עריכת הדף "אור מקיף"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
 +
{{סדר ההשתלשלות}}
 
{{פירוש נוסף|נוכחי=אור מקיף|אחר=פירושים נוספים באור|ראו=[[אור (פירושונים)]]}}
 
{{פירוש נוסף|נוכחי=אור מקיף|אחר=פירושים נוספים באור|ראו=[[אור (פירושונים)]]}}
{{סדר ההשתלשלות}}
+
'''אור מקיף''' - כל אור אלקי המאיר לעולמות או ל[[כלים]] או לכל [[נברא]] שהוא, שאינם יכולים לקבל את האור בפנימיותם והרגשתם, מצד היותו גדול ומופשט מהם, נקרא האור בחינת מקיף ביחס אליהם. והיינו שהוא מעל ומעבר ליכולת השגתם.
  
'''אור מקיף''' - כל אור אלקי המאיר לעולמות או ל[[כלים]] או לכל [[נברא]] שהוא, שאינם יכולים לקבל את האור בפנימיותם והרגשתם, מצד היותו גדול ומופשט מהם, נקרא האור בחינת מקיף ביחס אליהם. והיינו שהוא מעל ומעבר ליכולת השגתם.
+
עיקרו של אור מקיף הוא [[אור אין סוף]] הבלתי בעל גבול.
  
שורשו של האור המקיף הוא מ[[אריך אנפין]] שב[[כתר עליון]] - דרגה שהיא למעלה מהגבלות של צמצומים ולכן ההמשכה ממנה לא יכולה לרדת ולהתלבש בכלים שהם מוגבלים.
 
 
==באור הסובב כל עלמין==
 
==באור הסובב כל עלמין==
 
אור אין-סוף ברוך הוא מבחינת [[סובב כל עלמין]], הוא אור אלקי הבלתי בעל-גבול, ולכן אין הנבראים המוגבלים יכולים לקבל - להרגיש ולחוש בפנימיותם את האור, והוא מקיף בעצם.
 
אור אין-סוף ברוך הוא מבחינת [[סובב כל עלמין]], הוא אור אלקי הבלתי בעל-גבול, ולכן אין הנבראים המוגבלים יכולים לקבל - להרגיש ולחוש בפנימיותם את האור, והוא מקיף בעצם.
שורה 27: שורה 27:
 
מקיף הקרוב הוא מקיף שיש לו שייכות ל[[אור פנימי]], בניגוד למקיף הרחוק שאין לו שייכות כלל לאור פנימי.
 
מקיף הקרוב הוא מקיף שיש לו שייכות ל[[אור פנימי]], בניגוד למקיף הרחוק שאין לו שייכות כלל לאור פנימי.
  
ההבדל בין מקיף הקרוב למקיף הרחוק הוא על דרך [[משל]] היחס שבין [[לבוש]] ל[[בית מגורים|בית]]. לבוש, אף על פי שהוא בבחינת מקיף, ומקיף את כל הגוף בצורה שווה, הרי שיש לו שייכות לאורות פנימיים, מה שאין כן בבית, שאין לו שייכות כלל לאורות פנימיים.
+
ההבדל בין מקיף הקרוב למקיף הרחוקהוא על דרך [[משל]] היחס שבין [[לבוש]] ל[[בית]]. לבוש, אף על פי שהוא בבחינת מקיף, ומקיף את כל הגוף בצורה שווה, הרי שיש לו שייכות לאורות פנימיים, מה שאין כן בבית, שאין לו שייכות כלל לאורות פנימיים.
  
 
עוד מבואר כי מקיף הקרוב הוא בבחינת האמור בגמרא, דאף על פי דלא חזי, מזלייהו חזי. שאף על פי שעניין המזל הוא כוח מקיף, הרי שיש לו שייכות לכוחות הפנימיים, ולראיה, שהוא נרגש.
 
עוד מבואר כי מקיף הקרוב הוא בבחינת האמור בגמרא, דאף על פי דלא חזי, מזלייהו חזי. שאף על פי שעניין המזל הוא כוח מקיף, הרי שיש לו שייכות לכוחות הפנימיים, ולראיה, שהוא נרגש.
שורה 34: שורה 34:
  
 
מקיף הקרוב הוא בבחינת [[כתר]] ו[[סובב כל עלמין]], ומקיף הרחוק הוא בחינת [[רעוא דכל רעוין]] שיתגלה רק לעתיד לבא.
 
מקיף הקרוב הוא בבחינת [[כתר]] ו[[סובב כל עלמין]], ומקיף הרחוק הוא בחינת [[רעוא דכל רעוין]] שיתגלה רק לעתיד לבא.
 
 
==ראו גם==
 
==ראו גם==
 
* [[אור פנימי]]
 
* [[אור פנימי]]
שורה 40: שורה 39:
 
==לקריאה נוספת==
 
==לקריאה נוספת==
 
*[[אגרת הקודש]] ג., [[ד"ה]] האומנם ישב א-לקים תרמ"ג, [[לקוטי תורה]] ויקרא כב. ג', שם במדבר נב. ב', שם דברים כא. ד'
 
*[[אגרת הקודש]] ג., [[ד"ה]] האומנם ישב א-לקים תרמ"ג, [[לקוטי תורה]] ויקרא כב. ג', שם במדבר נב. ב', שם דברים כא. ד'
 +
 +
{{הערות שוליים}}
 
{{סגל}}
 
{{סגל}}
{{הערות שוליים}}
 
{{אור}}
 
 
[[קטגוריה:אורות וכלים]]
 
[[קטגוריה:אורות וכלים]]
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
+
[[קטגוריה:חסידות]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)