הבדלים בין גרסאות בדף "שיחה:מבצע הקהלת קהילות"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
(יצירת דף עם התוכן "לענ"ד לאחר העיון בתורת כ"ק אד"ש הרי שמבצע הקהלת קהילות - שפחות הייתי מגדירו כמבצע אלא כהתע...")
 
שורה 1: שורה 1:
 
לענ"ד לאחר העיון בתורת כ"ק אד"ש הרי שמבצע הקהלת קהילות - שפחות הייתי מגדירו כמבצע אלא כהתעוררות או אולי תקנה - התחיל בתש"נ, ועניינו התאספות ללימוד בשבת, ומה טוב בלימוד מפרש אחד בנגלה ואחד בנסתר מתחילת הפרשה וסופה, ומה טוב שהמפרש בנסתר יהי' מאוה"ת, ומה טוב בכל המקומות ילמדו את אותו הדבר, כמבואר כ" ועוד פרטים בשיחת נח ולך לך תש"נ, והדגמה מוחשית לכך בפרשת וירא שנה זו. תקנה זו '''התמזגה''' עם העניין שהי' קיים כבר של חזרת דא"ח בשבתו (ובכלל), למטרות של '''קירוב והפצת המעיינות'''. כלומר או לבתי כנסיות שאינם של אנ"ש, או דבר שהי' קיים בעיקר בשנים עברו שהיו קהילות של אנ"ש שהיו די רחוקים מדא"ח ובטח שלא הי' להם ת המאמרים החדשים ורבו"נ שלחו אליהם שדרי"ם. עניין זה הי' קיים בכל דורות חסידות חב"ד, והרבי מינף אותו. הרבי '''לא''' התחיל זאת בתשי"ב, אלא זה הי' עוד לפני (שיחות על ך יש דוגמא שיחה ארוכה יחסית נראה לי בכ"ז אלול ה'שי"ת, יש שיחה באחש"פ תש"י ועוד), אם כי שיחה יסודית ביותר על העניין היא שיחת פורים תשי"ב אבל היא אינה פתיחת העניין. הרבי אף חידש עניין של חזרת שיחות ולאו דווקא מאמרים ואף הוציא את השיחות הראשונות (חלקים א-ד) בליקוטי שיחות למטרה זו. עניין זה של חזרת דא"ח הוא עניין שיש עליו שיחות ומכתים רבים בתורת כ"ק אד"ש ורבו"נ, אך אינו שייך לערך זה כ"א הזכרה גרידא שהעניין של הקהלת קהילות התמזג עם עניין זה ומאז נקרא בפי רבים חזרת ד"ח בשבת, "מבצע הקהלת קהילות", אבל חוץ מזה אי"ז שייך לערך זה. אני רוצה לשנות זאת אבל לפני שאני הולך לשנות ולערוך את כל הערך מחדש ארצה לשמוע שאין התנגדות.--[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 20:27, כ"ז באדר ב', ה'תשע"ט 20:27, 3 באפריל 2019 (IST)
 
לענ"ד לאחר העיון בתורת כ"ק אד"ש הרי שמבצע הקהלת קהילות - שפחות הייתי מגדירו כמבצע אלא כהתעוררות או אולי תקנה - התחיל בתש"נ, ועניינו התאספות ללימוד בשבת, ומה טוב בלימוד מפרש אחד בנגלה ואחד בנסתר מתחילת הפרשה וסופה, ומה טוב שהמפרש בנסתר יהי' מאוה"ת, ומה טוב בכל המקומות ילמדו את אותו הדבר, כמבואר כ" ועוד פרטים בשיחת נח ולך לך תש"נ, והדגמה מוחשית לכך בפרשת וירא שנה זו. תקנה זו '''התמזגה''' עם העניין שהי' קיים כבר של חזרת דא"ח בשבתו (ובכלל), למטרות של '''קירוב והפצת המעיינות'''. כלומר או לבתי כנסיות שאינם של אנ"ש, או דבר שהי' קיים בעיקר בשנים עברו שהיו קהילות של אנ"ש שהיו די רחוקים מדא"ח ובטח שלא הי' להם ת המאמרים החדשים ורבו"נ שלחו אליהם שדרי"ם. עניין זה הי' קיים בכל דורות חסידות חב"ד, והרבי מינף אותו. הרבי '''לא''' התחיל זאת בתשי"ב, אלא זה הי' עוד לפני (שיחות על ך יש דוגמא שיחה ארוכה יחסית נראה לי בכ"ז אלול ה'שי"ת, יש שיחה באחש"פ תש"י ועוד), אם כי שיחה יסודית ביותר על העניין היא שיחת פורים תשי"ב אבל היא אינה פתיחת העניין. הרבי אף חידש עניין של חזרת שיחות ולאו דווקא מאמרים ואף הוציא את השיחות הראשונות (חלקים א-ד) בליקוטי שיחות למטרה זו. עניין זה של חזרת דא"ח הוא עניין שיש עליו שיחות ומכתים רבים בתורת כ"ק אד"ש ורבו"נ, אך אינו שייך לערך זה כ"א הזכרה גרידא שהעניין של הקהלת קהילות התמזג עם עניין זה ומאז נקרא בפי רבים חזרת ד"ח בשבת, "מבצע הקהלת קהילות", אבל חוץ מזה אי"ז שייך לערך זה. אני רוצה לשנות זאת אבל לפני שאני הולך לשנות ולערוך את כל הערך מחדש ארצה לשמוע שאין התנגדות.--[[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות?]] - [[שיחת משתמש:מה עם ההתגלות?|שיחה]], 20:27, כ"ז באדר ב', ה'תשע"ט 20:27, 3 באפריל 2019 (IST)
 +
:נקוט האי כללא בידך: כל פעם שאתה רואה ערך בלי מקורות, וברצונך לשנותו ולערכו בצורה מדוייקת יותר '''עם ציון מקורות''', אין טעם לשאול לפני שאתה משנה (אא"כ בעריכה שיש חשש סביר להתנגדות). פשוט עשה כחכמתך. זה לא כלל כתוב, אבל נראה לי שהוא פשוט.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 12:29, ב' בניסן ה'תשע"ט

