הבדלים בין גרסאות בדף "עזרה:איך לערוך דף"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 1: שורה 1:
{{משתמש חדש}}
+
אומר הרמב"ם (הרמב"ם זה בפוסק היחיד בעיניני משיח וגאולה ) בהלכות מלכים פרק י"א אומר הרמב"ם שיש 5 סימנים לזהות את משיח בגלות:
דף עריכה מאפשר לכל משתמש בחב"דפדיה לערוך את ערכי האנציקלופדיה. כדי להגיע אל דף העריכה יש ללחוץ על לשונית "עריכה" המופיעה מעל כל דף בחב"דפדיה.  
+
1."יעמד מלך מבית דוד"
 +
2. "הוגה בתורה"
 +
3. "עוסק במצוות"
 +
4. "ויכף כל ישראל"
 +
5."ילחם מלחמות השם"
 +
אומר הרמב"ם ולכל מי שיש לו את 5 הסימנים "הרי הוא בחזקת משיח
 +
שאם הצליח ובנה את המקדש הרי הוא משיח בודאי,ואם לא הצליח עד כה או נהרג כנראה אינו אדם כשר"
 +
ו5 סימנים מתאימים לרבי שליט"א מלך המשיח
 +
1."יעמד מלך מבית דוד"( הרבי הוא צאצא לדוד המלך)
 +
2. "הוגה בתורה"(מסבירים חז"ל שכותב ואומר חידושם על התורה ואין אדם שכתב קרוב ל250 ספרים כמו הרבי )
 +
3. "עוסק במצוות"(והרי הרבי מדקדק במצוות)
 +
4. "יכף כל ישראל"(יקרב את כל עם ישראל ביחד (ולא יקבץ!)אין אדם שקירב כל כך הרבה ליהדות שהרי הרבי שלח שלוחים לכלל העולם כולו)
 +
5." ילחם מלחמות השם"( מלחמה על דעת האמת ולמלאות את העולם בצדק כמו חוק מיהו יהודי.שלמות הארץ.שלמות התורה.וכו...)
 +
לאחר שראינו שכל 5 הסימנים מתאימים לרבי הרי הרבי בחזקת משיח ולפי מה שאמר הרמב"ם"שאם עם בני ישראל זכו בדור בגלות אותו אדם הוא בחזקת משיח בודאי,ואם נהרג הדור הבא יזכה במשיח" והרי אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שאנחנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה.ולכן חייב שהרבי היא משיח בדאי חיי וקיים!כי אנחנו הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה.
 +
חוץ מהביאור על הצד ההלכתי נמצא רמזים נוספים שהרבי משיח רשאית מצד טעם שמו "מנחם"נאמר בגמרא(סנהדרין צח,ב.): שמנחם זה שמו העיקרי של משיח.
 +
בכדי להבין שהרבי שליט"א מלך המשיח חי בגופו הגשמי דווקא נמשיך ונסביר:
 +
(1על מלך המשיח נאמר "חיים שאל ממך נתת אורך ימים עולם ועד"(תהילים כא.ה.)וכתוב (סוכה.נב.א.):שמשיח אמר לקב"ה "איני מבקש ממך אלא חיים"
 +
(2בחסידות(דרך מצותיך)מוסבר שחיים של מלך המשיח הם מאיין סוף בעצמו ולכן הם חיים נצחיים ולא שייך בהם מיתה והפסק.
 +
(3ועוד מוסבר בחסידות(מאמרי האדמור הזקן)שמה שאמרו חזל(סוכה.כה .א.)"דוד מלך ישראל חי וקיים"דווקא על משיח בן דוד!
 +
4)אומר הרבי שליט"א מלך המשיח(דבר מלכות פר' בא )כי החידוש של דורנו לגבי כל הדורות של לפני זה שבדורנו אין אצל נשיא הדור הסתלקות נשמה בגוף ומציותו קיימת כנשמה בגוף באפן נצחי!!!!!!!!!!!!!!!
 +
5)סיבה נוספת שדווקא אצל מלך המשיח ישנם "חיים נצחיים"לא רק מצד הנשמה אלא מצד גופו עצמו.כיוון שאצלו (מלך המשיח)ישנו שלמות הברור באופן שהגוף הגשמי עצמו נעשה בלי גבול זוהי הסיבה שאצל מלך המשיח שוללים באופן מיוחד את ענין הקבורה שגופו של משה היה טעון גניזה שנקבר בהר נבו..אבל מכך, המשיח הוא בדרגת נעלית יותר והוא אינו נקבר ח"ו(דבר מלכות פר' חיי שרה),וזהו על דרך מבואר לעיל שלילת הגניזה אצל נשיא הדור, אלא שהחידוש בזה אצל מלך המשיח הוא ששלילה זו אינה רק מצד נשמתו אלא גם בגופו שלו עצמו כנ"ל
