הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:נסיעה לרבי"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 23: שורה 23:
 
  ''אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא שנאה במשנתינו שסידר את המשנה ר' חייא - תלמידו מנין לו). נידה סב,ב ובפירוש רש"י.''
 
  ''אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא שנאה במשנתינו שסידר את המשנה ר' חייא - תלמידו מנין לו). נידה סב,ב ובפירוש רש"י.''
 
   
 
   
הנה כמה קטעים מפורשים בנושא זה:
+
ויש דברים מפורשים בנושא זה:
 
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=29450
 
http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=29450
 
מצורף בזה בפרסום ראשון, כתב יד קודש מהרבי, שהוא כתב בשנת הקהל (!) תשל"ד (מתוך הספר אגרות קודש חלק כ"ט שיצא לאור לאחרונה, עמוד רסו):
 
מצורף בזה בפרסום ראשון, כתב יד קודש מהרבי, שהוא כתב בשנת הקהל (!) תשל"ד (מתוך הספר אגרות קודש חלק כ"ט שיצא לאור לאחרונה, עמוד רסו):

גרסה מ־10:04, 26 בנובמבר 2014

תבנית:מועמד להמלצה

מיני השמטות

מיני השמטות שהורדתי מגוף הערך, ואולי יש מקום להכניסם חזרה - באופן הנכון:

  • מהערה 1: "להרחבה, ראו מסכת ראש השנה דף טז עמוד ב".

שנוזעל - ?! • כ"א באייר ה'תשע"ג 07:14, 1 במאי 2013 (IDT)


בעיה טכנית בערך

תיבת הכלים המופיע בכל דף בחב"דפדיה - 'נפלה' למטה - בערך הזה. משהו מוזר. • שנוזעל - שיחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג 04:06, 22 במאי 2013 (UTC)

רק אחרי שהתרעתי באולם הדיונים ראיתי שכתבת את זה גם כאן. עימי הטעות ועמך הסליחה. • זוננשיין - תמיד בשמחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג • 05:39, 22 במאי 2013 (UTC)
רק אחרי שהגבתי באולם הדיונים ראיתי שהתנצלת כאן.. חחחשנוזעל - שיחה • י"ג בסיוון ה'תשע"ג 13:53, 22 במאי 2013 (UTC)


הבעיה עדיין לא תוקנה... האם זה אמור לקרות מתישהו? ר'ובן - שיחה 16:56, 23 במאי 2013 (UTC)

יש לי רעיון משוגע. למחוק את הערך - ולשחזר אותו, ובתקווה שהבעיה לא תחזור על עצמה. • שנוזעל - שיחה • י"ד בסיוון ה'תשע"ג 23:47, 23 במאי 2013 (UTC)

רבי לא שנה חייא מניין

לפני שלומדים פירושונים צריכים ללמוד את העניין כפשוטו, ומשמעות הדברים, שאם רבי לא שנה, רבי חייא שהוא תלמידו של רבי מניין לו. זאת אומרת שאין לחדש חידושים עצמאיים, במיוחד בעניינים פנימיים. וגם לא פתגמים חדשים, במיוחד כאשר זה עומד בסתירה לדברים מפורשים של הרבי בפרט ורבותינו נשיאנו בכלל.

אמר ליה רבי לא שנה רבי חייא מנא ליה (אמר לו זו אינה משנה - ומשובשת היא הואיל ורבי לא שנאה במשנתינו שסידר את המשנה ר' חייא - תלמידו מנין לו). נידה סב,ב ובפירוש רש"י.

ויש דברים מפורשים בנושא זה: http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=29450 מצורף בזה בפרסום ראשון, כתב יד קודש מהרבי, שהוא כתב בשנת הקהל (!) תשל"ד (מתוך הספר אגרות קודש חלק כ"ט שיצא לאור לאחרונה, עמוד רסו): נבהלתי לכתבו איך "השיג" הכסף להוצאות נסיעתו לכאן. ואיני רואה כל הצדקה כלל לרצונו להוסיף בהוצאות נסיעות ב"ב שי' לכאן. ויבטל נסיעתם לכאן. ומחשבתו רצוי' ודי בכך. ואין להוסיף על החובות עוד. אזכיר עה"צ.

ובאשר לעניין החיות, הנה יש הוראה מפורשת איך לקבל חיות:

יש את הפתגם בהיום יום ב כסלו:

אאזמו"ר ביאר פעם במאמר, הא דר' אלעזר יהיב פרוטה לעני והדר מצלי, כי הרי התפלה צ"ל בחיות, וע"י שנותנים צדקה לעני קודם התפלה ומחיים אותו, ניתוסף חיות הרבה בתפלה. ונענע בידו ממטה למעלה לרמז שהרבוי בהפלאה. - וכמה פעמים קודם התפלה הי' אאמו"ר מחזר אחרי עני ליתן לו לאכול.

נתבונן בזה קצת: אם על ידי הנסיעה זה יגרום חס וחלילה במיעוט הנתינה לצדקה, אם כן יצא שכרו בהפסדו, גם בעניין החיות. כי יש הוראה מפורשת איך לקבל חיות: לתת לצדקה.

וקל וחומר בן בנו של קל וחומר אם על ידי הנסיעה לניו יורק נזקקים אחר כך לצדקה, ויש המון מקרים כאלו, רבותי. אתם הצעירים לא יודעים, כי ההורים אינם מספרים לכם מאיפה הם משיגים את הכסף לנסיעה שלכם. אבל אני נתקלתי כמה פעמים במקרים שנסעו לרבי ואחר כך או לפני זה נזקקו לנדבות מ"אל תבטחו בנדיבים בבן אדם שאין לו תשועה", או שחס וחלילה התגלגלו למצב של "לווה רשע ולא ישלם", רחמנא ליצלן.

והגע בעצמך: לקיחת כסף מצדקה זה לא דבר קל כלל וכלל, זה לא סתם שמזכים יהודי עם צדקה. כספי צדקה הם מוגבלים, ועל ידי זה שאחד מקבל, השני כבר לא מקבל או מקבל פחות מדי, וזה ממש גזל של עניים. אמרו רז"ל: "עשה שבתך חול ואל תצטרך לבריות" (שבת קיח). וראה בשולחן ערוך של אדמור הזקן הלכות שבת סימן רמב סעיף ד.

אז מה הפתרון? "טוב מעט בכוונה מהרבה שלא בכוונה".

להשתתף בהגרלה לנסיעה לרבי:

ויש אגרות קודש מאוד מעודדים מהרבי בקשר לזוכה בגורל: