עריכת הדף "מסכת תענית"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 4: שורה 4:
 
בדף כ"א ע"א שבמסכת מבואר כי ב[[כ' במנחם אב]] היו מביאים קרבן לעצי המערכה, וזה היה אחד מעשרים הזמנים במיועדים לכך. כאשר הוא חל ב[[שבת]] היו מאחרים ולא מקדימים, ולפי דעת [[רש"י]] הביאור הוא מכיון שהאומר שיביא קרבן לזמן פלוני אם הביא קודם לא יצא.
 
בדף כ"א ע"א שבמסכת מבואר כי ב[[כ' במנחם אב]] היו מביאים קרבן לעצי המערכה, וזה היה אחד מעשרים הזמנים במיועדים לכך. כאשר הוא חל ב[[שבת]] היו מאחרים ולא מקדימים, ולפי דעת [[רש"י]] הביאור הוא מכיון שהאומר שיביא קרבן לזמן פלוני אם הביא קודם לא יצא.
  
לפי דברי [[רש"י]] אלו מבוארים דברי ה[[ירושלמי]] פ"ו ה"ה, שם ישנה מחלוקת האם הגבאי צריך ללוות מעות לתת לעני, כאשר אין מעות בקופה של צדקה. הרבי אומר בשם הגאון רבי [[יוסף רוזין]] מרוגוטשוב, כי טעמו של מי שסובר שלא צריך ללוות, הוא מפני שהוא סובר שהדבר אינו הגון, מכיון שבאופן שהמצווה כבר נתקיימה לפני נתינת הצדקה, וכגון באופן זה שבשעת נתיבנת ה[[צדקה]] מצד הנותן כבר קיבל העני את מעותיו, באופן כזה אין מתקיימת המצווה, וכדברי רש"י, ש"האומר שיביא קרבן לזמן פלוני אם הביא קודם לא יצא".{{הערה|1=[[לקוטי שיחות]], חלק י"ט [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14942&hilite=06da8bcb-9293-42b1-8ff4-77457d16e0f7&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%9D עמ' 130.].}}
+
לפי דברי [[רש"י]] אלו מבוארים דברי ה[[ירושלמי]] פ"ו ה"ה, שם ישנה מחלוקת האם הגבאי צריך ללוות מעות לתת לעני, כאשר אין מעות בקופה של צדקה. הרבי אומר בשם הגאון רבי [[יוסף רוז'ין]] מרוגוטשוב, כי טעמו של מי שסובר שלא צריך ללוות, הוא מפני שהוא סובר שהדבר אינו הגון, מכיון שבאופן שהמצווה כבר נתקיימה לפני נתינת הצדקה, וכגון באופן זה שבשעת נתיבנת ה[[צדקה]] מצד הנותן כבר קיבל העני את מעותיו, באופן כזה אין מתקיימת המצווה, וכדברי רש"י, ש"האומר שיביא קרבן לזמן פלוני אם הביא קודם לא יצא". {{הערת שוליים|1=[[לקוטי שיחות]], חלק י"ט [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=14942&hilite=06da8bcb-9293-42b1-8ff4-77457d16e0f7&st=%D7%90%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%90%D7%99%D7%9D עמ' 130.].}}
 
=== ביאורי הרבי ===
 
=== ביאורי הרבי ===
  
*'''ב א.''' אף מפתח של פרנסה. [https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16005&st=&pgnum=59 לקוטי שיחות חל"ט עמ' 37 (עמ' 59)]
+
*'''ב א.''' אף מפתח של פרנסה. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=16005&st=&pgnum לקוטי שיחות חל"ט עמ' 37 (עמ' 59)]
  
 
*'''ה ב.''' בעניין 'אין מסיחין בשעת הסעודה'...'יעקב אבינו לא מת'...'מה זרעו בחיים אף הוא בחיים'. [http://www.otzar770.com/ לקוטי שיחות חלק ל"ה]
 
*'''ה ב.''' בעניין 'אין מסיחין בשעת הסעודה'...'יעקב אבינו לא מת'...'מה זרעו בחיים אף הוא בחיים'. [http://www.otzar770.com/ לקוטי שיחות חלק ל"ה]
שורה 32: שורה 32:
  
 
*סיום בערב פסח לתענית בכורים, על מס' תענית. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=193 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רד (עמ' 193)]
 
*סיום בערב פסח לתענית בכורים, על מס' תענית. [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15808&st=&pgnum=193 שערי המועדים פסח חלק א' עמ' רד (עמ' 193)]
 
 
==קישורים חיצוניים==
 
==קישורים חיצוניים==
*[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=10&daf=2&format=pdf '''מסכת תענית'''] {{הב}}
+
*[http://www.hebrewbooks.org/shas.aspx?mesechta=10&daf=2&format=pdf מסכת תענית] {{הב}}
* '''[https://download.hebrewbooks.org/downloadhandler.ashx?req=58770 מסכת תענית עם ביאור "חברותא"]'''. {{הב}}
+
{{הערות שוליים}}
 
 
{{בין המיצרים}}
 
 
{{שס}}
 
{{שס}}
{{הערות שוליים}}
 
 
[[קטגוריה:ש"ס]]
 
[[קטגוריה:ש"ס]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)