שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 17 בתים ,  22:07, 29 במרץ 2022
ביטול גרסה 531578 של זאל זיין גאולה (שיחה) - לא קשור
[[קובץ:ר' אלחנן ווסארמאן.jpeg|ממוזער|הרב אלחנן בונים וסרמן]]
הרב אלחנן בונים וסרמן הי"ד ([[ו' שבט]] [[ה'תרל"ה]] - [[י"א בתמוז]] [[ה'תש"א]]) היה ראש [[ישיבה]] בולט באירופה בין מלחמות העולם במקומות שונים{{הערה|ראה בספר זכרונותי להרב [[נחום שמריהו ששונקין]]}}, וממנהיגי [[אגודת ישראל]].
היה תלמידם המובהק של ר' [[חיים סולובייצ'יק]] מ[[בריסק]] ו"[[החפץ חיים]]". מחבר "קובץ שיעורים" על התלמוד וספרים נוספים. נספה בשואה.
==תולדות חיים==
[[לידה|נולד]] בעיר בירז' בליטא. בשנת [[תר"ן]] עברה משפחתו לבויסק שבלטביה. למד בישיבת טלז אצל רבי [[שמעון שקופ]] ואצל הרב אליעזר גורדון. בחופשות שבהן שהה בביתו למד בחברותא עם רב העיר דאז, הרב [[אברהם יצחק הכהן קוק]]. אחר מספר שנים שם פנה ללמוד אצל הרב [[חיים סולובייצ'יק]] מבריסק. בשנת [[תרנ"ט]] (1899 למניינם) התחתן עם בתו של הרב מאיר אטלס, רבה של סלנט באותה העת. בשנים [[תרס"ג]]-[[תרס"ד]] ייסד את ישיבת אמצ'יסלב ברוסיה. בשנת [[תרס"ז]] הגיע לראדין, למד ב"כולל קדשים" אצל [[החפץ חיים]] והיה לאחד מתלמידיו המובהקים.
בשנת [[תר"ע]] (1910 למניינם) קיבל עליו את משרת ראש הישיבה בבריסק, מקום מושבו של רבו הרב [[חיים סולובייצ'יק]]. בשנת [[תרפ"א]] (1921 למניינם) נתמנה לעמוד בראש ישיבת "אהל תורה" בברנוביץ'.

תפריט ניווט