 +
6)הרמב"ן אומר שמלכתחיל האדם היה צריך לחיות לנצח ולאחר חאט עץ הדעת התערבב הטוב והרע ואי אפשר שהטוב והרע יחיו לנצח ורק בזמן הגאולה הרע יעלם ונחייה לנצח וממשיך הרמב"ן אומר שבמשיח אין בו רע ויש בו רק טוב ולכן יש לו חיים נצחיים.
 +
ומהו הענין של ג תמוז?
 +
יש דעות שאומרים שמלך המשיח היא חי וקיים כמו שאמרנו,ויש מדרש שאומר"כשם שגואל ראשון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה כך גואל אחרון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה"ידוע שבעת עליית משה רבינו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את התורה והלוחות, הבטיח שיחזור אחר 40 יום התעכב משה מלבאו,והשטן הראה להם את דמותו של משה מת בשמיים כל בנ"י לא עמדו בניסיון רק שבט לוי עמד בניסיון! בכתבי האר"י ז"ל מובא, כניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח,כאשר המלך עצמו יתעלם ואמר הרבי בדבר מלכות שג' תמוז זה אחד מהימים הראשונים שמשה עלה להר סיני.ואנחנו כעת בשלב שעליו דיברו חז"ל.והענין של ג תמוז כמו שהיה לדור של משה היה את הניסיון כך בדורנו כך יש את הנסיון,ג תמוז
 +
קבלת מלכותו של מלך המשיח
 +
לשם מה צריך לקבל את מלכותו של מלך המשיח?
 +
פסק הרמב"ם בתחילת הלכות מלך המשיח:"המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה לממשלה הראשונה",ובענין המלכות ידוע ש"אין מלך בלא עם" מלך המשיח אינו יכול למלוך לבדו ולהחזיר בעצמו את מלכות בית דוד העם דווקא צריך להמליכו,כדי להביא להחזרת המלכות בגאולה.
 +
אומר הרמב"ם 3 מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתם לארץ:והראשונה זה"למנות מלך"שנאמר בתורה במפורש "שום תשים עליך מלך",והזמן למצוות"מינוי המלך"-למלך המשיח זה בזמן הגלות,ענין המצווה זה לא שהעם יוצר את המלכות דווקא!דווקא שהוא מקבל את המלכות,וקבלת המלכות צריחה על ידי העם,ועל העם לזהות את מלך המשיח קודם הגאולה ועל ידי שחותמים על הפסק דין שהרבי מלך המשיח חי וקיים,וגם על ידי שמכריזם את הכרזת  הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" על ידי זה הרבי יקבל את המלכות ותבאו הגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש.
 +
מהי תוכן הכרזת הקודש יחי אדוננו?
 +
א.קבלת המלכות,כמו שאמרנו קודם שעל ידי ההכרזה בדיבור דווקא!על ידי זה מקימים את מצוות"מינוי המלך"וזה פועל גם את ההוספה של העם בחיי המלך,כיוון שזה מגלה את עצם חיות משיח בבחינת יחידה ולא שייך את הפסק המיתה הפסק.
 +
ב.תפילה ובקשה שיתגלה משיח תיכף ומיד ממש
 +
ג.קביעת עובדה שישנה התגלות מציאותו של משיח שהוא חי לעולם ועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 +
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
  
