הבדלים בין גרסאות בדף "משתמש:הלקח והלבוב"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 25: שורה 25:
  
 
(משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה)
 
(משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה)
 +
 +
בשנת תנש"א שאל אהרן דב הלפרין את הרבי בקשר לפרסום מאמר של ר'יואל כהן בעיתון כפר חב"ד, שנועד להסביר כי החסידים יכולים לחשוב על רבם שהוא המשיח. על כך ענה הרבי: "באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל - קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי." (חשבונו של עולם ע' 185)

גרסה מ־15:33, 11 באוגוסט 2023

לבנה.jpg משתמש זה הינו 'ציפור לילה'
קול'ע חסידי.jpg דעתם של שאר העולם הינה, ברוב המקרים, "איפכא מסתברא" מדעתו של משתמש זה.

דעת רבינו

"כאן המקום להזכיר אודות ענין בלתי רצוי הדורש תיקון..: ישנם "שפיץ-חב"ד" החושבים שהם אלו שיודעים מה צריכים לעשות וכיצד צריכים להתנהג, וכל אלו שמסביבם, שמנסים להעיר להם לפעמים שעושים דבר בלתי רצוי – אין הדבר מועיל להם כלל, בחשבם מי הם אלו שיכולים להעיר להם, בה בשעה שאף אחד מהם אינו מגיע לדרגתם, שהרי הם "שפיץ-חב"ד!"...

כוונת דברים - לאלו שכתוצאה מדיבורים שלהם, עניני דפוס שהדפיסו, או ניגונים וכו' [הערה: הכוונה כנראה להניגון "חיילי אדונינו" שהתחילו לנגן], גרמו לרחק עשרות יהודים מתורת הבעש"ט, לימוד החסידות והנהגה בדרכי החסידות... לא רק שפעולות אלו אינם מביאות לקירוב רחוקים, אלא אדרבה, עי"ז מרחקים את אלו שכבר התחילו להתקרב!...

רצונך לנגן ניגון חסידי – ישנם ניגונים רבים! רצונך לדבר דברי חסידות, להפיץ דברי חסידות – ישנו ריבוי עצום של דברי חסידות! לך בדרך שסללו רבותינו נשיאינו! אף אחד אינו זקוק ל"חידושים" שלך, שהתועלת היחידה שבהם היא – מחלוקת חדשה נגד הבעש"ט ואדמו"ר הזקן, רחמנא ליצלן!... ולכן, להוי ידוע שכל מי שממשיך בפעולות אלו – הרי הוא מנגד ולוחם נגד חסידות חב"ד, נגד נשיא דורנו, הבעש"ט, עד מלכא משיחא... שרוצה וחפץ לבוא, אלא שממתין עד שיוסיפו בהפצת המעיינות חוצה, ואילו הוא – מרחק יהודים מתורת החסידות, רחמנא ליצלן!..."

(משיחת ש"פ בראשית (התוועדות ב') ה'תשמ"ה)

בשנת תנש"א שאל אהרן דב הלפרין את הרבי בקשר לפרסום מאמר של ר'יואל כהן בעיתון כפר חב"ד, שנועד להסביר כי החסידים יכולים לחשוב על רבם שהוא המשיח. על כך ענה הרבי: "באם רחמנא ליצלן יעשה מעין דמעין דהנ"ל - קדימה שיסגור המכתב עת לגמרי." (חשבונו של עולם ע' 185)