עריכת הדף "שיחה:בית דין רבני חב"ד בארץ הקודש"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

דף זה הוא דף שיחה ויש לשמור בו על כללי דרך ארץ שקדמה לתורה, ועל הנהגתו של חסיד. בסוף כל הודעה נהוג לחתום על ידי ארבעה טילדות (~~~~), או באופן אוטומטי בלחיצה על האייקון: חתימהמעודכן.png (מופיע מעל חלונית העריכה).

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 18: שורה 18:
 
===הרב מ. ביסטריצקי מצפת===
 
===הרב מ. ביסטריצקי מצפת===
 
בהספד על אביו הרב לוי, שנשא הרב אשכנזי (כפ"ח) לפני ההלוויה, מינהו בשם הבי"ד למממלא מקומו. האם גם בבי"ד? [[משתמש:פרידבערג|פרידבערג]] - [[שיחת משתמש:פרידבערג|שיחה]] 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
 
בהספד על אביו הרב לוי, שנשא הרב אשכנזי (כפ"ח) לפני ההלוויה, מינהו בשם הבי"ד למממלא מקומו. האם גם בבי"ד? [[משתמש:פרידבערג|פרידבערג]] - [[שיחת משתמש:פרידבערג|שיחה]] 04:28, 25 בדצמבר 2011 (UTC)
 
הוא אינו חבר ב"ד --[[מיוחד:תרומות/79.180.80.121|79.180.80.121]] 22:25, 13 באוגוסט 2022 (UTC)
 
  
 
==אב"ד==
 
==אב"ד==
שורה 27: שורה 25:
 
== חברי הבי"ד ==
 
== חברי הבי"ד ==
  
עפ"י הכתבה כאן - [http://old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=7388 פורום חב"ד אינפו], משמע שהרב גדלי' אקסלרוד מעולם לא עזב את הבי"ד. אלא, רק "הוריד פרופיל" ע"מ לפעול בעניינים שונים שלא בשם חב"ד. [[משתמש:פרידבערג|פרידבערג]] - [[שיחת משתמש:פרידבערג|שיחה]] 18:42, 11 ביולי 2012 (IDT)
+
עפ"י הכתבה כאן - [http://www.old2.ih.chabad.info/forums/theforum_he/viewtopic.php?t=7388 פורום חב"ד אינפו], משמע שהרב גדלי' אקסלרוד מעולם לא עזב את הבי"ד. אלא, רק "הוריד פרופיל" ע"מ לפעול בעניינים שונים שלא בשם חב"ד. [[משתמש:פרידבערג|פרידבערג]] - [[שיחת משתמש:פרידבערג|שיחה]] 18:42, 11 ביולי 2012 (IDT)
  
 
== ביקורת ==
 
== ביקורת ==
שורה 69: שורה 67:
 
::::::::לגבי טענך שאני רוצה להכניס רק את אותם שלא צייתו לבי"ד שמהצד שכנגדי, אבהיר שאין עניינו לכאן בכלל. מדובר אמנם במעשי פחז ואי צייתנות שלא מתאימה כלל להלכה ולחסידי חב"ד, אך לא מדובר שם באנשים שערערו על סמכות בי"ד רבני חב"ד והלכו לתבוע אותו על כך בבתי דין אחרים, מדובר באנשים שמודים לדברי הרבי ושיטתם כשיטתו אך יצרם הרע מונע מהם לנהוג על פי האמת. מה שאני רציתי להכניס זה אנשים שלא קיבלו על עצמם את דברי הרבי וערערו עליהם בטענות שונות ומשונות שאותם מוכרחני לשלול בתכלית ולהבהיר שאין זו דרכה של חב"ד (הפצת המעיינות) ומצד שני להביא את פסיקות בית הדין והמשפט בעניין (כנ"ל בעניין משפט הספרים).
 
::::::::לגבי טענך שאני רוצה להכניס רק את אותם שלא צייתו לבי"ד שמהצד שכנגדי, אבהיר שאין עניינו לכאן בכלל. מדובר אמנם במעשי פחז ואי צייתנות שלא מתאימה כלל להלכה ולחסידי חב"ד, אך לא מדובר שם באנשים שערערו על סמכות בי"ד רבני חב"ד והלכו לתבוע אותו על כך בבתי דין אחרים, מדובר באנשים שמודים לדברי הרבי ושיטתם כשיטתו אך יצרם הרע מונע מהם לנהוג על פי האמת. מה שאני רציתי להכניס זה אנשים שלא קיבלו על עצמם את דברי הרבי וערערו עליהם בטענות שונות ומשונות שאותם מוכרחני לשלול בתכלית ולהבהיר שאין זו דרכה של חב"ד (הפצת המעיינות) ומצד שני להביא את פסיקות בית הדין והמשפט בעניין (כנ"ל בעניין משפט הספרים).
 
::::::::אני מתנצל על האריכות הרבה, אך ברשותך אגע בנקודה נוספת. אם אתה מכיר את פרטי הדיונים סביב התרגיל המסריח בשנת תש"נ, בטח אתה מכיר את טענות העסקנים על ביה"ד, מי בטענת שנאה אישית ומי בטענה של רצון להשתלט על חב"ד, המשותף לכולם הוא הטענה שהדיון נעשה בשמיעת צד אחד ולא נתקבל מענה על טענת במה דנתוני וא"כ פסה"ד נוגד את ההלכה כפשוטו. אך למרבה הפלא כל העסקנים (על אף מלחמותיהם האישיות בחברי ביה"ד) צייתו לפסק במלואו עד לפרט האחרון. מה שמורה קצת על איך שדברי הרבי נתפסו לפני ג' תמוז ועל הדרך שיש לנהוג בעניינים כאלו. -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 08:31, ח' בסיוון, ה'תש"ף 08:31, 31 במאי 2020 (IST)
 
