עריכת הדף "כנפיים"

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.

ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.

גרסה אחרונה הטקסט שלך
שורה 1: שורה 1:
<div style="position: fixed; left:40px; top: +6px; z-index: 10;"><div style="width: auto;"> <div style="padding: .5em 1em;">[[קובץ:Animalibrí.gif|100px|Spumoni|link=ציפור המדברת]]</div></div></div>
+
<div style="position: fixed; left:40px; top: +6px; z-index: 10;"><div style="width: auto;"> <div style="padding: .5em 1em;">[[File:Animalibrí.gif|100px|Spumoni|link=ציפור המדברת]]</div></div></div>
 
'''כנפיים''' הוא אבר בבעלי חיים המסייע להם להתרומם מעל הקרקע לעבר השמים. הכנפים משמשים כמשל למידות האלוקיות שעל ידם המלאכים ויהודים העובדים את ה' מתרוממים בעבודתם.
 
'''כנפיים''' הוא אבר בבעלי חיים המסייע להם להתרומם מעל הקרקע לעבר השמים. הכנפים משמשים כמשל למידות האלוקיות שעל ידם המלאכים ויהודים העובדים את ה' מתרוממים בעבודתם.
  
שורה 12: שורה 12:
 
מפרש אדמו"ר הזקן, כי כמו שהעוף אינו יכול לפרוח בכנף אחד כך מצוה שנעשית בלי יראה כלל לא פרחא לעילא באהבה לבדה וכן היראה לבדה היא כנף אחד ולא פרחא בה לעילא אף שנקראת עבודת עבד, ולכן צריך להיות גם כן בחינת "בן", לעורר ה[[אהבה]] הטבעית על כל פנים המסותרת בלבו שתהא בהתגלות מוחו על כל פנים לזכור אהבתו לה' אחד במחשבתו וברצונו לדבקה בו יתברך{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק מ"א]]}}.
 
מפרש אדמו"ר הזקן, כי כמו שהעוף אינו יכול לפרוח בכנף אחד כך מצוה שנעשית בלי יראה כלל לא פרחא לעילא באהבה לבדה וכן היראה לבדה היא כנף אחד ולא פרחא בה לעילא אף שנקראת עבודת עבד, ולכן צריך להיות גם כן בחינת "בן", לעורר ה[[אהבה]] הטבעית על כל פנים המסותרת בלבו שתהא בהתגלות מוחו על כל פנים לזכור אהבתו לה' אחד במחשבתו וברצונו לדבקה בו יתברך{{הערה|[[ליקוטי אמרים - פרק מ"א]]}}.
 
==לעתיד לבא==
 
==לעתיד לבא==
מבואר במדרש כי לעתיד הקב"ה עושה כנפיים לצדיקים ושטין ע"פ המים. מבאר אדה"ז, כי כנפיים הם דבר נפרד מהגוף, ואין זו בתולדה, רק הוא נעשה מהמזון כמו שמובא באברהם אבינו שהקריב גרים תחת "כנפי" השכינה, היא בבחינת בירורים מ[[עולם התוהו]] ולכן מקומם הרוחני הוא דווקא תחת כנפי השכינה שנעשים מהבירורים. כמו כן בנשמות הצדיקים שהיו למטה בעולם הזה לברר בירורים, על ידי בחינת הבירורים נעשה להם בחי' כנפיים.  
+
מבואר במדרש כי לעתיד הקב"ה עושה כנפיים לצדיקים ושטין ע"פ המים. מבאר אדה"ז, כי כנפיים הם דבר נפרד מהגוף, ואין זו בתולדה, רק הוא נעשה מהמזון כמו שמובא באברהם אבינו שהקריב גרים תחת "כנפי" השכינה, היא בבחינת בירורים מ[[עולם התוהו]] ולכן מקומם הרוחני הוא דווקא תחת כנפי השכינה שנעשים מהבירורים. כמו כן בנשמות הצדיקים שהיו למטה בעולם הזה לברר בירורים, ע"י בחינת הבירורים נעשה להם בחי' כנפיים.  
  
 
ועל ידי כנפים אלו הצדיקים שטין על פני המים דוקא, למעלה ממקור החכמה שנקרא מים, מכיון שהבירורים שרשם מקליפת נוגה ששרשם מעולם התוהו שלמעלה מעולם התיקון שממנו שורש החכמה שבתוה"ק.
 
