שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 80 בתים ,  14:57, 9 באפריל 2023
אין תקציר עריכה
החסיד ר' [[מאיר איטקין]], קנה בסכום גדול את חפצי הקודש שהיו בידי ר' חיים מקדושי עליון. בתוכם היו כלים שאשתו קיבלה בירושה, וביניהם כף בה השתמש [[הבעל שם טוב]], וכוס של ר' מרדכי מלכוביץ', ור' מאיר שלח חפצים אלו ל[[אדמו"ר הריי"צ]] כשיצאו מרוסיה לצרפת. מי שהביא את החפצים היה לא אחר מאשר הרבי, [[ביקור הרבי בפריז|ביקר בצרפת]] כשבא על מנת ללוות את אמו הרבנית חנה בדרכה לארצות הברית.
הכלים הגיעו ליעדםכשהגיע הרבי לניו יורק, אך כיום לא ידוע היכן הםמסר את החפצים לחותנו, וייתכן שאבדו במשך הזמןאדמו"ר מוהריי"צ.   הרב שלום דובער לוין מספר, הספרן הראשי של ספריית הרבי, כותב{{הערה|:https://chabadlibrary.org/books/arum/mbhg/9/7.htm"מבית הגנזים", חפצים, מעזבונו של הרב חיים כבש}.}: "בשעתו הראיתי לר' מאיר אטקין ע"ה את הכלים שהגיעו לספריה לספרייה מעזבונו של כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ נ"ע, לראות אם יכיר את הכף ואת הכוס הנזכרים. ולא מצאם".
יחד עם זאת נמצא בספרייה כלי נוסף, שעל פי המסורת גם הוא נשאר מעזבונו של ר' חיים כבש, וגם הוא כלי שהשתמש בו הבעש"ט. המדובר בקומקום קטן שהובא לרבי לערך בשנת תש"ל ע"י ר' ישראל פויזנער מקלימאוויטש.
משתמש אלמוני

תפריט ניווט