לדלג לתוכן

שיחת משתמש:חסיד של הרבי/מיזם:מלחמתה של תורה

הוספת נושא
מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
תגובה אחרונה: 30 נובמבר מאת ספרא רבא בנושא יחי בשומע תפילה

בעודי משוטט להנאתי בין דפי חב"דפדיה נדהמתי לגלות על דבר אבדן דפי האישי אשר על-פי המדיניות לא ניתן למוחקו! אשר על-כן אתייג את שיע.ק ואת מפעילי מערכת שיקימו את דפי הקדוש לתחייה. בברכת והשיב את הגזילה אשר גזל, ~ חסיד של הרבי ~  •  פארבריינגען חסידי 18:06, 13 בנובמבר 2024 (IST)תגובה

חב"דפדיה:מלחמתה של תורה (לחב"ל הפתרונים..). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (18:15, י"ב בחשוון, ה'תשפ"ה)
חסיד של הרבי אני הוא זה שהעברתי את הערך בעקבות מה שכתבת בדף שעוד השחתה אחת באם תבוא יוצא הערך למרחב הראשי. עם אתה חושב שטעיתי אני מבקש את סליחתך. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 23:06, 13 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
החזרתי את הדף למרחב האישי שלך. חב"ד בדרך לגאולה, נא להגדיל ראש. אפשר להבחין בין איום למעשה ● חלוקת קונטרסיםשיחהיחי המלך המשיח • י"ג בחשוון ה'תשפ"ה • 08:11, 14 בנובמבר 2024 (IST)תגובה
יוסף בן מלמד הדף הזה אינו בעל תוכן מגוכך?--בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 23:58, 29 במרץ 2025 (IDT)תגובה
במחילה ממך מענדל, אבל אני חושב שהדף הזה ממש נצרך בחב"דפדיה ואני לא מתכוון אליך. בברכה, ובתקווה להבנה. חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 00:02, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
באתר מותר לכל אחד להביע את דעתו. אעפ"כ אני שואל את המפעילים, הם בסופו של דבר קובעים איזה תוכן זכאי להופיע ואיזה לא, לפעמים גם בניגוד לדעתי אני. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 00:05, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
על כן אני גם מביע דעתי שהערך הזה נצרך מאוד. וגם בעל הערך אמר את זה למעלה. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 00:09, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
אני מכבד מאד את דעתך. בכל אופן אשמח לשמוע את דעתו ל ר' יוסף, בהנחה שהוא יקבע בסופו של דבר, בדיוק כמו בדף 'הכוכבים של 770' (ז"ל), אף בניגוד לדעות אחרים. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 00:10, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
מתייג יוסף בן מלמד חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 00:12, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
אני לא מצליח להבין את ההשוואה בין דף זה לבין הכוכבים של, שניהם דפים שנכתבו מתוך שיעמום וללא הועיל לחב"דפדיה אך דף זה מנוסח ברמה טובה ונכתב בהומור וללא כוונה להוצאה למרחב הערכים. (נא להקפיד להזיח). בברכה, יוסף בן מלמד ~ יחי המלך המשיח! ~ (00:23, א' בניסן, ה'תשפ"ה)
אני לא רואה הבדל מבחינת תוכן ומטרת הדפים (אם הדף 'נכתב בהומור' וללא כוונה להעלות למרחב, מה משנה רמת ניסוחו?), משכך דינם צ"ל שווה. בברכה, מענדל סופרתיבת התלונות 00:27, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה
מענדל סופר יוסף בן מלמד אני רואה הבדל אדיר! זה דף שכל מטרתו הוא להרחיק משחיתים מחב"דפדיה ועל כן ראוי אפילו שיצא למרחב הראשי, מנגד דף הכוכבים של.. הוא דף שטותי וחסר חשיבות. בברכה, חב"ד בדרך לגאולה ~ שיחה ~ יחי המלך המשיח 14:17, 30 במרץ 2025 (IDT)תגובה

יחי בשומע תפילה[עריכת קוד מקור]