::::::::אני מתנצל על האריכות הרבה, אך ברשותך אגע בנקודה נוספת. אם אתה מכיר את פרטי הדיונים סביב התרגיל המסריח בשנת תש"נ, בטח אתה מכיר את טענות העסקנים על ביה"ד, מי בטענת שנאה אישית ומי בטענה של רצון להשתלט על חב"ד, המשותף לכולם הוא הטענה שהדיון נעשה בשמיעת צד אחד ולא נתקבל מענה על טענת במה דנתוני וא"כ פסה"ד נוגד את ההלכה כפשוטו. אך למרבה הפלא כל העסקנים (על אף מלחמותיהם האישיות בחברי ביה"ד) צייתו לפסק במלואו עד לפרט האחרון. מה שמורה קצת על איך שדברי הרבי נתפסו לפני ג' תמוז ועל הדרך שיש לנהוג בעניינים כאלו. -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 08:31, ח' בסיוון, ה'תש"ף 08:31, 31 במאי 2020 (IST)
::::::::::חבל על האריכות והטרחה של ההסבר, לא אמרתי שי.מ. צודק בכל טענותיו ב100% אמרתי שבמקרה זה הוא אכן לא היה צריך והיה אסור לו ללכת לבית דין מצד ההלכה שהם נוגעים בדבר ולא אמרתי שאין להם סמכות וכו'. גם בית דין קבוע בעירו ברגע שהוא נוגע בדבר אסור לו לדון וצריך להעביר את הדין הלאה, זה א"ב של הלכות דיינות. המענות שהבאת יפים לדיונים אחרים כסכסוכי שכנים וכד' אבל לא סיכסוך בין שלוחים שכל הסכסוך הוא אותו החילוק בין בי"ד לנתבע, החילוק בין הסיפור של המענה מהרבי לדיון שהבאת הוא שאז גם לנתבעים היה ברור שהבי"ד יפסוק את דעתו של הרבי בנידון אלא שהם חששו מזה כי הם ידעו מה תהיה התוצאה וכאן אותו אחד חשש שהם לא יפסיקו כדעתו של הרבי וההבדל מובן. חלקי פסק הדין שמובאים בכתבה אינם קשורים לפסק הדין המובא בקובץ, זה שני פסקים אחרים וודאי שאין אפשר ללמוד מאחד לשני מאחר ובפסק אחד הם נוגעים בדבר ובפסק שני הם לא נוגעים וזה גם הסיבה שבפסק השני ניתן לו אישור ללכת לערכאות - כי הם נוגעים בדבר. אשמח אם תוכל להפנות אותי למקום בו בית הדין בירושלים אמרו להתדיין בבי"ד רבני חב"ד אחרי שדיבר איתם ש.ע. את דברי הרב דיכובסקי ראיתי וזה לא מוזכר שם, לכאורה זה אמור להיכנס בנספח כ"א ואשמח אם תמציא לידי את הנספחים לפסק שאוכל לקבל תמונה שלימה. אין ספק שאלו שבי"ד פסק להם דבר ולא קיבלו אותו לא יערערו על סמכותו כל עוד הם לא מפסידים כלום, במקרה זה מאחר שהיה לבי"ד אינטרס הם דפקו את האיש והוציאו עליו סירוב (אחרי שאישרו לו ללכת לבי"ד אחר) וגם כאן אתה יכול לראות את הנגיעה בדבר שיש לבי"ד וההבדל בין שאר הפסקים לפסק זה הוא ממש בוטה. אם הסיבה שאתה רוצה להכניס לערך את כל הפוליטיקה הזאת היא תחת ההסוואה של הפצת המעיינות אז הייתי ממליץ לך לרדת מלעשות היפך הפצת המעיינות ולכתוב בערך על בי"ד רבני חב"ד את השחיתות שלהם, ולהזכיר, גם דף שיחה זה גלוי לכל. בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 05:07 • ט' בסיוון ה'תש"ף
 
{{שבירה}}זה שבית דין מתיר לעצמו לדון בדיון שיש לו בו נגיעה בדבר זה בעיה של בית הדין והם עוברים על איסורים חמורים אבל זה לא אומר דבר לגבי חובתו של המתדיין לציית לדין.
 
 
מה ש{{א|חלוקת קונטרסים|אתה}} טוען שהסמכות של בית הדין לא תקפה בדין זה מכיוון שאותו סכסוך בו באים בית הדין לדון הוא אותו החילוק בין בית הדין לנתבע זו טענה מופרכת; דבר ראשון, מאחר וזה פשוט לא נכון. אין מי שמערער על העובדה שהרבי קבע שבתי חב"ד באה"ק יהיו סניפים של '''צא"ח''' בראשות הרב אהרונוב, ועל כן ערעור על דברי הרבי בעניין לא קשור למחלוקת בפרשנות לשיחות של הרבי והוראותיו בנוגע לנצחיות חייו ופרסום זהות משיח, אלא מחלוקת נפרדת בין המקיימים דברי הרבי לשאינם. דבר שני, כי הפרשנות שנתת להוראת הרבי בעקבות זה נוגדת את שיטתך עצמך במקומות אחרים, שהרי עפ"י דבריך חברי אגו"ח בארה"ב לא צריכים היו לבא להתדיין בפני הבד"ץ דקראון הייטס שהרי אותו הסכסוך בינם לר' זלמן גוראריה הוא אותו החילוק בינם לרבני השכונה וק"ל. ודבר שלישי כי מענה הרבי מדבר על מקרה כזה בדיוק! מקרה שבו הסכסוך בין ארגון הגג לצא"ח הוא אותו הסכסוך בין ארגון הגג לרבני בית הדין. הפלא ופלא.
 
 
מה שאתה אומר שצריך להתדיין בפני בית הדין שהרבי קבע רק במקרה שברור שהם יפסקו לפי איך שהנתבע מבין את דברי הרבי זה גיחוך אחד גדול. זה נוגד כל כלל הלכתי או אפילו חוקתי בנוגע לדין ומשפט ונגד ההיגיון, כי כך כל אחד יכול לומר שהוא בא להתדיין רק כאשר ברור לו שהפסיקה לא תהיה לרעתו. ממש איש הישר בעיניו יעשה. אני מציע שתבדוק עם ידידיך אם אכן כך נהוג לפרש את הוראת הרבי בקרב הפלג אליו אתה משתייך. על אף שאכן הגדרת נכון את הסיבה העיקרית לאנרכיה השוררת כיום בחב"ד ולכך שבניגוד לתקופה שלפני ג' תמוז אז הייתה צייתנות לדברי הרבי ולרבנים, היום המצב שונה וכל אחד עושה כפי שעולה על רוחו בדיוק מהסיבה שהזכרת, כי אם אני הבנתי את דברי הרבי באופן זה הרי כל השאר כופרים ודברי הרבי והסמכויות שנתן בטלות ומבוטלות...
 
 
בדבריך האחרונים אני רואה שכעת אתה מסכים לכך שהפסק שמופיע בכתבה קשור וענייני, אתה רק טוען שזה סותר את דברי אותו בית דין עצמו בפסק ששלחתי לך. תסתכל שוב ותראה שאחרי שבסעיף 25 מובאת תשובת ש. ע. בבית הדין הגדול על כך שי. מ. תבע אותו על המשך הפצת כתב הסירוב ובדבריו הוא מוכיח שהדיון צריך להימשך רק בבית דין רבני חב"ד מאחר והם הסמכות בחב"ד, לאחמ"כ בית הדין הגדול לא פנה לבי"ד רבני חב"ד בתביעה שיבטלו את כתב הסירוב משום שאין להם סמכות על חסיד חב"ד אלא הפנה את י. מ. להמשך הדיון בבי"ד רבני חב"ד (סעיף 26 והלאה). בתביעה לא מופיעה ההפנייה לבי"ד רבני חב"ד רק בגלל שהיא לרעתו של המערער אך היא ברורה ממהלך העניינים, כמו שגם בעניין וו. ס. (סעיף 33.3) מובאת רק דעת המיעוט ולא פסיקת ביה"ד. והדברים פשוטים. אין ברשותי את הנספחים ואיתך הסליחה.
 
