הבדלים בין גרסאות בדף "קוים"

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ (החלפת טקסט – "{{הערות שוליים|}}" ב־"{{הערות שוליים}}")
 
שורה 6: שורה 6:
 
ב[[עולם התוהו]] לא היו שלשה קוים, המורות על שילוב הספירות זו בזו, בכך שהחסד והגבורה שהם מקו הימין והשמאל מתחברות יחד על ידי קו האמצעי. בקבלה משמע שהיה רק קו אחד בלבד (זו על גבי זו), אך בחסידות{{הערה|תורה אור ד"ה וישלח יעקב}} מבואר שהיו שני קוים ורק הקו השלישי שהוא [[קו האמצעי]] לא היה קיים, והתחדש אחר התיקון, על ידי [[שם מ"ה]].
 
ב[[עולם התוהו]] לא היו שלשה קוים, המורות על שילוב הספירות זו בזו, בכך שהחסד והגבורה שהם מקו הימין והשמאל מתחברות יחד על ידי קו האמצעי. בקבלה משמע שהיה רק קו אחד בלבד (זו על גבי זו), אך בחסידות{{הערה|תורה אור ד"ה וישלח יעקב}} מבואר שהיו שני קוים ורק הקו השלישי שהוא [[קו האמצעי]] לא היה קיים, והתחדש אחר התיקון, על ידי [[שם מ"ה]].
  
{{הערות שוליים|}}
+
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:קוים]]
 
[[קטגוריה:קוים]]
 
[[קטגוריה:תורת החסידות]]
 
[[קטגוריה:תורת החסידות]]

גרסה אחרונה מ־23:15, 3 במרץ 2021

קוים הוא כינוי בקבלה למצב בו הספירות נשפעות זו מזו באופן של השפעה מלמעלה למטה. ישנם שלשה קוים הנקראים קו הימין קו השמאל וקו האמצעי.

כדוגמא, ספירת החכמה שעניינה השפעה באופן של מוחין משפיעה לספירת החסד שעניינה השפעה באופן של מידות ומשם ההשפעה יורדת לספירת הנצח שעניינה השפעה לחוץ.

רקע[עריכה]

בעולם התוהו לא היו שלשה קוים, המורות על שילוב הספירות זו בזו, בכך שהחסד והגבורה שהם מקו הימין והשמאל מתחברות יחד על ידי קו האמצעי. בקבלה משמע שהיה רק קו אחד בלבד (זו על גבי זו), אך בחסידות[1] מבואר שהיו שני קוים ורק הקו השלישי שהוא קו האמצעי לא היה קיים, והתחדש אחר התיקון, על ידי שם מ"ה.

הערות שוליים

  1. תורה אור ד"ה וישלח יעקב