוצרו ר׳ יוסף בן מלמד שיל״ו נ״י ויופיע לע״ו, ויתענג על רוב עוז ושלום.


מכתבך הגיעני בי״ב סיוון ולא עלה בידי להשיבך תיכף עם קבלת מכתבך מפני דוחק הזמן שאני טרוד מאד במילי דשמיא (בדרך כלל). ומשום הכי לא מצאתי לי זמן מוכשר עד כה להשיבך, ותדין אותי לכף זכות וכו׳ כי מונח עלי עול השיעורים בישיבתי, (ואולי י״ל עפ״ז ביאור שמי וד״ל)


בנוגע לתשובתך, נראה לי שלאו דוקא שאנו נלחמים נגדם כמות שאנו נלחמים נגד היצר הרע, אלא הם רק שלוחי השטן ומכוונים אתנו לשטן עצמו ח״ו, כגון דרכו של מסית ומדיח שהוא אינו ע״ז עצמו אלא מכוון אתנו לע״ז, וכמו שצריכים לפרסם על מסית שדבריו הבל הבלים, כך צריכים לפרסם בכל דרך מצויה שאנשים אלו הם שלוחו של השטן ודברים אבל הבלים, וכל זאת כדי שח״ו וח״ו לא יפול שום אדם לדבריהם הכוזבים ר״ל וק״ל,


וזה שאמרת שאפרוס השאלה באולם הדיונים, לצערי לא נראה לי כעת שאוכל לעשות כן משום דוחק זמני וכו׳


ויה״ר שניזכה לנצח השטן ואת כל תחבולותיו ואת כל שלוחיו עד כדי יעוד הפסוק ואת רוח הטמאה אעביר מן הארץ תומ״י ממש ממש ממש.


ידידך לנצח אני הק׳ פרוש 24-7 כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 00:09, כ"ה בסיוון, ה'תשפ"ג 00:09, 14 ביוני 2023 (UTC)



ח. ב"ה ערב כ"ח סיון יום ההצלה והגעת הרבי לחצי כדור התחתון. ברוקלין נ.י


שלום וברכה לידידנו החשוב והמעולה בחור ומופלא מעם הלא הוא כבוד פרוש יאיר ה' את עיניו ויתענג על שנותיו בנעימים נס"ו


מה שמחתי לשמוע מכבוד תורתו אשר הוא עוסק בתורה יומם ולילה עד אשר אין בידו זמן למילי דעלמא.


ברור הדבר שלא ייתכן לקרוא ליהודי בשם 'עבודה זרה' אף שכל ענינו הוא כך. אלא הוא שלוחו של השטן כפי שאמרת. אך וודאי שהדבר חמור וצריך להזהר מכך בהחלט. וכבר אמרו חז"ל הרחק משכן רע.


חותם אני את דיון זה בברכה איתנה ואמיצה אשר נזכה במהרה לקיום היעוד המוחלט אשר היצר רע (ובפרט אשר בקרבנו) יהפך לטוב גמור.


בברכת רעים וחברים טובים. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:33, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג).

אזהרה[עריכה]

אזהרה!
שים לב!
עריכתך בדף שלמה קרליבך חרגה מהכללים המקובלים בחב"דפדיה ולכן היא שוחזרה. אנו מאמינים שדבר זה נעשה בתום לב ומקווים שלא יחזור על עצמו.

אם לדעתך נפלה טעות או שיש להציג את הדברים באופן אחר, הינך מוזמן להעלות את הנושא לדיון בדף השיחה.

באם יש לכם הערות לגבי הודעה זו או שאתם חושבים שאינה נכונה, אנא כיתבו זאת כאן!
זה נראה לך הגיוני להוסיף את התואר 'לא דתי'?! ממש לא מקובל. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:09, כ"ג בסיוון, ה'תשפ"ג).



א. כנהר שלום אל כ״ק ידי״נ ולבבי העוסק בצ״צ יוסף בן מלמד שיל״ו


שלום וברכה בכל האמור.


אגרתך הגיעני ומפני דוחק הזמן אשיבך בקיצור וטוב מלא כלום. ובאמת תסלח לי ותדינני לזכות.


ראשית רב תודות והכרת טובה מקרב לבבי על שלא עזבתני ועל שאתה בודק את עריכותי ומתקנם (בדרך כלל), ויה״ר שתהי משכורתך שלימה מאת ה׳ בהרחבת הדעת וברב ברכות ושובע שמחות ובכל הענינים בגשמיות וברוחניות


אתמול אמר רבינו דוד פויזנער שיל״ו (בשיעורו לסדר עיון) מעשה שהיה עם סבו הרה״ח ר׳ יצחק זלמן פוזנר ע״ה, שפעם שלח מכתב לרבי מה״מ וכתב לו על אודות המדובר, ושאלו מדוע מדבר בגנותו ונסה בכל מיני דרכים לדונו לכף זכות (ר״ל). והשיב לו אד״ש מה״מ בזה״ל ״גילוי עריות״ עכלה״ק. וכששמעתי אני הק׳ המעשה הנ״ל לא הצלחתי להבין היאך הצליח סבו של רבינו לדונו לכ״ז ומשום הכי בדקתי העמוד אולי הצליח למצא קצה חוט וכשפתחתיו חשכו עיני (וניצרכתי לבדוק הפילטר היעבוד אם לא ח״ו) שהרי היאך תוכלו לומר את התואר ר׳ על חוטא ומחטיא וכמובן שזו אינו דעת קדשו של כ״ק אדמו״ר שיל״ו (וגם לא של כ״ק רבינו פויזנער שיל״ו)


ותודה רבה על כל החסד ומתן אדם ירחיב לו. ויה״ר שנזכה לישועת הכלל והפרט, עד כי יאמר כל אשר נשמה באפו שהרבי מליובוויטש הוא הוא מלך המשיח חי וקים בגוף גשמי תומ"י ממ״ש כ״ק הרשנ״פ שיל״ו - שיחה, 01:21, כ"ד בסיוון, ה'תשפ"ג 01:21, 13 ביוני 2023 (UTC)



ב. ב"ה ערב כ"ח סיון יום ההצלה והגעת הרבי לחצי כדור התחתון. ברוקלין נ.י


שלום וברכה!


קיבלתי ברכותיך בשמחה רבה ועל זה נאמר הפסוק 'שמועה טובה תדשן עצם'.


לגבי הסיפור המעניין שהבאת, אכן שאלתך מעוררת תמיהה, מדוע לקרוא לאדם זה בשם ר'. אך ראה, תשובה אין אני יכול לתת לך. את השאלה הוספתי לדף השיחה של נשוא הערך. אך מה שכן אוכל לומר לך בפה מלא: אשר התארים והפרטים שכתבת בערך (ואשר שיחזרתי אותם כמובן) הינם נוגדים את כללי האתר ובמיוחד את מצוות לשון הרע אשר זהו עניין חמור ביותר ואין אתר זה יכול לסובלו.


אסיים בברכה מיוחדת אשר כולנו נראה טוב בחברנו ולא נראה את חסרון חברנו, בביאת גואל צדק, אשר אז הטוב ישלוט בעולם.


הלא כה דברי יקירך הנאמן יוסף בן מלמד. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (03:55, כ"ז בסיוון, ה'תשפ"ג).

תיבת משתמש[עריכה]

בשופ"א לא ליצור כזו תיבה ח"ו. דרך אגב, יש לך מייל?. בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (23:41, כ"ו בסיוון, ה'תשפ"ג).