הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:חבדפד770/ארגז החול הכי מרכזי/ספירות אין קץ"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 
== ספירות אין קץ ==
 
== ספירות אין קץ ==
 
בשם זה מכונה יכולתו האין סופית של הבורא, לברוא את העולם בצורה אחרת לגמרי מאיך שאנחנו מכירים.
 
בשם זה מכונה יכולתו האין סופית של הבורא, לברוא את העולם בצורה אחרת לגמרי מאיך שאנחנו מכירים.
אנחנו מכירים את העולם בצורה מוגבלת ומצומצמת, הנובעת [[עשר ספירות]] בעולם ה[[אצילות]], אך הקב"ה יכול להאציל - ליצור - לא עשר ספירות "מוגבלות" אלא גם ספירות אין קץ{{ראה למשל תקוני זוהר בהקדמה יז. "אנת הוא חד ולא בחושבן" - ומפרש אדמוה"ז (מאמרי אדמוה"ז תקס"ו א' עמ' פד) , לא בחשבון מוגבל של ע"ס אלא "רבוא רבבות ספירות עד אין קץ ושיעור"}}.
+
אנחנו מכירים את העולם בצורה מוגבלת ומצומצמת, הנובעת [[עשר ספירות]] בעולם ה[[אצילות]], אך הקב"ה יכול להאציל - ליצור - לא עשר ספירות "מוגבלות" אלא גם ספירות אין קץ<ref>ראה למשל תקוני זוהר בהקדמה יז. "אנת הוא חד ולא בחושבן" - ומפרש אדמוה"ז (מאמרי אדמוה"ז תקס"ו א' עמ' פד) , לא בחשבון מוגבל של ע"ס אלא "רבוא רבבות ספירות עד אין קץ ושיעור"</ref>.
 
זה אומר  שגם באוא"ס לפני הצמצום יש כבר התחלה של ספירות, של הגבלה. הקב"ה כבר אז התחיל 'לחשוב ולתכנן' עולם מוגבל. כמובן באופן מאוד דק.  
 
זה אומר  שגם באוא"ס לפני הצמצום יש כבר התחלה של ספירות, של הגבלה. הקב"ה כבר אז התחיל 'לחשוב ולתכנן' עולם מוגבל. כמובן באופן מאוד דק.  
  

גרסה מ־13:08, 18 במרץ 2021

ספירות אין קץ

בשם זה מכונה יכולתו האין סופית של הבורא, לברוא את העולם בצורה אחרת לגמרי מאיך שאנחנו מכירים. אנחנו מכירים את העולם בצורה מוגבלת ומצומצמת, הנובעת עשר ספירות בעולם האצילות, אך הקב"ה יכול להאציל - ליצור - לא עשר ספירות "מוגבלות" אלא גם ספירות אין קץ[1]. זה אומר שגם באוא"ס לפני הצמצום יש כבר התחלה של ספירות, של הגבלה. הקב"ה כבר אז התחיל 'לחשוב ולתכנן' עולם מוגבל. כמובן באופן מאוד דק.

מהותן של הספירות אין קץ

המהות של ספירות אלו, שונה מהספירות המוכרות לנו, בשני פרטים: 1. המהות של כל אחת מהספירות תהיה מופשטת לחלוטין, בלי שום הגדרה והגבלה. (אפילו לא הגדרה של רצון[2]) 2. כל הספירות ביחד יהיו בלי קץ, בלי סוף.

זה לעומת הספירות המוכרות לנו, שכל ספירה בפ"ע יש לה גדר מסוים, ומספר כולם ביחד הוא עשר[דרוש מקור].

  1. ראה למשל תקוני זוהר בהקדמה יז. "אנת הוא חד ולא בחושבן" - ומפרש אדמוה"ז (מאמרי אדמוה"ז תקס"ו א' עמ' פד) , לא בחשבון מוגבל של ע"ס אלא "רבוא רבבות ספירות עד אין קץ ושיעור"
  2. המשך תרס"ו עמ' קע