 
לטענתך שזה ששאר הנתבעים שלא צייתו לפסקי ביה"ד לא ערערו כי לא הוציאו עליהם כתב סירוב, אני מסכים איתך שזה יכול להיות אבל כל עוד שהם לא ערערו על דברי הרבי אין לזה מקום בערך.
 
 
אני אכן לא הכנסתי את מקרי השחיתות של ביה"ד (אף שישנם רבים) לערך בגלל הפצת המעיינות ובגלל כבוד הרבנים ואף השתדלתי לא להציג במקרים שכן הבאתי את זה שבית הדין נהג שלא כדין, מה שהכנסתי זה את הסתכלות בית המשפט ובית הדין הרבני על דברי הרבי בעניין סמכות בית הדין. אם אתה מתעקש להציג דווקא את הצד בלא בסדר של ביה"ד (אף שאין עניינו לכאן כי כנ"ל גם אם הם מתנהגים שלא כדין אין זה מוריד כהוא זה מסמכותם) ואז דורש למחוק את כל הנושא, אני ממליץ לך למצוא לך פלטפורמה שאינה אינציקלופדית ושם לבטא את השקפותיך גם כשסותרות לעובדות (מצד התורה) ללא מורא. בהצלחה! -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 13:49, י' בסיוון, ה'תש"ף 13:49, 2 ביוני 2020 (IST)
 
:סליחה שאני מתערב, וגם איני מצוי בפרטי הדיון, רק מנסה לברר אם הבנתי נכון: האם הדיון הוא סביב פיסקה שבה פסק בית הדין הרבני הגדול התומך בדברי הרבי על סמכות בי"ד רבני חב"ד? אם כן, נפלאתי מאוד. דברי הרבי בערך מדברים בעד עצמם, ולא זקוקים לגיבוי מבית הדין הרבני (עם כל מעלתם) כיהודה ועוד לקרא. אא"כ דחוף ליידע את הקורא בפרשייה שבשלה פסק כך ביה"ד הרבני, וזו לענ"ד פוליטיקה מיותרת. לדעתי, גם למען כבודם של הבי"ד, כדאי להשאיר בערך רק את דברי הרבי העקרוניים, בלי לפרט את יישומם (או אי יישומם) בשטח ע"י גופים חב"דיים שונים, וכל הפרשיות הכרוכות בכך.  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 14:34, י' בסיוון ה'תש"ף
 
::זה יפה מאוד שדברי הרבי בעניין אכן עומדים למול עיניך כמדברים בעד עצמם, אני חשבתי לתומי שכך זה אצל כולם עד שראיתי שיש המערערים עליהם וביניהם ידידינו [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]], שטוענים שדברי הרבי חלים רק איפה שנח להם (או שמתעלמים מהם לגמרי כמו אותו מחוצף שתבע את הבי"ד לערכאות), שלכן חשתי להבהיר כאן בדף השיחה שדעתו של הרבי ברורה וכל מי שמערער על סמכות בית הדין מערער על דברי הרבי. לגבי אי הזכרת עניינים כאלו ואחרים בשל כך שהם "פוליטיקה מיותרת" וכדו', באמת הייתי רוצה לדאוג להסיר מהערך [[אגודת חסידי חב"ד (ארצות הברית)]] למשל את אי הציות לדין ושאר הפרשיה שמסביב, זה בהחלט מיותר וסתם חילול ה'. בכ"א אין עניינו לכאן ובהזדמנות אחרת אפנה לשם. לענייננו, כבר בתחילת הדברים טענתי (אמנם במייל) ל[[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] שיש עניין גדול בנקודת המבט של בתי הדין והמשפט לפיסקה זו, דבר ראשון כמו דברי הרבי הידועים על משפט הספרים והחשיבות הגדולה שנתן להכרת בית המשפט באמת עפ"י תורה. ודבר שני בגלל שיש בינינו כאלו (כמו הנ"ל בסברא ראשונה שלו) שהצדדים הפוליטיים מבלבלים אותם קצת, והם עדיין טוענים שאין סמכות אמיתית עפ"י תורה לדברי הרבי ואין הם מחייבים עפ"י ההלכה, ובשבילם ולמען הסר טעות והפצת דברי הרבי במשמעותם הנכונה חשוב להביא את הסכמת בית הדין הרבני. -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 17:05, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:05, 2 ביוני 2020 (IST)
 
:::באיזה ערכים זה פוליטיקה ובאיזה לא, עיין ב[[חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת]] (אף שהדף חסר, כפי שהערתי פעם בשיחה שם). בנוגע לפסק ביה"ד הרבני, קשה לי להאמין שיש מישהו שדברי הרבי לא מספיקים בשבילו ורק בית הדין הרבני ישכנע אותו, ואם יש מישהו כזה, שיפתח אנציקלופדיה לעניני בית הדין הרבני, באנציקלופדיה חב"דית דברי הרבי הם החשובים. ההשוואה למשפט הספרים לא רצינית, באיזה תאריך חגגו את הדידן נצח בפסק ההוא? איפה התוועדו על זה? (חוץ מהמקוה בכפר חב"ד)  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 17:20, י' בסיוון ה'תש"ף
 
::::אדרבה, תן לי אתה רעיון איך לשלול בערך את דעת הטועים (שגם אחרי מה שהבאתי ממשיכים לצערי בטענותיהם). חוץ מזה, אחרי עיון ב[[חב"דפדיה:עקרונות וקווים מנחים לכתיבת ביקורת]] לא מצאתי שלילה לסוג הפוליטיקה שאני כתבתי -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 17:34, י' בסיוון, ה'תש"ף 17:34, 2 ביוני 2020 (IST)
 
:::::כמו שכתב קרייזי ואני כתבתי בהתחלה, לטובת כבוד בית הדין אין צורך להכניס את הפוליטיקה הזו שכן אם היא תיכנס יכנסו איתה עוד כמה דברים שהם היפך הפצת המעיינות וזילזול ברבנים וכפי שאתה כתבת ש"זה בעיה של בית הדין והם עוברים על איסורים חמורים" ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 21:05 • י' בסיוון ה'תש"ף
 
  
 
== יודעי הדבר ==
 
== יודעי הדבר ==
שורה 95: שורה 76:
 
אני רוצה להכניס לערך פסקה בשם זה כפי שקיימת כבר בערך [[בית דין צדק קראון הייטס|בד"ץ קראון הייטס]] עם פסיקות חשובות של בית הדין. אשמח לשמוע את דעת העורכים ואם ישנם התנגדויות מוצדקות -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 22:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 22:45, 26 במאי 2020 (IST)
 
אני רוצה להכניס לערך פסקה בשם זה כפי שקיימת כבר בערך [[בית דין צדק קראון הייטס|בד"ץ קראון הייטס]] עם פסיקות חשובות של בית הדין. אשמח לשמוע את דעת העורכים ואם ישנם התנגדויות מוצדקות -- [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] - [[שיחת משתמש:נ. ברק|שיחה]], 22:45, ג' בסיוון, ה'תש"ף 22:45, 26 במאי 2020 (IST)
 
:תכניס הכל עם מקור ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:34 • ד' בסיוון ה'תש"ף
 
:תכניס הכל עם מקור ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:34 • ד' בסיוון ה'תש"ף
 
::כפי שכתבתי כאן בזמנו, ערכתי פיסקה חדשה לערך ותכננתי להוסיפה, אלא שמצוקי השעה והזמן לא איפשרו בידי לעשות זאת ושכחתי מכך. אלא שבמרוצת הזמן קרה ועתה נתגלגל לידי לעלעל שוב במה שכתבתי וראיתי שלא קיימתי את תוכניתי, אז ראיתי לנכון לעשות זאת כעת, וטוב מאוחר מלעולם לא.
 
