עריכת הדף "שיחה:אחליפו דוכתייהו"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 10: שורה 10:
 
. "כי אכן באמת מצד עצם עצמותן של האורות - כפי שהם כלולים ומאוחדים בשרשם ומקורם - עצמות אור אין סוף ב"ה, הם מופשטים לגמרי מכל ציור והגדרה" זה אינו אמת לפי השיטה של המערכת שמדובר שישנו ציור בהאור ישרש הכלים מכח הגבול שבהור גופא
 
. "כי אכן באמת מצד עצם עצמותן של האורות - כפי שהם כלולים ומאוחדים בשרשם ומקורם - עצמות אור אין סוף ב"ה, הם מופשטים לגמרי מכל ציור והגדרה" זה אינו אמת לפי השיטה של המערכת שמדובר שישנו ציור בהאור ישרש הכלים מכח הגבול שבהור גופא
 
, "ולכן גם בחיצוניותן הם מופשטים מהשגת הנבראים" אינו ברור מה בא לומר
 
, "ולכן גם בחיצוניותן הם מופשטים מהשגת הנבראים" אינו ברור מה בא לומר
," ורק הכלים - הם אלו שחושפים את הציור שבהם" בזה באת לתווך ולומר שבאמת האור פשוט בשרשו אלא שכתבת שהכלי חושף את הציור שבהאור.הנה זה סותר א"ע כי זה נכון לפי תיווך הארי והרמק כי אם נאמר שהאור פשוט אין הכלי יכול להביא ממנו י גילוי את ציורו כי אין בו שום ציור אלא כל הציור מהכלים
+
," ורק הכלים - הם אלו שחושפים את הציור שבהם" בזה באת לתווך ולומר שבאמת האור פשוט בשרשו אלא שכתבת שהכלי חושף את הציור שבהאור.הנה זה סותר א"ע כי זה נכון לפי תיווך הארי והרמק כי אם נאמר שהאור פשוט אין הכלי יכול להביא ממנו י גילוי את ציורו כי אין בו שום ציור אלא כל הציור מהכלים {{שכח|מ"מ וילהלם}}
  
 
שיטה ב.  שה[[אורות מצויירים]], שגם באורות מצד עצמם - בטרם התלבשותם בכלים - ישנה התחלקות והגדרה, כמו "אור החסד" "אור הגבורה" וכדומה, לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר. אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], וביחס לנבראים - האורות מופשטים לגמרי, ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים.  
 
שיטה ב.  שה[[אורות מצויירים]], שגם באורות מצד עצמם - בטרם התלבשותם בכלים - ישנה התחלקות והגדרה, כמו "אור החסד" "אור הגבורה" וכדומה, לפי שהם רק התפשטות מעצם האורות כפי שהם כלולים ב[[עצמות ומהות|עצמות]] [[אור אין סוף]] ב"ה, לפיכך הם מוגדרים ומחולקים לעשר. אלא שמכל מקום ההגדרה שבאורות אינה ממשית ומוחשית, נראית וגלויה ל[[נבראים]], וביחס לנבראים - האורות מופשטים לגמרי, ואלמלא התלבשות האורות בכלים המוגבלים אשר חושפים את ההגדרה והציור הפנימי והנעלם שבאורות - אין באפשרות האורות לרדת ולפעול בקרב הנבראים.  

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)