עריכת הדף "מאה ואחד"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{מספר | {{מספר | ||
− | |תמונה=[[קובץ:101.png | + | |תמונה=[[קובץ:101.png]] |
}} | }} | ||
− | '''מאה ואחד''' הינו מספר, | + | '''מאה ואחד''' הינו מספר, בגמטרייה הינו ק"א. |
המספר '''101''' מבטא מאמץ אחד יותר ממה שאתה רגיל. | המספר '''101''' מבטא מאמץ אחד יותר ממה שאתה רגיל. | ||
− | ב[[תניא]] מוסבר | + | ב[[תניא]] מוסבר ש'''עובד אלוקים''' זה מי שהוא לא רק היה שונה 100 פעם כל פעם את לימודו{{הערה|ע"פ דברי ה[[גמרא]] במסכת [[חגיגה]], שאז היה לומדים 100 פעם כל דבר}}, אלא היה עושה מעבר לרגילות הטבעית שלו ושונה 101 פעמים. |
+ | |||
+ | {{ציטוט|תוכן=כן אף מי שאינו מתמיד בלמודו בטבעו רק שהרגיל עצמו ללמוד בהתמדה גדולה ונעשה ההרגל לו טבע שני די לו באהבה מסותרת זו אלא אם כן רוצה ללמוד יותר מרגילותו ובזה יובן מה שנאמר בגמרא דעובד אלהים היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים ואחד ולא עבדו היינו מי ששונה פרקו מאה פעמים לבד והיינו משום שבימיהם היה הרגילות לשנות כל פרק מאה פעמים כדאיתא התם בגמרא משל משוק של חמרים שנשכרים לעשר פרסי בזוזא ולאחד עשר פרסי בתרי זוזי מפני שהוא יותר מרגילותם. ולכן זאת הפעם המאה ואחת היתרה על הרגילות שהורגל מנעוריו שקולה כנגד כולן ועולה על גביהן ביתר שאת ויתר עז להיות נקרא עובד אלהים|מקור=[[תניא - פרק ט"ז]]|מרכאות=כן}} | ||
{{הערות שוליים}} | {{הערות שוליים}} |