הבדלים בין גרסאות בדף "העלאה והמשכה"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "הגוף " ב־"הגוף ")
תגית: עריכה ממכשיר נייד
שורה 3: שורה 3:
 
לדוגמה, הביטול וההכרה שהעולם אינו מציאות, העלאה ממציאות ל[[ביטול המציאות]]. לעומת ניצול כל פרט שבעולם לשימוש הקדושה, המשכת הקדושה בכל פרט בעולם.
 
לדוגמה, הביטול וההכרה שהעולם אינו מציאות, העלאה ממציאות ל[[ביטול המציאות]]. לעומת ניצול כל פרט שבעולם לשימוש הקדושה, המשכת הקדושה בכל פרט בעולם.
  
על דרך זה, בחיבור ה[[נשמה]] עם ה[[גוף]]. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות הגוף המגביל, לקיים עמו [[תורה]] ו[[מצוות]], להעלות את הגוף למצב ה[[נשמה]]. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי.
+
על דרך זה, בחיבור ה[[נשמה]] עם ה[[גוף]]. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות ה[[גוף]] המגביל, לקיים עמו [[תורה]] ו[[מצוות]], להעלות את ה[[גוף]] למצב ה[[נשמה]]. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי.
  
 
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
 
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]

גרסה מ־08:01, 17 ביוני 2016

שני אופנים בחיבור העולם עם אלוקות. העלאת התחתון ממצבו למצב העליון, ולעומתה המשכת העליון שיתגלה במציאות התחתון.

לדוגמה, הביטול וההכרה שהעולם אינו מציאות, העלאה ממציאות לביטול המציאות. לעומת ניצול כל פרט שבעולם לשימוש הקדושה, המשכת הקדושה בכל פרט בעולם.

על דרך זה, בחיבור הנשמה עם הגוף. ישנה ההתמודדות הרגילה מול מציאות הגוף המגביל, לקיים עמו תורה ומצוות, להעלות את הגוף למצב הנשמה. וישנו מצב שמתגלית הנשמה, הכחות הבלתי מוגבלים של היהודי, וצריך רק להמשיך אותה בכל פרט בחייו של היהודי.