::ישנן כמה הערות בעריכה זו שדרושה בהם תוספת מקור, אלו הועתקו מויקיפדיה ולשם היה ברצוני לציין, אלא שבהגדרות האתר לא ניתן להעתיק משם את התמונה או לציין אליה, ולכן אשמח אם אי מי המבין בזה יוכל לעשות זאת, וה' ישלם לו שכרו ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 18:14 ▪ כ"ה באב ה'תשפ"א ▪ 18:14, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:::מעניין כי לפי מה שכתבת בית דין זה מורד בפרסייה במלכותו של הרבי.. לפי מה שכתבת (ולא יוכנס לאתר '''לעולם''' - באחריותי) משמע שהרבי מעולם לא עודד את יחי, מעניין - בטח כל הויידיא'ס מזוייפים.. המשיחסטים האלה שהשם ישמור - גם מזייפים סרטונים.. געוואלד! ועוד יוצא משם שצא"ח (ש"במקרה" היה בזמנו ארגון אנטי) הוא זה שמייצג את חב"ד, ולא אגו"ח (שב"צירוף מקרים" מאוד מיוחד היה בזמנו משיחסטי) כפי שהורה הרבי בעצמו - שאגו"ח הוא '''ורק הוא''' זה שמייצג את חסידי חב"ד בארה"ק (ראה אגרות קודש חלק ד' עמוד ת"ס). ובנוגע להתערבות חב"דים בבחירות? - אין בכלל מה לדבר, הרי הרבי כל השנים יצא בעד שחב"ד תצא ותתערב בפוליטיקה, ולא רק זה אלא הרבי בטח גם צעק וכאב על זה שחב"ד אינה מתערב בפוליטיקה רח"ל!! אם באמת הבית דיןם עשה את כל הדברים האלה, הרי שהוא עשה היפך רצונו '''המפורש''' של הרבי (ואין על כך חולק, אלא אם כן ה"משיחסטים זייפו את האגרות קודש, ואת כל שאר מענות הרבי, וכן הציגו בובת שאווה במקום הרבי רח"ל והיא זו שעודדה את מה שהרבי כפי המובן ממכתב הבית דין "מעולם לא עודד"). [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 22:58, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::::אז למסקנה בשביל '''כבוד הבית דין''' (שאינו מייצג אותי בתור {{א|חסיד של הרבי}} - תרתי משמע) עדיף שלא להראות בציבור את כל המרידות שלו ברבי, ויהי רצון שיקויים היעוד "וכל קרי רשעים אגדע תרוממנה קרנות צדיק" בקרוב ממש, וד"ל ודו"ק וד"ל.. '''{{יחי}}''' [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 22:58, 3 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:::::{{א|חסיד של הרבי}}, לפי מס' ההדגשות שלך ניכר כי עליך להרגע. גם מבחינה אנציקלופדית, מן החובה לציין את פסקים אלו, כי הם מרכזיים וחשובים. אם יש ביקורת עליהם, אדרבה, תכתוב אותם (עם מקור מוסמך; אני מסופק כמובן אם תמצא כאלו). אבל את העובדות חייב לכתוב (נ.ב: בנוגע לכל ההכרזות שלך, ידוע הפתגם כי מי שמאמין אינו מפחד, כך שהם מיותרות כאן). '''[[משתמש:קאכט זיך|קאכט זיך]]''' - [[שיחת משתמש:קאכט זיך|שיחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span>נכתב בכ"ו באב פלאות אראנו,  08:29, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::::::פסקי דין אלה לא יהיו כאן. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 09:52, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:::::::וכולי תפילה שבין הזמנים יגמר ואתם תחזרו לישביתכם ולנו יהיה שקט מכל הבחורים "מיצילי חב"ד" [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 09:53, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:אתה המנהל של האתר שאתה קובע כך? יש מדיניות ברורה. אגב, הייתי ממליץ לך לטפל בהזית מצילי חב"ד שלך כמה שיותר מהר. חבל עליך. [[משתמש:קאכט זיך|קאכט זיך]] - [[שיחת משתמש:קאכט זיך|שיחה]]<span style="white-space:nowrap; font-weight:bold;">&nbsp;•&nbsp;</span>נכתב בכ"ו באב פלאות אראנו,  09:56, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::אני אכן מטפל בה. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 17:54, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
 
== [[מכון הלכה חב"ד]] ==
 
 
מדוע מר קרייזי קבע שה'ראו גם' אינו שייך? לכאורה שני המוסדות (בית הדין ו[[מכון הלכה חב"ד]]) מאגדים תחתם את רבני קהילות חב"ד בארץ הקודש (ואף מכון הלכה חב"ד מאגד תחתיו הרבה יותר רבנים - כ-50 רבנים). במילא, זה ממש קשור והבנה ברורה יותר של המסגרת הרבנית החב"דית בישראל.
 
 
מצפה להבהרה.
 
 
--[[משתמש:לוי ישראל|לוי ישראל]] - [[שיחת משתמש:לוי ישראל|שיחה]], 19:19, י' בסיוון, ה'תש"ף 19:19, 2 ביוני 2020 (IST)
 
:לידיעתך, גם לבי"ד יש מכון הלכה, הסיבה שקרייזי מחק זאת היא (גם בגלל זה אבל) לא (רק) בגלל זה (אלא בעיקר) כי שני המוסדות <small>לצערי אין לי מילה אחרת להגדיר זאת=</small> '''מתחרים''' וד"ל... ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  17:47, 3 ביוני 2020 (IST)
 
::למה מתחרים? כל אחד ושדה הפעולה שלו. הב"ד מוציא מכתבים והמכון הלכה משמש את הציבור בידיעת ולימוד ההלכה. לדעתי חשוב מאוד לקשר בין הערכים. תמונת מצב ברורה יותר.
 
