שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 120 בתים ,  06:55, 21 בספטמבר 2023
רבים מרבני צאנז היו בקשר הדוק עם הרבי, הרב [[אליהו שמרלר]] ראש ישיבות קרית צאנז (שחתם על פסק הדין שהרבי הוא המלך המשיח). הרב [[אהרן וידר]], רבה של קהילת צאנז בניו יורק, וחותנו של האדמו"ר מקלויזנבורג - ארצות הברית. הרב [[שמואל אלכסנדר אונסדורפר]], חותנו של האדמו"ר מצאנז. הרב [[בנימין ווילגער]], מבאי ביתו של אדמו"ר מצאנז זצ"ל, ועוד.
== יסוד חסידות [[גריבוב]] (נכדי צאנז ) בארצות הברית ==האדמו"ר החמישי באדמור"ת צאנז גריבוב הוא הרב רבי [[נפתלי הלברשטאם ]] בנו בכורו של רבי ברוך אבד"ק [[גריבוב ורב ]] ו[[רב הצעיר ]] דק"ק צאנז ונכד רבי מרדכי זאב אבד"ק ואדמו"ר צאנז הי"ד בנו וממשיך דרכו של אביו רבי ארי' ליבוש מצאנז בנו וממשיך דרכו של רבי אהרן מצאנז (קרייזער רב) בנו וממשיך דרכו רבי חיים אבד"ק צאנז בעל דברי חיים ראש השלשלת. רבי נפתלי, נולד בשנת תרפ"ד בצאנז. זכה עוד להכיר את זקינו רבי ארי' ליבוש מצאנז, בשנת תרצ"ט בפרץ המלחמה ברח עם אמו ללעמבערג ביחד עם זקינו רבי [[סיני הלברשטאם מזמיגראד ]] מ[[זמיגראד]] ומשם הגלה לסיבור במסירת ל[[סיבור]] ב[[מסירת נפש ]] לא אכל [[מאכלות האסורות ]] ולא חילל [[שבת קודש ונישר ]] ונישאר אצלו בכל אורך המלחמה התפילן ה[[תפילין]] שקיבל מאביו כשנעשה [[בר מצוה]], ניצל מהשואה מה[[שואה]] והיגר לארצות ל[[ארצות הברית ]] והתגורר בבארא ב[[בארא פארק]], '''למוד בישיבה ליבאוויטש אצל הרבי הרייה[[ריי]]''' ונישא לבתו של רבי ליפא מאנן אב"ד בעקיטשאבע. בשנת תשכ"א ייסד את מוסדות חסידות צאנזגריבוב, והקים המכון יוחסין חתניו של נפתלי הם רבי יוסף זינגער מאלקסאנדער.
 לאחר פטירתו ירש את מקומו בניו האדמורי"ם, בנו בכורו רבי ברוך מ"מ בעיר ב"פ, בנו רבי מנחם צבי אבד"ק בני תורה צאנז- גריבוב, בנו רבי קלונימוס קלמן אבד"ק צאנז בקרית - גריבוב ב[[קרית יואל ]] מאנרא, בנו רבי ארי' ליבוש אבד"ק צאנז גריבוב. חתנו, רבי יוסף זינגער מ[[אלקסנדר]].
== רבי נפתלי שמרלר ==
122

עריכות

תפריט ניווט