עריכת הדף "פרה אדומה"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 6: שורה 6:
 
הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו.
 
הנפש הבהמית נשתלשלה מ[[פני שור]] מ[[צד השמאל]], וכמו שמבחינת פרה נמשך אחר כך ההשפעה לחיצונים כך מן המדות של [[נפש החיונית הבהמית]] נמשך החשק וה[[תאוה]] ל[[תענוג]]י [[עוה"ז]] בהיתר או באיסור ח"ו.
 
===התלבשות הרע בלבושי העבירה===
 
===התלבשות הרע בלבושי העבירה===
כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני [[עוה"ז]] הגשמי, אותו הדבר הוא [[כלי]] לה[[רצון]] והתשוקה שב[[לב]] האדם, וכן [[אותיות המחשבה]] וה[[דבור]] שמהרהר ומדבר איך להשיג הדבר הן ג"כ כלים להרצון ההוא, וכל שכן המעשה, שהן כולם בחינת כלים ו[[לבושים]] להרצון, ועצם הרצון הרי אף שכשהוא מלובש ברע הוא רע גמור מ"מ אין בכח הזה חטא ורע מצד עצמו שהרי מהותו הואמרק כח המתאוה והרי הוא יכול להיות כח המתאוה לטוב כמו שהוא עכשיו מתאוה לרע, אלא שהרע הוא מה שהטה והמשיך כח המתאוה להיות מתאוה לרע ונתלבש בלבושי' צואים עד שנמשך לסור ממ"ע או להתאוות לאיסור.
+
כשהאדם חושק וחפץ לדבר מעניני עולם הזה הגשמי, אותו הדבר הוא [[כלי]] לה[[רצון]] והתשוקה שב[[לב]] האדם, וכן [[אותיות המחשבה]] וה[[דבור]] שמהרהר ומדבר איך להשיג הדבר הן ג"כ כלים להרצון ההוא, וכל שכן המעשה, שהן כולם בחינת כלים ו[[לבושים]] להרצון, ועצם הרצון הרי אף שכשהוא מלובש ברע הוא רע גמור מ"מ אין בכח הזה חטא ורע מצד עצמו שהרי מהותו הואמרק כח המתאוה והרי הוא יכול להיות כח המתאוה לטוב כמו שהוא עכשיו מתאוה לרע, אלא שהרע הוא מה שהטה והמשיך כח המתאוה להיות מתאוה לרע ונתלבש בלבושי' צואים עד שנמשך לסור ממ"ע או להתאוות לאיסור.
  
 
אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]].  
 
אבל מצד כח המתאוה בעצמו הרי יש בכח זה להפוך לבבו מן הקצה אל הקצה להיות מתאוה ואוהב וחפץ לדבקה בה', וכמ"ש נפשי אויתיך, כמו שאוהב ומתאוה לחיי נפשו כו' כי באמת כח המתאוה שבנה"ב מצד עצמו שרשו ויסודתו בקדושה עליונה מבחינת [[פני שור]] שבמרכבה כנ"ל אלא שבירידת המדרגות ונפילתן ב[[שבירת הכלים]] נמשך שיהי' כח המתאוה גם לדבר [[עבירה]].  

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)