הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:היום יום/כ"א תמוז"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(עריכה)
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
 
שורה 1: שורה 1:
 
''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו ב[[שבת]].''
 
''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו ב[[שבת]].''
  
כתיב "ועשו לי [[מקדש]] ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מ[[ישראל]]", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת [[פנימי]]ת [[לב]]בו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן ה[[גלות]] והשימום - [[קדוש]] הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude>
+
כתיב "ועשו לי [[מקדש]] ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מ[[ישראל]]", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת [[פנימי]]ת [[לב]]בו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן ה[[גלות]] והשימום - [[קדוש]] הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין ה[[שכינה]] זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־01:41, 23 בספטמבר 2016

אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.

כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת פנימית לבבו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן הגלות והשימום - קדוש הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.

הקודם:
כ' תמוז
{{{רשימה}}} הבא:
כ"ב תמוז