--[[משתמש:לוי ישראל|לוי ישראל]] - [[שיחת משתמש:לוי ישראל|שיחה]], 16:44, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:44, 4 ביוני 2020 (IST)
 
:::אני גם ממש לא חושב שהם מתחרים ולכל אחד תחומו שלו. גם אם מכון הלכה היו רוצים לא היו יכולים להתחרות בבי"ד רבני חב"ד. בדברים מסויימים. וכן להפך--[[משתמש:לוי ק|לוי ק]] - [[שיחת משתמש:לוי ק|שיחה]], 16:52, י"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:52, 4 ביוני 2020 (IST)
 
::::לדעתי לא כדאי לקשר כאן למכון הלכה, מפני ההתרחקות ממפלגתיות... וד"ל. [[משתמש:קודש לנשיא הדור!|קודש לנשיא הדור!]] - [[שיחת משתמש:קודש לנשיא הדור!|שיחה]], 23:00, י"ב בסיוון, ה'תש"ף.
 
:::::אין מה ללכת בטפשות, אם תשאל את הרב ירוסלבסקי על מכון הלכה, כמעט בטוח שהוא ידבר נגד, הבי"ד לא אוהב את המכון והמכון לא אוהב את הבי"ד (אני לא רוצה לומר שהוא גם קם נגד הבי"ד). זה עצוב, ועצוב מאד, אבל זו המציאות... ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  17:34, 9 ביוני 2020 (IST)
 
::::::בקיצור: עד כמה שזה קשה, צריך לומר זאת סוף סוף בפירוש - '''הבית דין אינו מייצג את כלל חסידי חב"ד בדעותיו, אך למרות זאת מראה עזות פנים מחוצפת! ומנסה לכפות על חלק נכבד מחסידי חב"ד את דעותיו ואת דיניו המוטים כבר מראש לטובת הצד אחד של חב"ד ב-ל-ב-ד'''. וזה הסיבה שבגללה קם מכון הלכה חב"ד. בשביל לתת ייצוג הולם '''גם לצד שהבית דין עושה הכל כדי למרר את חייו'''. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 23:26, י"ז בסיוון, ה'תש"ף 23:26, 9 ביוני 2020 (IST)
 
::::::::לא זה מה שאמרתי, וגם אם זה נכון, הבי"ד מונה ע"י הרבי וע"כ לא תוכל לערער!!! ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~  17:23, 10 ביוני 2020 (IST)
 
:::::::::אני ח"ו לא מערר על זה שהרבי '''הקים''' את הבי"ד, אך אם כל זאת זה שהרבי הקים את הבי"ד '''לא נותן להם סמכות לעשות ככל העולה על רוחם! ועוד להשמש בשמו של הרבי לכל מעשיהם השפלים! הבי"ד יצר ו-י-ו-צ-ר מחלוקת בליובאווש, ועל הדבר הזה '''אין לו מחילה'''. בעניינים רגילים '''שאין לבית דין קשר אליהם''' (קרי - עניינים '''שאינם נוגעים בענייניה הפנימיים של חב"ד, כגון: ממונות, ירושות וכו') - אני מקבל '''כל''' פסיקה שלהם. אך בעניינים הפנימיים בליובאוויטש - '''אין לבית דין כל סמכות לדון, ואם הם דנו הרי אין לכך כל תוקף הלכתי!''' (עיין ערך הפסק של דיין שיש לו קשר '''עקיף''' עם הנתבע בדעותיו או השקפותיו וד"ל) איך אומר הפתגם? - יש גבול לכל תעלול.. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 17:27, י"ח בסיוון, ה'תש"ף 17:27, 10 ביוני 2020 (IST)
 
::::::::::נשאר במחלוקת בנושא ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 14:16, כ' בסיוון, ה'תש"ף
 
:::::::::::'''{{א|לוי ישראל}}''' סתם מעניין אותי לדעת, כתבת "הב"ד מוציא מכתבים והמכון הלכה משמש את הציבור בידיעת ולימוד ההלכה". מה תאמר עכשיו שהמכון גם מוציא מכתבים? {{קטן|ואיך אתה מפרש את המילים "תוקף הנהגת חב"ד בארה"ק" אם לא "עניניה הפנימיים של חב"ד".}} • '''<span class="mw-userlink">[[משתמש:שף ויתיב|שף ויתיב]]</span>''' • '''[[שיחת משתמש:שף ויתיב|קאנפרענץ רום]]''' 18:00, 12 ביוני 2020 (IST)
 
::::::::::::{{א|שף ויתיב}}, א: אתה מבין '''בדיוק''' על מה אני מדבר.. ב: ואיך אתה מפרש את את אותה הלכה '''שאוסרת''' על הדיין לדון בעניינים שהוא קשור אליהם? [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 19:00, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 19:00, 13 ביוני 2020 (IST)
 
:::::::::::::ושוב אני חוזר על מה שכבר כתבתי לפני: '''בית דין "רבני חב"ד" איבד ממזמן את האותנטיות שלו, נכון להיום כולם יודעים טוב מאוד איזה מניעים מניעים את "הבי"ד" בכל מה שהוא דן בהם''' (רמז: לא מניעים הלכתיים או תורניים. עיין ערך בנו המטורף של גלוכובסקי שחותם '''בשם הרבנים''' על דפים ועושה ככל העולה על רוחו - וכל-זאת '''בהסכמת ה"רבנים")'''.
 
נ.ב. (אני אישית הייתי משווה את הבית דין הנחמד שלנו לבג"צ הנחמד של המדינה שלנו.. יש בניהם הרבה דברים משותפים - וד"ל) [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 19:05, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 19:05, 13 ביוני 2020 (IST)
 
:הלכת קצת רחוק מדי, ואגב, גם אתה נוגע בדבר הבי"ד (מיידנצ'יק) ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 20:53, כ"א בסיוון, ה'תש"ף
 
::דווקא בגלל זה אני יודע עד כמה הם מושחתים.. {{קריצה}} [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 21:06, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 21:06, 13 ביוני 2020 (IST)
 