הייתי שמח לדעת מה ההיתר הלכתי שמצאו לזה יחי המלך - שיחה, 21:22, י"ט באב, ה'תשפ"ה 21:22, 13 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה

יחי המלך המשיח! אין זה היתר אלא הלכה פסוקה בשלחן ערוך (אדה"ז סקי"ט ס"א: "ובש"ת יכול לשאול בין בלשון יחיד בין בלשון רבים בין צרכיו ממש בין צרכי רבים שברכת ש"ת כוללת כל הצרכים ולכך נתקנה"). ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!ימות המשיח, י"ט באב ה'תשפ"ה, בשעה 23:43, 13 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
אצלנו מקפידים של להוציא בפה אלא במחשבה. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 23:59, 13 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
"אצלנו". פרט כוונתך ~ נכתב ע"י חב"דפדי פעיל (שיחה) • יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!ימות המשיח, כ' באב ה'תשפ"ה, בשעה 00:02, 14 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
מנהג חב"ד. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 00:09, 14 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
ובכלל, ישנו מכתב מהרבי (באגרות קודש ח"ו עמ' רס"ב) בו משתמע שדעת הרבי הינה נגד הוספת מילים בתפילה, ובלשונו הק': "בנוגע לשאלתו אם מותר להפסיק בתפלה בביטוי מלות נוספות בזשארגאן: הנה באמת, אין בזה חילוק בין לה"ק וזרגון, כי החשש הוא מפני ההפסק ולא מצד הלשון.
ואף שלא שמעתי בזה הוראה, וידוע ג"כ כמה סיפורים מהחסידים הראשונים שהיו מוסיפים כמה מלות בתפלה, אבל בכלל, אין דעתי נוחה הימנה. והנקודה היא - שאם זה מועיל לכוונת התפלה ולפעולתה, הרי יש אולי למצוא היתר לזה. אבל קשה להבחין ולדעת על ברור, אם זה בא מצד התפשטות דנה"ב, שגם לה יש אחיזה והתפשטות בהתגברות דתפלה, וכמבואר בענין פלשתים דקדושה ולעו"ז (עיין בתו"א ותו"ח ר"פ בשלח, ובקונטרס התפלה וקונטרס העבודה בסופו בענין ההתבוננות בכללות) או שזה בא בדרך דבור מעצמו מצד הנה"א. ובמילא השאלה: למה להכנס בספיקות?
ההיתר ע"פ נגלה מבואר בשו"ת אמרי יושר (להרב מטרנא) ח"ב סק"ט (בדיעבד) ובנימוקי או"ח (לבעהמ"ס מנחת אלעזר) סק"א (אפילו לכתחילה)". עכלה"ק. בברכה, מענדל סופרספר וסיפור 00:14, 14 באוגוסט 2025 (IDT)תגובה
ב"חדר" (בלי שום קשר ל"יחי"!) חונכתי להזכיר שמות רק במחשבה, אבל לא ידוע לי שיש מנהג חב"ד "רשמי" בזה. מי שרואה ב"יחי" (עכ"פ גם) תפילה – לכאורה אין בכך שום בעיה. הרבה יותר בעייתי אמירת ה"יחי" קודם מודה אני (היפך המשמעות בקונטרס ענינה ובשיחה ממנה מביאים ראיה...). 2.54.169.199 00:59, 30 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
ומחיפוש בגוגל מצאתי מ"מ זה, בו מפורש שניתן להוסיף ב"שומע תפילה". 2.54.169.199 01:29, 30 בנובמבר 2025 (IST)תגובה
מחיפוש פשוט באוצה"ח מצאתי: הרב שוויי היה אומר שאע"פ שכתוב בשו"ע שמותר להוסיף כל לשון של בקשה בברכה ששייך לבקשה כמו רפואה בברכת רפאנו וכן מותר להוסיף כל בקשה בשומע תפילה מ"מ נהגו שלא לעשות כן כי אם במחשבה לפי שעל פי קבלה מספר תיבות התפילה הוא בדיוק (תפארת אי"ש - לזכר הרב שווי ע"ה) בברכה, ספרא רבאשיחה 07:55, 30 בנובמבר 2025 (IST)תגובה