עריכת הדף "שמונה נסיכי אדם"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
'''שמונה נסיכי אדם'''{{הערה|מיכה ה, ד}} הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.
+
'''שמונה נסיכי אדם'''<ref>מיכה ה, ד</ref> הם שמונה מאישי הדורות הממשיכים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל השפעה בבחינת מקיפים.
  
 
==ענינם==
 
==ענינם==
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא{{הערה|סוכה דף נב עמוד ב}} מוסבר כי אלו הם [[ישי]], [[שאול המלך|שאול]], [[שמואל הנביא]], [[עמוס]], [[צפניה]], [[צדקיה]], [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].
+
שמונה נסיכי אדם הם שמונה מאישי הדורות המשפיעים לישראל בבחינת מקיפים מבחינת [[סובב כל עלמין]]. שמונה נסיכי אדם מוזכרים בנבואת מיכה, ולאחר מכן בגמרא<ref>סוכה דף נב עמוד ב</ref> מוסבר כי אלו הם ישי, שאול, [[שמואל הנביא]], עמוס, צפניה, צדקיה, [[מלך המשיח]] ו[[אליהו הנביא]].
  
 
ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.
 
ההבדל בין [[שבעה רועים|שבעת הרועים]] הוא כי שבעת הרועים משפיעים ל[[נשמה|נשמות]] ישראל בבחינה פנימית, לעומת שמונה נסיכי אדם שמשפיעים בבחינה חיצונית. ולכן, [[משה]] הוא אחד משבעת הרועים, ו[[אליהו]] הוא אחד משמונה נסיכי אדם, שמשה הוא מבחינה פנימית, ואליהו מבחינה חיצונית.
שורה 9: שורה 9:
 
מבחינת ההשפעה, שבעת הרועים הם נעלים יותר, שהם משפיעים בבחינה פנימית, מה שאין כן בנסיכי אדם המשפיעים בבחינה חיצונית. אולם בשרשם יש יתרון לנסיכי אדם, שנשמתם היא מבחינת עולם עליון יותר, אלא שהם משפיעים מחיצוניות העולם העליון, והרועים הם מבחינת פנימיות העולם התחתון.
 
מבחינת ההשפעה, שבעת הרועים הם נעלים יותר, שהם משפיעים בבחינה פנימית, מה שאין כן בנסיכי אדם המשפיעים בבחינה חיצונית. אולם בשרשם יש יתרון לנסיכי אדם, שנשמתם היא מבחינת עולם עליון יותר, אלא שהם משפיעים מחיצוניות העולם העליון, והרועים הם מבחינת פנימיות העולם התחתון.
  
ובפרטות, שרש שמונה נסיכי אדם הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון '[[נוצר חסד]] לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.
+
ובפרטות, שרש שמונה נסיכי אדם הוא בשמונה תקונים הראשונים שב[[י"ג תקוני דיקנא]] של [[אריך אנפין]] שהם בבחינת מקיפים. כי תקון 'נוצר חסד לאלפים' הוא בבחינת [[אור פנימי]], כי לאלפים הוא אאלפך [[חכמה]] אאלפך בינה, ש[[אבא]] ו[[אמא]] יונקים משני מזלות של [[אריך אנפין]] ויניקה זו היא בבחינת [[אור פנימי]]. אבל שמונה המזלות הראשונים שקודם בחינת לאלפים הם בחינת מקיפים ומשם שורש שמונה נסיכי אדם.
  
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
*[[שבעה רועים]]
 
*[[שבעה רועים]]
  
{{הערות שוליים}}
+
==הערות שולים==
 +
<references/>
  
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
+
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)