אם הינך מעוניין לבצע ניסויי עריכה, ולא לערוך את הערך שאתה נמצא בו, אנא עשה זאת ב[[ארגז החול]].
+
=====  
 
+
===== טקסט הכותרת =====
שים לב: אם עדיין לא נרשמת, ייתכן כי חלק מהתכונות אינן זמינות לך. במקרה זה רצוי ליצור חשבון חדש, פעולה האורכת מספר דקות בלבד. ראו [[חשבון חדש|איך ליצור חשבון חדש]].
+
=====
 
 
==החלק העליון של דף העריכה==
 
 
 
===קישורי משתמש===
 
<div class="portlet" id="p-personal" style="float:left;position:relative;top:0px;border:1px solid #aaaaaa;">
 
<div class="pBody" style="float:left;">
 
<ul>
 
<li id="pt-userpage">[[מיוחד:דף המשתמש שלי|דף המשתמש]]</li>
 
<li id="pt-mytalk">[[מיוחד:דף השיחה שלי|שיחה]]</li>
 
<li id="pt-preferences">[[מיוחד:העדפות|העדפות]]</li>
 
<li id="pt-watchlist">[[מיוחד:רשימת מעקב|רשימת מעקב]]</li>
 
<li id="pt-mycontris">[[מיוחד:תרומות|תרומות]]</li>
 
<li id="pt-logout">[[מיוחד:יציאה מהחשבון|יציאה מהחשבון]]</li>
 
</ul>
 
</div>
 
</div>
 
{{-}}
 
 
 
#'''[[דף משתמש|שם משתמש]]'' - צפייה ב[[דף משתמש|דף המשתמש]] שלך. שם המשתמש שלך יופיע במקום שם המשתמש הנוכחי.
 
#'''[[דף שיחה|דף השיחה שלי]]''' - צפייה בדף השיחה שלך, שבו משתמשים אחרים יכולים להשאיר לך הודעות.
 
#'''[[העדפות|העדפות]]''' - צפייה ושינוי בהעדפות ובמאפיינים של המשתמש.
 
#'''[[חב"דפדיה:ארגז חול|טיוטה]]''' - מאפשר לך להתנסות בחב"דפדיה בארגז החול
 
#'''[[מיוחד:רשימת המעקב|רשימת מעקב]]''' - צפייה ברשימת המעקב שלך המאפשרת לעקוב אחר שינויים שנעשו בדפים שאתה מגלה בהם עניין מיוחד.
 
#'''[[מיוחד:תרומות|תרומות]]''' - צפייה ברשימת התרומות שלך לחב"דפדיה.
 
#'''[[מיוחד:יציאה מהחשבון|יציאה מהחשבון]]''' - יציאה מהחשבון הנוכחי.
 
 
 
===לשוניות בדף העריכה===
 
 
 
#'''ערך''' - צפייה בערך הנוכחי. במקרה הזה, לחיצה על קישור זה תיקח אותך לערך [[ספר התניא]].
 
#'''שיחה''' - צפייה ב[[דף שיחה|דף השיחה]] של הערך הנוכחי. בדוגמה שלפנינו, לחיצה על קישור זה תפנה אל הדף [[שיחה:ספר התניא]].
 
#'''עריכה''' - צפייה בדף העריכה של הערך הנוכחי. אילו היינו בדף הערך עצמו ([[ספר התניא]]), אזי לחיצה על הלשונית היתה מפנה אותך לדף העריכה המקושר מ[http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A1%D7%A4%D7%A8_%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90&action=edit כאן].
 
#'''גרסאות קודמות''' - צפייה בכל העריכות של הדף ובהיסטוריה שלו.
 
#'''⭐ - עקוב אחר הדף''' - לחיצה על לשונית זו תוסיף את הערך הנוכחי לרשימת המעקב שלך. אם הערך כבר נמצא ברשימת המעקב שלך, לשונית זו תקרא '''הפסק לעקוב'''.
 
