עריכת הדף "קונטרס אחרון - פרק ג'"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
 
{{תניא}}
 
{{תניא}}
'''להבין מה שכתוב בשער היחודים'''
+
Ministarstvo Trgovine i Industrije formirano je Pravilnikom UNMIK-a br. 2001/19 od 13 septembra 2001 godine o Izvršnom ogranku privremenih institucija samoupravljanja na Kosovu. Na osnovu priloga III gorenavedenog Pravilnika, Ministarstvo trgovine i industrije upravlja sistemom registra biznisa – vidi tačka XI i na osnovu odredaba Pravilnika 2001/6 i Administrativne naredbe 2001/22 formiralo je kancelariju registrovanja. Kancelarija za registrovanje poslovnih preduzeča i njihovih trgovinskih naziva na Kosovu (Kancelarija registrovanja) osnivana je na osnovu Administrtivnog uputstva 2002/22 i u skladu sa Pravilnokom 2001/6 o trgovačkim društvima. Kancelarija za registrovanje zvanično je otvorena 11 novembra 2002 kao izvršna samostalna agencija, u okviru Ministarstva trgovine i industrije. Ova kancelarija prve aplikacije za stalno registrovanje primila je od 13 marta 2003 godine kada je i prestao privremeni prijem dokumentacije za privremenu registraciju.
  
==מבוא==
+
==טקסט הפרק==
פלפול זה מבאר סתירות (לכאורה) בין ה[[תניא]] לבין מאמרי [[זהר]] ו[[כתבי האר"י]] בכמה מקומות.
 
 
 
נקודת הביאור היא שישנן שלוש דרגות בתורה ושתי דרגות בתפילה, ובכל מקום מדובר על נושא אחר.
 
 
 
==גוף הסימן==
 
 
{{פרק תניא|פרק=ג|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ג'}}}}
 
{{פרק תניא|פרק=ג|טקסט הפרק={{תבנית:ספר התניא/קונטרס אחרון - פרק ג'}}}}
  
 
==סיכום==
 
==סיכום==
בתניא ([[תבנית:עץ תניא/מבט כולל פרקים ל"ח-מ'|בפרקים ל"ט-מ']]) הוסבר שתורה ותפילה בכוונה עולות לעולמות העליונים (ע"י אהבה ויראה '''שכלית'''{{הערה|אהבה ויראה שנולדו מהתבוננות, כמבואר [[תניא - פרק י"ז|בפרק י"ז]].}} לבריאה, וע"י אהבה ויראה '''טבעית'''{{הערה|אהבה מסותרת, שהיא 'טבע' הנשמה, כמבואר [[תניא - פרק כ"ה|בפרק כ"ה]].}} ליצירה), אבל בלי כוונה: תורה עולה (ליצירה), ותפילה לא.
 
 
ולא מובן:
 
* א. מדוע כשהתורה והתפילה '''עם כוונה אין''' ביניהם הבדל, אבל '''בלי הכוונה יש'''?
 
* ב. איך מסתדר הנאמר בתניא שתורה בלי כוונה היא '''למעלה''' מתפילה, עם הנאמר בזהר שהיא '''למטה''' מתפילה?!
 
* ג. איך בכלל אפשר לומר שתורה ותפילה בלי כוונה לא עולות? הרי בזהר{{הערה|פקודי רמ"ה ב', ויקהל ר"א ב'.}} כתוב שאפילו '''העוונות''' עולים - ועד עולם הבריאה{{הערה|התירוץ לשאלה זו ראה בשורה האחרונה בסיכום.}}?!
 
 
הרבי הזקן "עושה סדר", ומבאר:
 
 
{{כתב גדול|'''יש שלושה אופנים בלימוד התורה:'''}}* '''עם כוונה לשמה''' - עולה למעלה ('''ל[[בריאה]] או ל[[יצירה]]''' בהתאם לכוונה, אם היא שכלית{{הערה|ראה הערות 1-2 לעיל.}} או טבעית).
 
* '''בלי כוונה לשמה''' (לימוד "סתם", שבא רק מתוך רצון להבין ולא מעורבת בו פניה צדדית) - עולה רק '''ליצירה'''.
 
* '''בשביל כבוד''' או כסף וכיוצא באלו - '''לא עולה כלל'''.
 
  
{{כתב גדול|'''ושני אופנים בתפילה:'''}}* '''בכוונה''' - עולה ל[[ספירות#הספירות בעולמות|ז"א דעשיה]], ומשם למעלה יותר (ליצירה או לבריאה בהתאם לכוונה).
+
==צילום דפוס התניא==
* '''עם מחשבות זרות''' - עולה רק עד מלכות דעשיה (ואינה פועלת רפואת החולים וכו').
 
  
ולגבי השאלה כיצד נאמר בזהר שאפילו העוונות עולים, מתרץ שאין הכוונה לעלייה המגלה וממשיכה אלוקות, אלא שהם מגיעים למעלה '''ופוגמים''' שם.
+
==מושגים יסודיים בפרק==
  
==מושגים יסודיים==
 
*[[לימוד לשמה]]
 
*[[עבודת התפילה|תפילה בכוונה]]
 
*[[תניא - פרק כ"ח|מחשבות זרות בתפילה]]
 
  
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]|רשימה=פרקי קונטרס אחרון|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]}}
+
{{סדרה|הקודם=[[קונטרס אחרון - פרק ב'|פרק ב']]|הבא=[[קונטרס אחרון - פרק ד'|פרק ד']]}}
{{הערות שוליים}}
 
 
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]]
 
[[קטגוריה:קונטרס אחרון - תניא]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)