הבדלים בין גרסאות בדף "מיכאל אבישיד"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
 
[[קובץ:מיכאל שלמה אבישיד.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אבישיד במסירת שיעור ([[תשע"ב]])]]
 
[[קובץ:מיכאל שלמה אבישיד.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב אבישיד במסירת שיעור ([[תשע"ב]])]]
הרב '''מיכאל שלמה מסעוד אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
+
הרב '''מיכאל שלמה אבישיד''' (יליד שנת [[תשל"ד]], 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת [[בית שמש]] א', ראש [[כולל אברכים]] 'תורה אור' ב[[ביתר עלית]], לדוברי צרפתית, ומרבני [[מכון הלכה - חב"ד]].
  
  

גרסה מ־19:42, 6 בדצמבר 2016

הרב אבישיד במסירת שיעור (תשע"ב)

הרב מיכאל שלמה אבישיד (יליד שנת תשל"ד, 1973) הוא רב קהילת חב"ד 'אור ליובאוויטש' ברמת בית שמש א', ראש כולל אברכים 'תורה אור' בביתר עלית, לדוברי צרפתית, ומרבני מכון הלכה - חב"ד.


רב קהילת חב״ד ברמת בית שמש א והתמנה על ידי השליח הראשי (הרב אליעזר ויינר) כשליח של הרבי לדוברי צרפתית בעיר בית שמש ,בשנת תשמ״ה התקרבה משפחתו לחסידות חב״ד אחרי מופת שחוו עם הרבי מליובאוויטש , אבל הוא בעצמו המשיך ללמוד במוסדות תורניים בעיר פריז בהשקפה לא חבדית , ובשנת תשמ״ח אחרי ששליח של הרבי לישיבת תומכי תמימים ברינואה (כיום הרב פרידמן של אור יהודה ) בא לבית הכנסת שלו להגיד שיחת קודש של הרבי , והתבקש על ידו לתרגם את השיחה לקהל הרחב , התפעל והתרגש מאוד מעומק השיחה , וזה סלל את דרכו ללמוד עוד שיחות ולבסוף להיכנס לישיבת תומכי תממים ברינוא. זכה לסיים את הש״ס לפני נישואיו

נבחן על ידי גדולי הרבנים ביורה יורה וידין ידין אחרי שגר שנתים בכפר חב״ד קיבל משרה של ראש מכון ללימודי איסור והיתר בעיר ירושלים וכן בנתינת שיעורים בכולל להוראה בהלכות נדה ושבת ועבר לגור בגין כך בעיר רמת בית שמש א ולבסוף התמנה לרב הקהילה שם ולשליח של הרבי. ולפני שמונה שנים הרב אבישיד זכה להקים כולל על מנת להכשיר רבנים בארבע שנים לכל אתגר רבני של קהילה , דהיינו ,אורח חיים חלק א ,הלכות שבת , נדה עם שימוש,מקוואות,אבילות וסידור קידושין עם פסולי חיתון, וב״ה זכה להעמיד תלמידים הרבה שנבחנו על ידי גדולי הרבנים וזכו לעבור בהצלחה וגם בהצטיינות מבחני הרבנות הראשית לישראל והם כיום עומדים במשרה רבנית חשובה בארץ הקודש ובצרפת הרב עומד להוציא בקרוב לאור ספרים בהלכה בשם סדרת מחנה מיכאל.

פסקיו

  • כיסוי הדם - לקראת יום כיפור תשע"ז פרסם חוות דעת הלכתית לפיה אסור לברך את ברכת כיסוי הדם בעת קיום מנהג הכפרות, מבלי שהשוחט בדק את הסכין לפני הברכה.[1]. פרסום פסק זה הוביל לדיון הלכתי פומבי, ורבנים שונים הביאו היתרים שונים כיצד אפשר לברך את הברכה[2].

קישורים חיצוניים

הערות שוליים