עריכת הדף "ליקוטי אמרים - הקדמת המלקט"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
− | "הקדמת המלקט" היא הקדמת [[אדמו"ר הזקן]] ל[[ספר התניא]], | + | "הקדמת המלקט" היא הקדמת [[אדמו"ר הזקן]] ל[[ספר התניא]], בו הוא מסביר על הסיבה שחיבר את הספר. הוא מסביר כי למרות שהלימוד בספרי מוסר אינו באותו דרגה של שמיעה מפי רבי, שונה בכך ספר התניא שחובר על ידו ליודעיו ומכיריו ומיועד אליהם בצורה אישית לאחר ששמע את בעיותיהם הרוחניות ומכירם אישית. מקובל מפי [[רבותינו נשיאינו]]{{מקור}}, כי כאשר כתב אדמו"ר הזקן את המילים "ביודעי ומכרי" כוונתו היתה על כל [[יהודי]] את סוף כל הדורות שילמד את ספרו. |
+ | בתחילה, הספר היה בקונטרסים אותם כתב לאנ"ש, ואשר היוו כעין סיכום וליקוט מתשובותיו לשאלות השונות לאנ"ש. כאשר הקונטרסים הועתקו פעמים רבות על ידי סופרים שונים ונפלו בהם טעויות שונות, החליט אדמו"ר הזקן כי מהראוי להוציאם לאור בצורה מסודרת. | ||
==הקדמה== | ==הקדמה== | ||
− | |||
− | |||
==טקסט== | ==טקסט== | ||
שורה 11: | שורה 10: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
− | + | ||
+ | ==צילום דפוס התניא== | ||
==מושגים יסודיים== | ==מושגים יסודיים== | ||
− | + | {{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א'|ליקוטי אמרים - פרק א']]}} | |
− | |||
− | |||
− | {{סדרה|הקודם=[[ליקוטי אמרים - הסכמה ג'|הסכמה ג']]|הבא=[[ליקוטי אמרים - פרק א' | ||
− | |||
[[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]] | [[קטגוריה:דף השער וההקדמה - תניא]] |