עריכת הדף "התכללות (המידות)"
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אזהרה: אינכם מחוברים לחשבון. כתובת ה־IP שלכם תוצג בפומבי אם תבצעו עריכות כלשהן. אם תיכנסו לחשבון או תיצרו חשבון, העריכות שלכם תיוחסנה לשם המשתמש שלכם ותקבלו גם יתרונות אחרים.
ניתן לבטל את העריכה. אנא בדקו את השוואת הגרסאות שלהלן כדי לוודא שזה אכן מה שאתם רוצים לעשות, ולאחר מכן שמרו את השינויים למטה כדי לסיים את ביטול העריכה.
גרסה אחרונה | הטקסט שלך | ||
שורה 44: | שורה 44: | ||
בספר הערכים{{הערה|חלק ד' עמ' רח ואילך.}} מתבאר עניין זה בכמה וכמה אופנים שונים, בפרטים ופרטי פרטים, ובאריכות רבה - וכאן מובא בכללות ובקצרה ורק באופן אחד. | בספר הערכים{{הערה|חלק ד' עמ' רח ואילך.}} מתבאר עניין זה בכמה וכמה אופנים שונים, בפרטים ופרטי פרטים, ובאריכות רבה - וכאן מובא בכללות ובקצרה ורק באופן אחד. | ||
− | להבין עניין זה יש להקדים{{הערה|הבא לקמן הוא על פי המשך תער"ב בתחילתו, אותיות יג-יד.}}, שאחד ההבדלים בין "אורות" ל"כלים" הוא, שהכלים הם מוגבלים ומגבילים לעומת האורות שהם "[[פשוט|פשוטים]]". אך למרות | + | להבין עניין זה יש להקדים{{הערה|הבא לקמן הוא על פי המשך תער"ב בתחילתו, אותיות יג-יד.}}, שאחד ההבדלים בין "אורות" ל"כלים" הוא, שהכלים הם מוגבלים ומגבילים לעומת האורות שהם "[[פשוט|פשוטים]]". אך למרות שהאורות פשוטים אין זו פשטות של "אין-סוף" ממש, אלא פשטות מוגבלת ("עשר ולא תשע, עשר ולא אחת עשרה"{{הערה|ספר יצירה, א' ד'.}}), והגבלה זו אינה רק בכמותם אלא גם באיכותם - לכל אחד מהם ציור מסויים משלו (של חסד, של גבורה וכו'). ונמצא, שלעומת הכלים האורות הם "פשוטים" אך לעומת העצמות הם "מוגבלים". |
ומכיון שהאורות (לעומת הכלים) הם פשוטים{{הערה|היינו, ש'''אור''' החסד אינו כך כך "חסד" כמו '''כלי''' החסד, האור הוא עדין חסד "פשוט" ולא מוגבל.}}, יתכן שאור החסד "יכנס" לתוך כלי הגבורה (וכן הפוך כמובן, וכן גם בכל שאר האורות והכלים). | ומכיון שהאורות (לעומת הכלים) הם פשוטים{{הערה|היינו, ש'''אור''' החסד אינו כך כך "חסד" כמו '''כלי''' החסד, האור הוא עדין חסד "פשוט" ולא מוגבל.}}, יתכן שאור החסד "יכנס" לתוך כלי הגבורה (וכן הפוך כמובן, וכן גם בכל שאר האורות והכלים). |