עריכת הדף "עץ הדעת טוב ורע"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 10: שורה 10:
 
ב[[תורת החסידות]] עץ הדעת הינו המקור ל[[קליפת נוגה]], שכוללת את כל הדברים שאינם אסורים על פי תורה, ועל ידי שימוש נכון בהם אפשר להעלות את ניצוצות הקדושה שבהם ולהופכם לקדושה{{הערה|[[תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן כ"ו|תניא אגרת הקודש פרק כ"ו]].}}.
 
ב[[תורת החסידות]] עץ הדעת הינו המקור ל[[קליפת נוגה]], שכוללת את כל הדברים שאינם אסורים על פי תורה, ועל ידי שימוש נכון בהם אפשר להעלות את ניצוצות הקדושה שבהם ולהופכם לקדושה{{הערה|[[תבנית:ספר התניא/אגרת הקודש - סימן כ"ו|תניא אגרת הקודש פרק כ"ו]].}}.
  
מצב זה של ערבוב מוחלט בין טוב לרע בכל הנבראים של העולם הגשמי, באופן כזה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב{{הערה|[[לקוטי דיבורים]] חלק א' (בלה"ק), ליקוט ד' עמוד 115.}}, יימשך עד ל[[גאולה]] העתידה, שאז יתקיים הייעוד של "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח"{{הערה|ישעיהו כה, ח.}}, ו[[הקב"ה]] יימחה לחלוטין את הרוע והמוות מהעולם{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/13/index.htm מאמר ד"ה בלע המוות לנצח] בספר המאמרים מלוקט חלק ב', שנאמר בסיום השלושים ל[[הסתלקות]] [[הרבנית חיה מושקא]].}}.
+
מצב זה של ערבוב מוחלט בין טוב לרע בכל הנבראים של העולם הגשמי, באופן כזה שאין טוב בלי רע ואין רע בלי טוב{{הערה|[[לקוטי דיבורים]] חלק א' (בלה"ק), ליקוט ד' עמוד 115.}}, יימשך עד ל[[גאולה]] העתידה, שאז יתקיים הייעוד של "בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח"{{הערה|ישעיהו כה, ח.}}, ו[[הקב"ה]] יימחה לחלוטין את הרוע והמוות מהעולם{{הערה|1=להרחבה, ראו [http://chabadlibrary.org/books/admur/mlukat/4/13/index.htm מאמר ד"ה בלע המוות לנצח] בספר המאמרים מלוקט חלק ב', שנאמר בסיום השלושים להסתלקות [[הרבנית חיה מושקא]].}}.
  
 
הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.
 
הבירור של חטא עץ הדעת, הוא דווקא בכח ה[[דעת]] של ה[[נפש הבהמית]], שצריך לפעול עליה שתוכל להבחין בין טוב לרע ולהפריד ביניהם, ולקחת רק את הטוב שבכל דבר, אבל בכח הדעת של [[נפש האלוקית]] לא שייך כלל ערבוב של טוב ורע, והיא כלולה מטוב בלבד{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/40/31c.htm ליקוטי תורה שיר השירים דף לא עמוד ג].}}.

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)