הבדלים בין גרסאות בדף "תבנית:היום יום/כ"א תמוז"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(דף חדש: ''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.'' כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל…)
 
מ (החלפת טקסט – "שכינה " ב־"שכינה ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
 
(2 גרסאות ביניים של 2 משתמשים אינן מוצגות)
שורה 1: שורה 1:
''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.''
+
''אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו ב[[שבת]].''
כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל", שבכאו"א מישראל תוכיות נקודת פנימית לבבו הוא מקדש לשבתו ית'. והנה, מקום המקדש גם בזמן הגלות והשימום - קדוש הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פ"ב: "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי" - וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכאו"א מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמ"ש "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, ר"ל, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude>
+
 
 +
כתיב "ועשו לי [[מקדש]] ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מ[[ישראל]]", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת [[פנימי]]ת [[לב]]בו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן ה[[גלות]] והשימום - [[קדוש]] הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין ה[[שכינה]] זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.<noinclude>{{סדרה|הקודם=[[תבנית:היום יום/כ' תמוז|כ' תמוז]]|הבא=[[תבנית:היום יום/כ"ב תמוז|כ"ב תמוז]]}}[[קטגוריה:היום יום|ט]]</noinclude>

גרסה אחרונה מ־01:41, 23 בספטמבר 2016

אין מברכין 'שהחיינו' בין המצרים ואפילו בשבת.

כתיב "ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם - בתוך כל אחד ואחד מישראל", שבכל אחד ואחת מישראל תוכיות נקודת פנימית לבבו הוא מקדש לשבתו יתברך. והנה, מקום המקדש גם בזמן הגלות והשימום - קדוש הוא. וכדאיתא בשמות-רבה פרק ב': "אמר רב אחא לעולם אין השכינה זזה מכותל המערבי". וכל ענין השימום הוא בהבנינים. וכן הוא גם במקדש הפרטי שבכל אחד ואחת מישראל, דהיסוד הוא שלם זך וטהור וכמו-שכתוב "אני ישנה ולבי ער", ואיתא במדרש-רבה: "אני ישנה מן המצוות ולבי ער לגמילות חסדים. אני ישנה מן הצדקות ולבי ער לעשותן", דכל ענין השימום, רחמנא-ליצלן, שישנו בישראל הוא רק בדוגמת הבנינים שמחוץ ליסוד, אבל היסוד דמקדש הפרטי הוא בקדושתו.

הקודם:
כ' תמוז
{{{רשימה}}} הבא:
כ"ב תמוז