שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  15:32, 10 באוגוסט 2021
←‏תולדות חיים: קישורים פנימיים
כאשר החלה גל המאסרים ברוסיה בשנת [[תרצ"ז]] עבר ל[[מוסקבה]] שם החשש היה קטן יותר, ועם פרוץ [[מלחמת העולם השנייה]] ברח ל[[טשקנט]] כמו חסידים רבים, ועם סיומה של המלחמה הבריח יחד עם משפחתו את גבולות [[רוסיה]] דרך לבוב, בבריחה הידועה שכונתה לימים בשם '[[יציאת רוסיה תש"ו]]'.
עם סיום מסע הבריחה התיישב ב[[פריז]] והחל לעסוק ב[[סופר סת"ם|כתיבת סת"ם]], ובשנת [[תשט"ז]] עבר להתגורר בשכונת [[קראון הייטס]] שם המשיך לעסוק בסופרות, והיה הסופר שזכה להיות ממונה על בדיקת התפילין של הרבי, פעולה אותה ביצע במשך מספר שעות ב[[גן עדן העליון|חדרו של הרבי]], כשהרבי שוהה לצידו בזמן הבדיקה{{הערה|1=בשונה מעדותם של סופרים אחרים, הרב מטלין העיד שהתפילין של הרבי היו בכתב האריז"ל ולא ב[[כתב אדמו"ר הזקן]], [http://www.haoros.com/print.asp?kovetz=771&cat=9&haoro=1&what=kovetz קובץ הערות אהלי תורה גליון תשע"א . ] [בקובץ שם לא רואים שכתוב בעניין הזה http://www.haoros.com/kovtzim.asp?yr=5771].}}.
בנוסף לזכות בבדיקה ה[[תפילין]] של [[הרבי]] היה גם ממונה לבדוק מידי שבוע לפני שבת את ה[[ספר תורה]] בו יקראו במהלך השבת, כדי לוודא שהוא לא נפסל והכל תקין, ובמסגרת זו היה שואל את הרבי מידי שבוע האם יקראו ב[[שבת]] ב[[ספר תורה של משיח]].
משתמש אלמוני

תפריט ניווט