:::{{א|חסיד של הרבי}} היקר, אני מצטער שאני נכנס באמצע הדיון אבל משום מה נראה לי שאתה בוחר שוב ושוב לכתוב את הגיגיך בנושא זה בכל הזדמנות נקרית ובאף אחת מהפעמים לא טרחת להשיב לעניין. גם אני, גם [[משתמש:מה עם ההתגלות?|מה עם ההתגלות]], גם [[משתמש:חב"דניק| חב"דניק]] וגם [[משתמש:שף ויתיב| שף ויתיב]], כולנו הצגנו בשלב כזה או אחר את דברי הרבי על בית הדין ועל סמכותו, בטענה שאי אפשר לומר שהנהגה כזו או אחרת של בית הדין תיטול ממנו את הסמכות שהרבי הקנה לו (שהרי הרבי בעצמו אמר שיש לציית לבית הדין גם כאשר בעיני הנתבע נראה שהפסיקה לא היתה כשורה וכבר הפניתי אותך לדברי הרבי הנ"ל (אמנם אתה בחרת לטעון ש'אין לך כח' לקרוא את דברי הרבי שהבאתי וחזרת על טענת הנגיעה בדבר שיש לבית הדין ועל כך שבעיניך 'הוא איבד את הרלוונטיות')). אבל באופן תמוה להחריד, אתה מתעלם בשיטתיות מדברי הרבי וחוזר על הנהגות בעייתיות של הבית דין כקלף מנצח (כמובן עם הרבה '''הדגשים''' ורמזים כמו 'ד"ל' ו'אתה מבין בדיוק למה אני מתכוון'...), ולא מבין ששאיפתך להתנתק מחובתך כחסיד חב"ד לציית למי שהכח בידו להעביר לך את דברי הרבי והוראותיו, ולבחור בדרך של 'איש הישר בעיניו יעשה', הפוכה ב180 מעלות מדעתו של הרבי!. אני מציע לך שוב לקרוא את דברי הרבי למזכירים בספר צעירי אגודת חב"ד ואת המענה לרב ירוסלבסקי מתנש"א, ואולי ירחם ה' עלינו ותצליח להתעלות על הרגש שמקנה לך השתייכותך הפוליטית ותשכיל להבין מה כתוב שם והבית דין יחזור ויקבל רלוונטיות בעיניך. אם אתה חושב שיש לך פירוש אחר לדברי הרבי בעניין אזי אתה מוזמן לכתוב אותו ולא להתעלם בכזו גסות. בברכת הצלחה ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 21:18 ▪ כ"א בסיוון ה'תש"ף ▪
 
::::{{א|נ. ברק}}, כנראה '''שאתה''' לא קראת את מה שאני כתבתי למעלה, אני כבר כתבתי ש'''כל עוד הבית דין פוסק בעניינים שאינם קשורים אליו ולדייניו''' - כגון בעיות פנימיות בין שליחים, כגון הפסק העכשווי בין שני המוסדות באור יהודה, או הפסק של הבית דין בין שילת והפושע אהרונוב (שבדרך אגב - אהרונוב לא היסס לרגע לפני שהפר את הוראות אלה של הבית דין) - '''אין לי ולא יכול להיות לי התנגדות לפסק הבית דין גם אם זה לא מוצא חן בעייני'''. זה היה תשובתי וזה '''נשאר''' תשובתי בנוגע למה שאומר הרבי בעניין סמכות הבית דין. אך משום מה הרב {{א|נ. ברק}} אתה לא ענית לי בנוגע '''לפסק הלכה''' ש'''אוסר על דיינים לדון בדברים הנוגעים לענייניהם''', פסק הלכה שהבית דין היקר שלנו אוהב להתעלם ממנו (כמו שאתה אוהב להתעלם ממנו). והנה דוגמה לכך ש'''הבית דין מורד (ממש כך) ברבי - במי שנתן לו את הסמכות לפסוק בעניינים הפנימיים בחב"ד'''. הדוגמה הראשונה היא ממש הפסק הראשון שלהם אחרי ג' תמוז נ"ד: '''אסור להכריז יחי'''.. ממש כך. הרבי מעודד משהו - והבית דין מבטל זאת כלאחר יד.. אחרי זה נדלג 10 שנים קדימה בנודע לאגו"ח. את הקשר הלא כו"כ בריא בין הרב גלוכובסקי  לפושע אהרונוב אתה מכיר? - אז תדע לך '''שלפי ההלכה הנ"ל גלוכובסקי - בתור אדם פרטי - לא היה יכול לדון בנוגע לאהרונוב''', אך נראה לך שאם ההלכה אומרת כך זה ימנע ממישהו שלא לדון בזה?! נו באמת.. ועכשיו הבית דין '''בתור סמכות כללית''' - הבית ידוע לכל בר דעת עם איזה צד בחב"ד הוא נמנה, וע"כ '''בנוגע לאגו"ח''' אין לבית דין יכולת לדון, '''והיו רבנים בתוך הבית דין שאמרו את מה שאני כותב עכשיו''', אבל שוש פעם - אם ההלכה אומרת כך, אז קומץ ה"רבנים" לא ידון בענין הנ"ל? הרי לבית דין "יש סמכות מהרבי לעשות ככל העולה על רוחו" (כך הם מפרשים לצערנו את מה שהרבי אומר שיש לבית דין סמכות לדון בעניינים של חב"ד בארה"ק)! בתקווה שזה יכנס לרוחך.. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 22:00, כ"א בסיוון, ה'תש"ף 22:00, 13 ביוני 2020 (IST)
 
:::::אשמח אם תתייחס בענייניות לנטען לעיל. א. הרבי אמר למזכירים [https://tablet.otzar.org/pages/?&restore=1&t=1590528146231&pagenum=112&book=26516 בז' אייר תשמ"ט] שאין ביכולתם לומר שמכיוון שבית הדין היה נוגע בדבר אין לפסק משמעות עפ"י הלכה (כי אי אפשר לומר על רבנים שהם מוציאים פסק לא לפי ההלכה). וא"כ דבריך בטלים ומבוטלים מעיקרא. ב. סמכות הרבנים היא מעבר לסמכות ההלכתית גם סמכות חסידית שמגיעה מחובה בסיסית של כל חסיד לציית לדברי הרבי אפילו במקרים בהם עפ"י הלכה אין חובה לציית לבי"ד. ג. גם אם הבי"ד נוהג שלא כדין, אין זה מוריד כהוא זה מחובתו של הנתבע לציית וכשחושב שנעשה עוול לשאול "במה דנתוני?"
 
:::::נ. ב. אני חושב שלתועלת הדיון כדאי יהיה אם תנשום קצת לפני שאתה מתפרץ בלהט על המקלדת. מרוב הדגשות וסימני קריאה, הדברים שאתה כותב נראים כמו פשקווילים של העדה ולא כמו טיעונים שמיועדים לשכנע מישהו... ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 22:26 ▪ כ"א בסיוון ה'תש"ף ▪
 
::::::כפי שכבר כתבתי לך כשבית הדין נוגע בדבר זה ענין אחד ובתשמ"ט היה ענין אחר. הסיפור עם אגו"ח אינו קשור מאחר וגם חלק מבית הדין חלקו על שאר החברים. [https://drive.google.com/file/d/1WQv2wMPbvY83BDDlKxKrDj-Kg0AdFxai/view?usp=drivesdk יש גם מענות של הרבי שאם הם נוגעים בדבר שילכו לבי"ד אחר ואתה יכול לקרוא את זה כאן]. בכלל אני לא אוהב להוציא פוליטיקה חב"דית באינטרנט כשאין צורך ולכן אמליץ להפסיק עם הדיון המטופש הזה שאף אחד כנראה לא יקבל את דברי השני ולהתחיל לכתוב ערכים תכניים אחרים. בהצלחה! ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 00:12 • כ"ב בסיוון ה'תש"ף
 