 
 
===לחצני עריכה===
 
{{לעדכן}}
 
 
 
[[קובץ:לשוניות עריכה.JPG|center|הלשוניות שבראש כל דף עריכה.]]
 
 
 
לחצני העריכה מופיעים כברירת מחדל למשתמשים שאינם רשומים. למשתמשים רשומים מופיעים הלחצנים אם מוגדר ב[[מיוחד:Preferences|העדפות]], תחת "עריכה" האפשרות "הצג את סרגל העריכה" - אפשרות זו מוגדרת כברירת מחדל.
 
 
 
להלן התכונות הממוספרות במספרים כחולים. אלה מאפשרים הוספה מהירה וקלה של תווים לתיבת העריכה. שים לב כי לפעמים ניתן להשתמש במספר תכונות כאשר ישנו טקסט נבחר בתיבת העריכה. שימוש בתכונות אלה מאפשר הצגת טקסט נאה ביותר. אם תיאורן מורכב מדי בשלב זה, הסתפק בהקלדת הטקסט, ומישהו אחר ישלים את המלאכה. במשך הזמן תלמד גם להשתמש בתכונות אלה.
 
 
 
#'''טקסט מודגש''' - הדגשת הטקסט הנבחר או הוספת טקסט מודגש. נהוג להדגיש את המופע הראשון של שם הערך וכן מילים בעלי משמעות רבה. ניתן להדגיש ידנית באמצעות הוספה של שלושה גרשים <nowiki>'''</nowiki> בתחילתו וסופו של הטקסט הרצוי.
 
#'''טקסט נטוי''' - הטיית הטקסט הנבחר או הוספת טקסט נטוי. בשפה העברית אין זה נהוג להשתמש בכתב נטוי, ולכן רצוי להמנע משימוש זה בשפה זו. ניתן להטות ידנית באמצעות הוספה של שני גרשים <nowiki>''</nowiki> בתחילתו וסופו של הטקסט הרצוי.
 
#'''קישור פנימי''' - הפיכת הטקסט הנבחר לקישור לערך אחר בחב"דפדיה או הוספת קישור לערך אחר בחב"דפדיה. ניתן לקשר פנימית בצורה ידנית באמצעות זוג סוגריים מרובעים בתחילתו <nowiki>[[</nowiki> ובסופו <nowiki>]]</nowiki> של הטקסט הרצוי.
 
#'''קישור חיצוני''' - הפיכת הטקסט הנבחר לקישור מחוץ לחב"דפדיה או הוספת קישור מחוץ לחב"דפדיה. ניתן לקשר חיצוני בצורה ידנית באמצעות סוגריים מרובעים בתחילתו <nowiki>[</nowiki> ובסופו <nowiki>]</nowiki> של הטקסט הרצוי. אם לא מציינים כותרת לקישור, יינתן מספר סידורי (1,2,..) ככותרת קישור אוטומטית.
 
#'''כותרת דרגה 2''' - הפיכת הטקסט הנבחר לכותרת ראשית או הוספת כותרת ראשית. ניתן לעשות זאת ידנית באמצעות הוספת של שני סימני שווה <nowiki>==</nowiki> בתחילתו ובסופו של הטקסט הרצוי.
 
#'''תמונה''' - הוספת תבנית תמונה. בכדי להוסיף תמונה יש ללחוץ על כפתור זה, לתקן את שם התמונה ואת כיתוב התמונה. יש לוודא שהתמונה נמצאת בשרת שלנו. (כדאי לעיין ב[[עזרה:העלאת תמונות]]).
 
#'''קישור לקובץ מדיה''' - הוספת קישור לקובץ מדיה, כגון קובץ קול. הטיפול בקובץ מדיה דומה לטיפול בתמונות.
 
#'''נוסחה מתמטית''' - הוספת נוסחה מתמטית.
 
