שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 7 בתים ,  14:29, 23 בפברואר 2021
הסרת קישורים עודפים
==חסידי חב"ד בלודז'==
קהילת חב"ד ב'''לודז'''', מנתה עשרות משפחות בלבד. מרכז הקהילה היה ב'שטיבל' שנקרא 'בית החסידים ליובאוויטש'. השטיבל שכן ברחוב צעגעלניאנא 25 ובו התפללו ולמדו שיעורים בנגלה וחסידות.
== ישיבת תומכי תמימים לודז'==
ראשי קהילת ליובאוויטש בעיר ייסדו בי"ז [[אלול]] [[תרפ"ט]] ישיבת [[תומכי תמימים לודז'|'תומכי תמימים']]. בשנים הראשונות ([[אלול]] [[תרפ"ט]] - טבת תרצ"ב) שכנה הישיבה ברחוב פאלודניאווא 25, ובשבט [[תרצ"ב]] עברו לבנין חדש ברחוב פאמארסקא 41 א שנרכש בתרומתו של ה"ר אלחנן שטיינשניידר. יו"ר הישיבה היה [[שניאור זלמן שניאורסון (מוויעליז, לודז')|הרה"ג ר' שניאור זלמן שניאורסאהן]], ובניו עזרו לו בניהול הישיבה. בנו הרב דובער יצחק היה המנהל, וסייעו לו הבנים האחרים ר' יהושע יעקב ור' לייבל. בצוות הישיבה בתקופה הראשונה היה ראש ישיבה מחסידי קוצק, ה[[משפיע]] היה הרה"ח [[ברוך פרידמן]], וה[[משגיח]] ר' טובי' בוקצין.
בתחילת שנת [[תרצ"ב]] שלח [[הרבי הריי"צ]] את הרה"ג יצחק ארי' מאנדעלבוים להיות ראש ישיבה ולומר [[שיעורים]] ב[[דא"ח]].
בשנת [[תרצ"ד]] היו בישיבה שלש כתות ("מחלקות"). ראש הישיבה היה הרה"ג [[מנחם מענדל רוזנמוטר]] (חתנו של ר' [[דובער משה שמוטקין]]). והר"מ השני בישיבה היה הרב נח יצחק מורדקובסקי. בכתה השלישית היה הר"מ הרב חיים דוד גלזמן. ה[[משפיע]] היה הרב דובער יצחק שניאורסאהן. במשך הזמן גם היה ה[[משגיח]] ומסר שיעורים הרב קלמן מינקאווסקי חתנו של הרש"ז שניאורסאהן.
4,016

עריכות

תפריט ניווט