::::::::הרב {{א|נ. ברק}}, דבר ראשון: תקשיב טוב למה ש{{א|חלוקת קונטרסים}} כותב לך, ותלחץ על הקישור. זה כבר מדבר בעד עצמו.. דבר שני: אהבתי [http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%A9%D7%99%D7%97%D7%94:%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%93%D7%99%D7%9F_%D7%A8%D7%91%D7%A0%D7%99_%D7%97%D7%91%22%D7%93_%D7%91%D7%90%D7%A8%D7%A5_%D7%94%D7%A7%D7%95%D7%93%D7%A9&diff=345184&oldid=345172| את מה שכתבת] ש"רבנים הם מעל הלכה".. זה מה שניסיתי להוציא ממך כל הדיון הזה. מתי שכבר הוצאת את האמת לאור שאתה וחברי הבית דין חושבים שהם למעלה מההלכה רח"ל(!) יוכלו כל המשתמשים היקרים להבין למה אני כו"כ מתנגד לפעולות הבי"ד. ולא! - אל תענה לי נ. ברק ידידי. אני מפחד שבתגובה הבאה שלך הבי"ד יהיה אף למעלה מהקב"ה.. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 10:21, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 10:21, 14 ביוני 2020 (IST)
 
::::::::::{{א|חסיד של הרבי}}, לא התכוונתי שתענה, כוונתי הוא שיפסק הדיון הזה. חבל על הזמן כי אף אחד לא ישתכנע ● [[משתמש: חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] • [[שיחת משתמש: חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד|יחי המלך המשיח שליט"א]] • 15:49 • כ"ב בסיוון ה'תש"ף
 
:::::::::::{{בוצע}}. [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 16:26, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:26, 14 ביוני 2020 (IST)
 
::::::::::::באמת שלא תכננתי להגיב לדבריו, אך מתי שראיתי שהוא אומר שהרבנים הם מעל ההלכה רח"ל - זה היה חציית קו אדום שאסור לי להתעלם ממנו.  [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] - [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|שיחה]], 16:28, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף 16:28, 14 ביוני 2020 (IST)
 
{{שבירה}}ייש"כ ל{{א|חלוקת קונטרסים}} שהשכיל לעצור את הדיון המטופש הזה שחוזר ונשנה ע"ע כל כמה ימים!!! ||| '''[[משתמש:חב"דניק|חב"דניק]] ~ [[שיחת משתמש:חב"דניק|בית חב"ד פתוח]]''' ~ 17:44, כ"ב בסיוון, ה'תש"ף
 
:עם כל הכבוד לדיון הלוהט שלעיל, (ויש לי כבוד לצדדים שהועלו כאן), השאלה אם לכתוב את מכון הלכה ב'ראו גם' צריכה להבחן בראיה אנציקלופדית. אם המוסד הוא מקביל / מתחרה / משלים, איך שלא נקרא לזה, הוא ראוי להופיע ב'ראו גם'. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו בסיוון ה'תש"ף 19:48, 18 ביוני 2020 (IST)
 
::מסכים לחלוטין עם שיע. --[[משתמש:לוי ישראל|לוי ישראל]] - [[שיחת משתמש:לוי ישראל|שיחה]], 23:00, כ"ו בסיוון, ה'תש"ף 23:00, 18 ביוני 2020 (IST)
 
:::לענ"ד היות ואין שום מקור רשמי להיות המוסדות מקבילים / מתחרים / משלימים, גם אם פועלים באותו תחום, מי שיכריע אם זה כן או לא קשור אחד לשני ובאיזה דרגת קשר - הם טובלי המקווה בריכוזי חב"ד, ולא חב"דפדיה. וכן לגבי שאר הגופים הפועלים בתחומים חופפים, אך לא בתחרות ברורה (כמו למשל [[מטה משיח]] ו[[האגודה למען הגאולה]] וכל כיו"ב).  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:19, כ"ט בסיוון ה'תש"ף
 
::::{{א|לוי ישראל}}, אתנצל שלא עניתי תשובה זו מיד לשאלתך מתחילת הדיון, פשוט עד שנכנסתי הוא התמלא בצווחות ומהומות, שברחתי ממנו ופספסתי את נקודת ההתחלה...  -- [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:28, כ"ט בסיוון ה'תש"ף
 
 
== ביקורת 2 ==
 
 
{{א|חסיד של הרבי}}, מחקתי את הביקורת על פי מה שאומרת המדיניות וכנכתב ב[[#ביקורת|פסקת ביקורת]] יש להביא מקור אמין לכל ביקורת. לא יהיה אפשרי לשים תבנית עבודה בפסקה כתירוץ להמתנה, אחרי שתסיים לכתוב את הביקורת עם מקור אמין תוכל להניס אותה לערך. בכלל כדאי לחשוב איך כותבים כאלו דברים בצורה עדינה. אם זה היה אתר של אנטים אז לא היה צריך לחשוב יותר מדי והייתי נותן לך הרבה חומר אבל אצלנו כידוע לך משתדלים לעדן את הליכלוך. תוכל להשתמש במקורות שכבר פורסמו בדף זה. בתקווה להבנה ● </font>&nbsp;[[User:חלוקת קונטרסים|<span style=><font face="Guttman yad-brush" size="2.5">חלוקת קונטרסים</font>]] • [[שיחת משתמש:חלוקת קונטרסים|שיחה]] • [[יחי|יחי המלך המשיח]] • 21:40 • י"ט בשבט ה'תשפ"א
 
 
== ביקורת3(!) ==
 
 
{{א|חסיד של הרבי}} עריכתך האחרונה בערך [[בית דין רבני חב"ד באה"ק]] נוגדת את כללי ומדיניות האתר, ראה מה שכתב לך [[משתמש:חלוקת קונטרסים|חלוקת קונטרסים]] בפיסקה הקודמת. אני משחזר אותה כעת ומקווה שלא תחזור עליה שוב ותיכנס למלחמות עריכה שיבזבזו את זמנך לשווא. אם אתה רוצה להכניס לפיסקה ביקורת שבעיניך נראית חשובה, אנא ערוך אותה כפי הראוי לערך בחב"דפדיה (עם מקורות ובצורה אנציקלופדית) ואז תכניס, כל עריכה או נגיעה בערך שלא תעמוד בקריטריונים הבסיסיים הנ"ל נוגדת את כללי ומדיניות האתר.
 
בברכה ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 18:42 ▪ כ"ו באב ה'תשפ"א ▪ 18:42, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:דפקת את אגד. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 18:58, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::זו מלחמת עריכה. ערכת כרגע שוב את אותה ההוספה שהוסרה ללא דיון מוקדם בדף השיחה. אני לא אערוך זאת שוב אבל אתייג את {{א|שיע.ק}} ואת {{א|שמואל חיים}} ואת {{א|חלוקת קונטרסים}} על מנת שיטפלו בזה ובכלל בהתנהגותך. ולהם אציע לדפדף בכלל בתרומות של [[משתמש:חסיד של הרבי|חסיד של הרבי]] ובמיוחד מהיום האחרון, ולשקול את השהייתו מעריכה באתר.
 