#'''טקסט לא מעוצב''' - פונקציה זו משמשת להצגת קודי השפה של חב"דפדיה. כך לדוגמה, ניתן להציג איך נראה טקסט מודגש בקוד המקור: <nowiki>'''חב"דפדיה'''</nowiki>. אילו לא היינו משתמשים בפונקציה זו, הקוד היה מוצג כך: '''חב"דפדיה'''. כל שצריך לעשות הוא לתחום את הטקסט הרצוי בתגים <nowiki><nowiki></nowiki> ו-<nowiki></nowiki></nowiki>.
 
#'''חתימה + שעה''' - לחיצה על לחצן זה תכניס את החתימה שלך ואת השעה. ניתן לעשות זאת בצורה ידנית באמצעות ארבעה סימני [[זרקא]] <nowiki>~~~~</nowiki>.
 
#'''קו אופקי''' - הכנסת קו אופקי. לרוב נהוג שלא להשתמש בקו אופקי ולכן יש להשתדל להמנע משימוש בקו זה.
 
 
 
==החלק התחתון של דף העריכה==
 
 
 
===אפשרויות שמירה ועריכה===
 
 
 
{{עדכון}}
 
 
 
[[קובץ:חלק תחתון.JPG|center|550px|חלקו התחתון של דף העריכה.]]
 
 
 
להלן הסברים מקוצרים עבור המספרים שבתמונה לעיל.
 
 
 
# '''תקציר''' - זו תיבת עריכה בו אתה מתבקש למלא תיאור קצר של עריכתך. הסבר זה יכול להיות קצר וקולע, כגון "עיצוב" או "שינוי ניסוח" וכדומה. אם ההסבר שלך ארוך ומלווה במקורות, אתה מוזמן לכתוב בתקציר "הסבר בדף שיחה" ולכתוב את ההסבר שלך בדף השיחה של הערך.
 
# '''זהו שינוי משני''' - סמן תיבה זו אם השינוי שלך משני, כלומר אם הוא שינוי עיצובי קטן, או תיקון שגיאת כתיב, ואין בו שינוי משמעותי בתוכן הערך. (קיצור דרך: alt-i)
 
# '''עקוב אחרי דף זה''' - סמן תיבה זו אם ברצונך שערך זה יכנס לרשימת המעקב שלך. (קיצור דרך: alt-w)
 
# '''שמור דף''' - לחיצה על לחצן זה תשמור את הערך על פי הכתוב בתיבת העריכה. קודם הלחיצה, מומלץ לחשוב האם השינוי או תוספת שלך מתאימה לחב"דפדיה. (קיצור דרך: alt-s). עקב תקלות טכניות המתרחשות לעיתים, מומלץ להעתיק את תוכן תיבת העריכה קודם לחיצה על לחצן זה.
 
# '''תצוגה מקדימה''' - לפני בחירה ב"שמור דף" מומלץ לבחור קודם לכן בתצוגה המקדימה. לחיצה על לחצן זה תציג לפניך דף תצוגה מקדימה של הערך בנוסף לתיבת העריכה. שים לב כי הערך עדיין לא נשמר. לאחר שווידאת כי התוצאה לרוחך, בחר ב"שמור דף". (קיצור דרך: alt-p). עקב תקלות טכניות המתרחשות לעיתים, מומלץ להעתיק את תוכן תיבת העריכה קודם לחיצה על לחצן זה.
 
# '''הצג שינויים''' - לחיצה על לחצן זה תפנה אותך לדף ובו השינויים שביצעת בנוסף לתיבת העריכה עצמה. פונקציה זו משמשת למעקב אחר השינויים שביצעת עוד לפני ששמרת את הערך. (קיצור דרך: alt-d)
 
# '''בטל / צא''' - לחיצה על קישור זה תשלח אותך חזרה אל דף הערך עצמו, '''ללא''' שמירת השינויים שעשית.
 
# '''עזרה לעריכה''' - לחיצה על קישור זה מפנה אותך לדף עזרה זה.
 
 
 
{{שאלה}}
 
 
 
