שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 113 בתים ,  23:54, 24 בינואר 2022
אין תקציר עריכה
[[קובץ:Yaakov Yehuda Majeski.jpg|שמאל|ממוזער|250px|הרב מאייעסקי עם הספר תורה שהביא בשליחותו של הרבי ל[[בית הכנסת צמח צדק (ירושלים)|בית הכנסת צמח צדק]] ב[[ירושלים]]. מימין לשמאל: ר' [[זושא וילימובסקי]], הרב מאייעסקי, ר' [[אברהם זלצמן]]]]
הרב '''יעקב יהודה מאייעסקי''' ( ? [[תרפ"ב]]-[[כ"ה אדר]] [[תשל"ג]]) היה מנהל רוחני במוסדות החינוך [[בית רבקה קראון הייטס]] במשך קרוב לעשרים שנה.
==תולדות חיים==
בהגיעו לסמרקנד, נחשף ל[[עבודת התפילה]] של הרב [[ישראל נח בלניצקי]] שהיה מתפלל במתיקות מיוחדת למרות המצב הגשמי הדחוק והרעב והמחלות שפקדו את תושבי העיר, ובעקבות כך התקרב אליו יותר ויותר עד שהפך לחסיד חב"ד.
ב[[חודש ניסן]] [[תש"ה]], הפך ממקורבו של ר' ישראל נח לחתנו, כאשר [[נישואין|נשא]] את בתו מרת חיה.
עם התחלת מבצע ההברחה של חסידי חב"ד מרוסיה, שקיבל לימים את השם '[[יציאת רוסיה תש"ו]]', נמנו על הבורחים הראשונים, ותחת זהות פולנית בדויה הבריחו את הגבול והגיעו לצרפתל[[צרפת]], שם שהו כשנה וזכו לפגשו את [[הרבי ]] כאשר הגיע ללוות את אמו [[הרבנית חנה]] בדרכה לארצות ל[[ארצות הברית]].
ב[[חודש ניסן]] [[תש"ז ]] הגיעו ל[[ארצות הברית]] וזכו להכינס ל[[יחידות]] אצל [[אדמו"ר הריי"צ]], ובתקופה הראשונה לשהותם בארצות הברית התגוררו אצל משפחת לנגזם.
אחר שקבעו את מגוריהם ב[[קראון הייטס]], התמנה כמנהל רוחני בבית הספר היסודי 'בית רבקה' המקומי בהנהלתו של הרב [[יצחק גולדין]], ועם הקמת של התיכון והסמינר, שימש גם שם כמנהל רוחני.
==משפחתו==
*בנו, ר' הרב אפרים דובער מאיעסקי*בנו, ר' הרב [[שלמה זלמן מאיעסקי]] - מנהל [[מכון חנה (קראון הייטס)|מכון חנה]], [[קראון הייטס]]*בנו, ר' הרה חיים נפתלי הרץ מאיעסקי - ישיבת 'חנוך לנער', קראון הייטס*חתנו, ר' הרב [[חיים שלום דובער ליפסקר]], משפיע בקראון הייטס*חתנו, ר' הרב [[יוסף יצחק ליפסקר]] (פיצי) ליפסקער ע"ה, משפיע בישיבת "[[תפארת בחורים" מוריסטאוןמוריסטון]], ניו דזג'ערסי.רזי*חתנו, ר' הרב יוסף יצחק מוניץ, שליח כ"ק אד"ש בופאלוהרבי בבופלו, ניו יורק (מלפנים בפיטסבערגבפיטסבורג, פענסילוועני'פנסילבניה).
==קישורים חיצוניים==
*'''[https://files.anash.org/uploads/2021/04/Schmukler-BM-2-Iyar-5781-Yankel-Majeski.pdf ר' יעקב מאייעסקי והשליחות של הרבי]''', סיפור השליחות בתוך תשורה מחגיגת בר המצווה של נכדו {{PDF}}{{אנש}} (אנגלית) 
{{מיון רגיל:מאיעסקי, יעקב יהודה}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:חסידים בתקופת אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:חסידים שיצאו מרוסיה בבריחה הגדולה]]
[[קטגוריה:אישים בקראון הייטס]]
[[קטגוריה:מנהלי מוסדות חב"ד]]
10,337

עריכות

תפריט ניווט