עריכת הדף "סופר וספר וסיפור"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
'''סופר וספר וסיפור''' הם שלוש המדרגות המוזכרות בספר יצירה, שבהם ברא [[הקב"ה]] את עולמו. בחסידות מבואר כי שלושה מדריגות אלו הם כנגד ספירות [[חכמה]] [[בינה]] ו[[מלכות]]. ספירת [[חכמה]], שהיא בחינת '''סופר''', משפיעה לספירת [[בינה]], שהיא בחינת '''ספר''', ומשם מושפע לספירת ה[[מלכות]], שהיא בבחינת '''סיפור'''. וזהו שבשלשה מדרגות אלו ברא [[הקב"ה]] את עולמו, שהתהוות העולמות היא מבחינת המלכות.
+
'''סופר וספר וסיפור''' הם שלוש המדרגות המוזכרות בספר יצירה, שבהם ברא הקב"ה את עולמו. בחסידות מבואר כי שלושה מדריגות אלו הם כנגד ספירות [[חכמה]] [[בינה]] ו[[מלכות]]. ספירת [[חכמה]], שהיא בחינת '''סופר''', משפיעה לספירת [[בינה]], שהיא בחינת '''ספר''', ומשם מושפע לספירת ה[[מלכות]], שהיא בבחינת '''סיפור'''. וזהו שבשלשה מדרגות אלו ברא הקב"ה את עולמו, שהתהוות העולמות היא מבחינת המלכות.
  
 
==לשון ספר יצירה==
 
==לשון ספר יצירה==
שלש המדרגות סופר ספר וסיפור נזכרות בראשית [[ספר יצירה]]:
+
שלשת המדרגות סופר ספר וסיפור נזכרות בראשית [[ספר יצירה]]:
  
 
ב[[ל"ב נתיבות חכמה|שלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה]] חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו בשלשה ספרים ב'''ספר ספר וספור'''.
 
ב[[ל"ב נתיבות חכמה|שלשים ושתים נתיבות פליאות חכמה]] חקק י"ה הוי"ה צבאות את עולמו בשלשה ספרים ב'''ספר ספר וספור'''.
  
 
==ביאור בדרך החסידות==
 
==ביאור בדרך החסידות==
[[חכמה ובינה]] נקראים בשם סופר וספר, משום ש[[חכמה]] היא מקור האותיות המתגלות ב[[בינה]]. בינה נקראת בשם ספר לעומת המלכות שנקראת בשם סיפור, שבינה היא בבחינת מחשבה, ומלכות הוא בחינת דיבור. וכידוע שבלי [[מחשבה]] אי אפשר לדבר, וכך הספר הוא המקור של הסיפור, היוצא בו לידי גילוי.
+
[[חכמה ובינה]] נקראים בשם סופר וספר, משום ש[[חכמה]] היא מקור האותיות המתגלות ב[[בינה]]. בינה נקראת בשם ספר לעומת המלכות שנקראת בשם סיפור, שבינה היא בבחינת מחשבה, ומלכות הוא בחינת דיבור. וכידוע שבלי מחשבה אי אפשר לדבר, וכך הספר הוא המקור של הסיפור, היוצא בו לידי גילוי.
  
אותיות [[תורה שבכתב]] הם בבינה, שהיא בבחינת ספר, זאת לעומת [[אותיות]] [[תורה שבעל פה]] שהם במלכות, בבחינת סיפור. אמנם, שורש [[תורה שבעל פה]] הוא בסופר, שגבוה יותר מאותיות [[תורה שבכתב]] שהם בספר. וזהו שנאמר "ערבים עלי דברי סופרים יותר מיינה של תורה".
+
אותיות [[תורה שבכתב]] הם בבינה, שהיא בבחינת ספר, זאת לעומת אותיות [[תורה שבעל פה]] שהם במלכות, בבחינת סיפור. אמנם, שורש [[תורה שבעל פה]] הוא בסופר, שגבוה יותר מאותיות [[תורה שבכתב]] שהם בספר. וזהו שנאמר "ערבים עלי דברי סופרים יותר מיינה של תורה".
  
==ביאורים נוספים==
+
==ביאור נוסף==
 
+
ביאור אחר ב'''סופר וספר וסיפור''', הוא כי בחינות אלו הם כנגד [[חב"ד (ספירות)| חכמה בינה ודעת]].
#ספר - תושב"כ.
 
סופר - תושבע"פ.
 
סיפור - כשלומדים תורה בדיבור{{הערה|המשך בשעה שהקדימו תער"ב ח"ג ע' א'שפא. ועיין שם בהרחבה.}}.
 
 
 
#ביאור אחר ב'''סופר וספר וסיפור''', הוא כי בחינות אלו הם כנגד [[חב"ד (ספירות)| חכמה בינה ודעת]].
 
 
 
{{הערות שוליים}}
 
 
 
[[קטגוריה:ספר יצירה]]
 

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)