[[קטגוריה:חב"דפדיה - עזרה|ב ב]]
 

גרסה מ־17:35, 21 במרץ 2023

אומר הרמב"ם (הרמב"ם זה בפוסק היחיד בעיניני משיח וגאולה ) בהלכות מלכים פרק י"א אומר הרמב"ם שיש 5 סימנים לזהות את משיח בגלות: 1."יעמד מלך מבית דוד" 2. "הוגה בתורה" 3. "עוסק במצוות" 4. "ויכף כל ישראל" 5."ילחם מלחמות השם" אומר הרמב"ם ולכל מי שיש לו את 5 הסימנים "הרי הוא בחזקת משיח שאם הצליח ובנה את המקדש הרי הוא משיח בודאי,ואם לא הצליח עד כה או נהרג כנראה אינו אדם כשר" ו5 סימנים מתאימים לרבי שליט"א מלך המשיח 1."יעמד מלך מבית דוד"( הרבי הוא צאצא לדוד המלך) 2. "הוגה בתורה"(מסבירים חז"ל שכותב ואומר חידושם על התורה ואין אדם שכתב קרוב ל250 ספרים כמו הרבי ) 3. "עוסק במצוות"(והרי הרבי מדקדק במצוות) 4. "יכף כל ישראל"(יקרב את כל עם ישראל ביחד (ולא יקבץ!)אין אדם שקירב כל כך הרבה ליהדות שהרי הרבי שלח שלוחים לכלל העולם כולו) 5." ילחם מלחמות השם"( מלחמה על דעת האמת ולמלאות את העולם בצדק כמו חוק מיהו יהודי.שלמות הארץ.שלמות התורה.וכו...) לאחר שראינו שכל 5 הסימנים מתאימים לרבי הרי הרבי בחזקת משיח ולפי מה שאמר הרמב"ם"שאם עם בני ישראל זכו בדור בגלות אותו אדם הוא בחזקת משיח בודאי,ואם נהרג הדור הבא יזכה במשיח" והרי אומר הרבי שליט"א מלך המשיח שאנחנו הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה.ולכן חייב שהרבי היא משיח בדאי חיי וקיים!כי אנחנו הדור האחרון לגלות ודור ראשון לגאולה. חוץ מהביאור על הצד ההלכתי נמצא רמזים נוספים שהרבי משיח רשאית מצד טעם שמו "מנחם"נאמר בגמרא(סנהדרין צח,ב.): שמנחם זה שמו העיקרי של משיח.

בכדי להבין שהרבי שליט"א מלך המשיח חי בגופו הגשמי דווקא נמשיך ונסביר: 

