עריכת הדף "סופר וספר וסיפור"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 9: | שורה 9: | ||
[[חכמה ובינה]] נקראים בשם סופר וספר, משום ש[[חכמה]] היא מקור האותיות המתגלות ב[[בינה]]. בינה נקראת בשם ספר לעומת המלכות שנקראת בשם סיפור, שבינה היא בבחינת מחשבה, ומלכות הוא בחינת דיבור. וכידוע שבלי [[מחשבה]] אי אפשר לדבר, וכך הספר הוא המקור של הסיפור, היוצא בו לידי גילוי. | [[חכמה ובינה]] נקראים בשם סופר וספר, משום ש[[חכמה]] היא מקור האותיות המתגלות ב[[בינה]]. בינה נקראת בשם ספר לעומת המלכות שנקראת בשם סיפור, שבינה היא בבחינת מחשבה, ומלכות הוא בחינת דיבור. וכידוע שבלי [[מחשבה]] אי אפשר לדבר, וכך הספר הוא המקור של הסיפור, היוצא בו לידי גילוי. | ||
− | אותיות [[תורה שבכתב]] הם בבינה, שהיא בבחינת ספר, זאת לעומת [[אותיות]] [[תורה שבעל פה]] שהם במלכות, בבחינת סיפור. אמנם, שורש [[תורה שבעל פה]] הוא בסופר, שגבוה יותר מאותיות [[תורה שבכתב]] שהם בספר. וזהו שנאמר "ערבים עלי דברי סופרים יותר מיינה של תורה". | + | אותיות [[תורה שבכתב]] הם בבינה, שהיא בבחינת ספר, זאת לעומת [[אותיות]] [[תורה שבעל פה]] שהם במלכות, בבחינת סיפור. אמנם, שורש [[תורה שבעל פה]] הוא בסופר, שגבוה יותר מאותיות [[תורה שבכתב]] שהם בספר. וזהו שנאמר "ערבים עלי דברי סופרים יותר מיינה של תורה". |
==ביאורים נוספים== | ==ביאורים נוספים== |