גרסה מ־14:29, 7 באפריל 2019

לענ"ד לאחר העיון בתורת כ"ק אד"ש הרי שמבצע הקהלת קהילות - שפחות הייתי מגדירו כמבצע אלא כהתעוררות או אולי תקנה - התחיל בתש"נ, ועניינו התאספות ללימוד בשבת, ומה טוב בלימוד מפרש אחד בנגלה ואחד בנסתר מתחילת הפרשה וסופה, ומה טוב שהמפרש בנסתר יהי' מאוה"ת, ומה טוב בכל המקומות ילמדו את אותו הדבר, כמבואר כ" ועוד פרטים בשיחת נח ולך לך תש"נ, והדגמה מוחשית לכך בפרשת וירא שנה זו. תקנה זו התמזגה עם העניין שהי' קיים כבר של חזרת דא"ח בשבתו (ובכלל), למטרות של קירוב והפצת המעיינות. כלומר או לבתי כנסיות שאינם של אנ"ש, או דבר שהי' קיים בעיקר בשנים עברו שהיו קהילות של אנ"ש שהיו די רחוקים מדא"ח ובטח שלא הי' להם ת המאמרים החדשים ורבו"נ שלחו אליהם שדרי"ם. עניין זה הי' קיים בכל דורות חסידות חב"ד, והרבי מינף אותו. הרבי לא התחיל זאת בתשי"ב, אלא זה הי' עוד לפני (שיחות על ך יש דוגמא שיחה ארוכה יחסית נראה לי בכ"ז אלול ה'שי"ת, יש שיחה באחש"פ תש"י ועוד), אם כי שיחה יסודית ביותר על העניין היא שיחת פורים תשי"ב אבל היא אינה פתיחת העניין. הרבי אף חידש עניין של חזרת שיחות ולאו דווקא מאמרים ואף הוציא את השיחות הראשונות (חלקים א-ד) בליקוטי שיחות למטרה זו. עניין זה של חזרת דא"ח הוא עניין שיש עליו שיחות ומכתים רבים בתורת כ"ק אד"ש ורבו"נ, אך אינו שייך לערך זה כ"א הזכרה גרידא שהעניין של הקהלת קהילות התמזג עם עניין זה ומאז נקרא בפי רבים חזרת ד"ח בשבת, "מבצע הקהלת קהילות", אבל חוץ מזה אי"ז שייך לערך זה. אני רוצה לשנות זאת אבל לפני שאני הולך לשנות ולערוך את כל הערך מחדש ארצה לשמוע שאין התנגדות.--מה עם ההתגלות? - שיחה, 20:27, כ"ז באדר ב', ה'תשע"ט 20:27, 3 באפריל 2019 (IST)

נקוט האי כללא בידך: כל פעם שאתה רואה ערך בלי מקורות, וברצונך לשנותו ולערכו בצורה מדוייקת יותר עם ציון מקורות, אין טעם לשאול לפני שאתה משנה (אא"כ בעריכה שיש חשש סביר להתנגדות). פשוט עשה כחכמתך. זה לא כלל כתוב, אבל נראה לי שהוא פשוט. -- קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 12:29, ב' בניסן ה'תשע"ט