(1על מלך המשיח נאמר "חיים שאל ממך נתת אורך ימים עולם ועד"(תהילים כא.ה.)וכתוב (סוכה.נב.א.):שמשיח אמר לקב"ה "איני מבקש ממך אלא חיים" (2בחסידות(דרך מצותיך)מוסבר שחיים של מלך המשיח הם מאיין סוף בעצמו ולכן הם חיים נצחיים ולא שייך בהם מיתה והפסק. (3ועוד מוסבר בחסידות(מאמרי האדמור הזקן)שמה שאמרו חזל(סוכה.כה .א.)"דוד מלך ישראל חי וקיים"דווקא על משיח בן דוד! 4)אומר הרבי שליט"א מלך המשיח(דבר מלכות פר' בא )כי החידוש של דורנו לגבי כל הדורות של לפני זה שבדורנו אין אצל נשיא הדור הסתלקות נשמה בגוף ומציותו קיימת כנשמה בגוף באפן נצחי!!!!!!!!!!!!!!! 5)סיבה נוספת שדווקא אצל מלך המשיח ישנם "חיים נצחיים"לא רק מצד הנשמה אלא מצד גופו עצמו.כיוון שאצלו (מלך המשיח)ישנו שלמות הברור באופן שהגוף הגשמי עצמו נעשה בלי גבול זוהי הסיבה שאצל מלך המשיח שוללים באופן מיוחד את ענין הקבורה שגופו של משה היה טעון גניזה שנקבר בהר נבו..אבל מכך, המשיח הוא בדרגת נעלית יותר והוא אינו נקבר ח"ו(דבר מלכות פר' חיי שרה),וזהו על דרך מבואר לעיל שלילת הגניזה אצל נשיא הדור, אלא שהחידוש בזה אצל מלך המשיח הוא ששלילה זו אינה רק מצד נשמתו אלא גם בגופו שלו עצמו כנ"ל 6)הרמב"ן אומר שמלכתחיל האדם היה צריך לחיות לנצח ולאחר חאט עץ הדעת התערבב הטוב והרע ואי אפשר שהטוב והרע יחיו לנצח ורק בזמן הגאולה הרע יעלם ונחייה לנצח וממשיך הרמב"ן אומר שבמשיח אין בו רע ויש בו רק טוב ולכן יש לו חיים נצחיים. ומהו הענין של ג תמוז? יש דעות שאומרים שמלך המשיח היא חי וקיים כמו שאמרנו,ויש מדרש שאומר"כשם שגואל ראשון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה כך גואל אחרון נגלה ונכסה וחוזר ונגלה"ידוע שבעת עליית משה רבינו להר סיני לאחרי מתן תורה לקבל את התורה והלוחות, הבטיח שיחזור אחר 40 יום התעכב משה מלבאו,והשטן הראה להם את דמותו של משה מת בשמיים כל בנ"י לא עמדו בניסיון רק שבט לוי עמד בניסיון! בכתבי האר"י ז"ל מובא, כניסיון זה יחזור על עצמו קודם ביאת המשיח,כאשר המלך עצמו יתעלם ואמר הרבי בדבר מלכות שג' תמוז זה אחד מהימים הראשונים שמשה עלה להר סיני.ואנחנו כעת בשלב שעליו דיברו חז"ל.והענין של ג תמוז כמו שהיה לדור של משה היה את הניסיון כך בדורנו כך יש את הנסיון,ג תמוז קבלת מלכותו של מלך המשיח לשם מה צריך לקבל את מלכותו של מלך המשיח? פסק הרמב"ם בתחילת הלכות מלך המשיח:"המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות בית דוד ליושנה לממשלה הראשונה",ובענין המלכות ידוע ש"אין מלך בלא עם" מלך המשיח אינו יכול למלוך לבדו ולהחזיר בעצמו את מלכות בית דוד העם דווקא צריך להמליכו,כדי להביא להחזרת המלכות בגאולה. אומר הרמב"ם 3 מצוות נצטוו ישראל בשעת כניסתם לארץ:והראשונה זה"למנות מלך"שנאמר בתורה במפורש "שום תשים עליך מלך",והזמן למצוות"מינוי המלך"-למלך המשיח זה בזמן הגלות,ענין המצווה זה לא שהעם יוצר את המלכות דווקא!דווקא שהוא מקבל את המלכות,וקבלת המלכות צריחה על ידי העם,ועל העם לזהות את מלך המשיח קודם הגאולה ועל ידי שחותמים על הפסק דין שהרבי מלך המשיח חי וקיים,וגם על ידי שמכריזם את הכרזת הקודש "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" על ידי זה הרבי יקבל את המלכות ותבאו הגאולה האמיתית והשלמה בקרוב ממש. מהי תוכן הכרזת הקודש יחי אדוננו? א.קבלת המלכות,כמו שאמרנו קודם שעל ידי ההכרזה בדיבור דווקא!על ידי זה מקימים את מצוות"מינוי המלך"וזה פועל גם את ההוספה של העם בחיי המלך,כיוון שזה מגלה את עצם חיות משיח בבחינת יחידה ולא שייך את הפסק המיתה הפסק. ב.תפילה ובקשה שיתגלה משיח תיכף ומיד ממש ג.קביעת עובדה שישנה התגלות מציאותו של משיח שהוא חי לעולם ועד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד

=

טקסט הכותרת
=====