::בברכה ▪ [[משתמש:נ. ברק|נ. ברק]] ■ [[שיחת משתמש:נ. ברק|להערות/הארות]] ▪ 19:20 ▪ כ"ו באב ה'תשפ"א ▪ 19:20, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:::זה נכתב עם מקור מוסמך ואין לך רשות למחוק דבר זה. '''ראה הוזהרת!!''' [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 19:25, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::::במחשה שנייה אתה צודק, צריך דיון כדי להכניס משהו לערך ועל מה שהוספת '''לא היה דיון''', אני מוחק את ההוספה הבלתי חוקית שלך לערך. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 19:27, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::::::ותודה שאתה מתייג את המפעילים במקומינו{{קריצה}}. {{צבע גופן|FF 00 00| {{*}} '''בברכה,}} [[משתמש:פדיונר|{{צבע גופן|FF 7F 50|פדיונר]] {{*}}}} [[שיחת משתמש:פדיונר|{{צבע גופן|FF D7 00|שיחה]] {{*}}}} כ"ו באב ה'תשפ"א 19:48
 
:::::::חסיד של הרבי, ההתנהלות שלך לא ראויה.הפסקה הארוכה שהסרת, שתוכנה היה ראוי מבחינה אנציקלופדית וגם ערוך היטב עם מקורות, הוסרה על ידך 'מידה כנגד מידה' כמחאה על הסרת ההוספות שלך. זה לחלוטין לא מקובל כאן. אם יש לך ביקורת עניינית על הפסקה, נא כתוב אותה בדף השיחה ורק אח"כ תוכל להסיר אותה. אני מקווה מאוד לראות שינוי בהתנהלות שלך, בעיקר בסגנון הכתיבה. בברכה --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באב ה'תשפ"א 23:41, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:הבהרה. באופן כללי משתמש יכול להסיר מידע שהוסף לערך, אם אכן לדעתו המידע לא ראוי להכנס לערך. ומלחמת העריכה תחשב כנגד מי שמתעקש על השארת ההוספה. '''אבל''' תנאי לכך הוא שיש נימוק ענייני וראוי להסרה. במקרה כמו שלנו, כשמדובר על מידע רב ומפורט עם מקורות, מן הראוי לנמק את ההסרה בפירוט תוך התייחסות לעילת ההסרה של כל הפרטים של התוכן (אחרת יש להסיר רק את הפרט/ים הבעייתים ולא פסקה שלמה)--[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באב ה'תשפ"א 23:41, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
::מקבל את {{א|שיע.ק|דברך}} ולפעם הבאה אשתדל לכתוב בצורה יותר מרוסנת, ואשמח אם תרסן גם את {{א|נ. ברק}} ו{{א|מבקר}} ואני מתפלא על-כך שאין תרומה ממשית כלל וכלל בתרומותיהם ומקווה שיתחילו לתרום לאתר ולא רק בדיוני מחלוקת. וראה מה ששלחתי לך במיל בנוגע לכמה משתמשים מסוימים פה באתר.. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 18:07, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:::חסיד יש"כ. ללא ספק יש עוד משתמשים באתר שהייתי פונה אליהם לו היה לי את הזמן, אני מעדיף לפנות בדברים ולהשקיע זמן במשתמש ותיק שכבר הוכיח שיכול לתרום ולכן אני מקווה שאתה רואה את הדברים ברוח שהתכוונתי לומר אותם, של אכפתיות והערכה. [[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] א' באלול ה'תשפ"א 23:26, 9 באוגוסט 2021 (UTC)
 
 
== מכון הלכה ==
 
 
פותח שוב דיון שכבר התקיים כאן, לדעתי מן הראוי להזכיר את מכון הלכה חב"ד בפסקת 'ראו גם'. שכן המתעניין בסמכות רבנית חב"דית בארץ ללא ספק יתעניין גם ב'מכון'. מה דעתכם --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] כ"ו באב ה'תשפ"א 23:43, 4 באוגוסט 2021 (UTC)
 
:{{בעד חזק}}, במיוחד שעבורי ועבור רבים וטובים בחב"ד מכון הלכה הוא זה שהחליף את הבית דין. וד"ל ודו"ק. [[משתמש:חסיד של הרבי|{{עיצוב גופן|גודל=3|צבע=חום|גופן=נרקיסים|'''~ חסיד של הרבי ~'''}}]] {{*}} [[שיחת משתמש:חסיד של הרבי|פארבריינגען חסידי]] {{*}} [[חב"דפדיה:מיזמים/דבר מלכות|'''הדרך הישרה''' להבאת הגאולה!]] 18:04, 5 באוגוסט 2021 (UTC)
 
 
רחמנא הוא יצילן ממך ושכמותך. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:12, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:12, 25 ביולי 2022 (UTC)
 
 
== פס"ד שלא ע"פ שו"ע ==
 
 
{{א|חייל של המלך}}, האם ברור לך ש[[מיוחד:הבדלים/556611|מענה זה]] עוסק בבית דין רבני חב"ד [הגם שתוכנו מחייב, כמובן, גם את החברים בבי"ד זה], או שמדובר בהשערה? בברכה, [[משתמש:בא מועד|בא מועד]] • [[שיחת משתמש:בא מועד|שו"ת]] • כ"ו בתמוז ה'תשפ"ב ליצירה | 03:02, 25 ביולי 2022 (UTC)
 
:גם באם כן, פשוט שאין בכך כל סתירה ולא מתאים לכתוב 'מאידך'. הכוונה היא שאם ידוע - אחרי השאלה 'מהיכן דנתוני' - שאין זה עפ"י שו"ע, אז אין תוקף. לעומת  זאת לטעון בטענת מסתמא שהפסק אינו פסק זו טענה רפורמית. [[משתמש:עשוי לנחת|עשוי לנחת]] - [[שיחת משתמש:עשוי לנחת|שיחה]], 05:07, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 05:07, 25 ביולי 2022 (UTC)
 
::זה אכן עוסק בבית דין רבני חב"ד (יש מקומות שנכתב שהיה זה מענה לרב י.י.י. מזכיר הבי"ד ויש שאמרו שזה לבערקה וואלף בהקשר לפרשייה שלו עם הבי"ד). כשכותבים מאידך לאו דווקא שזה סתירה אלא זה כיוון קצת שונה. מקודם היו מובאות שמבססות את מעמדו של בית הדין וכעת מובא מענה בכיוון אחר על כך שגם הבית דין כפוף להנחיות השולחן ערוך ואם לא כופף א"ע אליהם אין לדבריו תוקף. אגב יש עוד התייחסויות של הרבי לעניין ואוסיף בעז"ה--[[משתמש:חייל של המלך|חייל של המלך]] - [[שיחת משתמש:חייל של המלך|שיחה]], 15:37, כ"ו בתמוז, ה'תשפ"ב 15:37, 25 ביולי 2022 (UTC)
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)