ועל ידי כנפים אלו הצדיקים שטין על פני המים דוקא, למעלה ממקור החכמה שנקרא מים, מכיון שהבירורים שרשם מקליפת נוגה ששרשם מעולם התוהו שלמעלה מעולם התיקון שממנו שורש החכמה שבתוה"ק.
שורה 20: שורה 20:
 
ומזה יובן למעלה בבחינת [[פני נשר]] שב[[מרכבה]] שהוא בחינת [[רחמנות]] ששרשו מקו אמצעי שיורד למטה מטה ויכול להעלות למעלה מעלה, כמו שאנו רואים בדרך "[[מבשרי אחזה אלוק]]" בענין רחמנות למטה בגשמיות, שלשון רחמנות מתאים רק על עני ואביון שהוא בשפל המדריגה ירחם עליו, וגם על המרחם לא שייך לשון רחמים אלא דוקא כשהוא מרומם בתכלית רוממות המדריגה כמו ל[[משל]], [[מלך]] גדול שהוא מרומם בתכלית אינו יכול לסבול היפוכו יותר מאדם אחר, מפני שהמלך בתכלית הרוממות אינו יכול לסבול על העני ונכאה לבב שהוא בתכלית השפלות שהוא רחוק מהמלך מאד, אבל איש עשיר הגם שהוא שפל לגבי המלך אין שייך לומר לשון רחמנות גדולים עליו שהוא אינו רחוק כ"כ מהמלך וכן איש עשיר על עני אין שייך לשון רחמנות גדולים בו שהעשיר אינו רחוק כ"כ מן העני כמו המלך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/572/5/20&search=%D7%9B%D7%A0%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9D מאמרי אדה"ז תקע"ב ד"ה להבין ע' כ]}}.
 
ומזה יובן למעלה בבחינת [[פני נשר]] שב[[מרכבה]] שהוא בחינת [[רחמנות]] ששרשו מקו אמצעי שיורד למטה מטה ויכול להעלות למעלה מעלה, כמו שאנו רואים בדרך "[[מבשרי אחזה אלוק]]" בענין רחמנות למטה בגשמיות, שלשון רחמנות מתאים רק על עני ואביון שהוא בשפל המדריגה ירחם עליו, וגם על המרחם לא שייך לשון רחמים אלא דוקא כשהוא מרומם בתכלית רוממות המדריגה כמו ל[[משל]], [[מלך]] גדול שהוא מרומם בתכלית אינו יכול לסבול היפוכו יותר מאדם אחר, מפני שהמלך בתכלית הרוממות אינו יכול לסבול על העני ונכאה לבב שהוא בתכלית השפלות שהוא רחוק מהמלך מאד, אבל איש עשיר הגם שהוא שפל לגבי המלך אין שייך לומר לשון רחמנות גדולים עליו שהוא אינו רחוק כ"כ מהמלך וכן איש עשיר על עני אין שייך לשון רחמנות גדולים בו שהעשיר אינו רחוק כ"כ מן העני כמו המלך{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/572/5/20&search=%D7%9B%D7%A0%D7%A4%D7%99%D7%99%D7%9D מאמרי אדה"ז תקע"ב ד"ה להבין ע' כ]}}.
  
==ראו גם==
+
{{הערות שוליים|}}
*[[אהבה ויראה]]
 
 
 
{{הערות שוליים}}
 
 
[[קטגוריה:בעלי חיים]]
 
[[קטגוריה:בעלי חיים]]

לתשומת לבך: תרומתך לחב"דפדיה תפורסם תחת תנאי הרישיון GNU Free Documentation License 1.2 (אפשר לעיין בדף חב"דפדיה:זכויות יוצרים לפרטים נוספים). אם אינך רוצה שעבודתך תהיה זמינה לעריכה על־ידי אחרים, שתופץ לעיני כול, ושאחרים יוכלו להעתיק ממנה תוך ציון המקור – אין לפרסם אותה פה.
כמו־כן, שמירת העריכה משמעה הבטחה שכתבת את הטקסט הזה בעצמך, או העתקת אותו ממקור שאינו מוגן בזכויות יוצרים. אין לעשות שימוש בחומר המוגן בזכויות יוצרים ללא רשות!

ביטול עזרה בעריכה (נפתח בחלון חדש)