שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 79 בתים ,  23:50, 2 באוגוסט 2023
== מלחמתו בביצור חומות היהדות ==
באופן יחודי ויוצא דופן, שלא כשיטתו הכללית של הרבי שאין לערוך וויכוחים בין דת ישראל לעובדי עבודה זרה, וכל ויכוח כזה מזיק לדת ישראל ומעמיד את תורתנו הקדושה ח"ו בהשוואה לעובדי עבודה זרה,
הרב שוחט ערך וויכוחים עם נציגים של כתות ודתות שונות, בהם הוכיח להם את האמת הנצחית של התורה, ואת השקר שב[[עבודה זרה]]. במקביל נלחם בתוקף בפעולות מסיונריות שונות. עם עליית גל הכתות המסיונריות שניסו לפעול בקרב יהודי [[ארצות הברית]] הוציא הזמנה פתוחה לכל מסיונר נוצרי שמעוניין המעוניין בכך להתמודד עמו בדיון ציבורי. באחד באחת הפעמים יעץ לו הרבי איך להתמודד עם מסיונרים, כשיגיד להם כי גם [[הרמב"ם]] למד [[תנ"ך]], ויהודים לומדים את התנ"ך מדורי דורות, וכל השאלות כבר צצו ועלו, וגם תשובות יש להם. התנ"ך נכתב על ידי יהודים ובעבור יהודים, ושאלות על הספר צריך לשאול את היהודי!
על פי השמועה הצלחתו הגדולה הביאה את ראשי הוותיקן להורות שלא לערוך שום וויכוח על עם הרב שוחט.
ידיעותיו ברזי ההשקפה היהודית, ולהבדיל בבדיות הנוצריות, עם כושר הדיבורהאיכותי שלו, הצילו אלפים מטמיעה.
בתקופת הסערה על תיקון החוק "[[מיהו יהודי]]" נחלץ להגן על העמדה ההלכתית המסורתית בנוגע ל[[גיור]], ופרסם עשרות מאמרים בכתבי-עת שמבהירים את דעתו של הרבי בנוגע להגדרתו של יהודי.
במשך עשרות שנים כיהן כ[[מרא דאתרא|רב]] ב[[בית כנסת|בתי כנסת]] שונים ב[[קנדה]] ונודע כאחד מחשובי רבני חב"ד.
אף שלא היה מזוהה עם המשיחסטים, כאשר היו אלו כאלו שלעגו לאמונה של רוב חסידי חב"ד, שהרבי חי ומשיחוקיים והוא [[מלך המשיח]], כתב הרב שוחט מאמר מיוחד לבאר המבאר את שיטת האמונה החב"דית ע"מ להורות שאמונה זו מבוססת על יסודות תורת ישראל ועיקרי האמונה.
מאמריו קנו להם שם מיוחד בעולם התורני והאקדמי כאחד. בסך הכול הכולל חיבר הרב שוחט 35 ספרים במגוון נושאים.
נפטר ב[[כ' מנחם אב]] [[תשע"ג]].
משתמש אלמוני

תפריט ניווט