שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4 בתים ,  07:48, 17 בדצמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "היתה" ב־"הייתה"
==תולדות חיים==
נולד ב[[עיירה]] ה[[אוקראינה|אוקראינית]] פיריאטין שבפלך [[פולטובה]] ב[[י"ב תשרי]] [[תר"ס]] לר' [[שמריהו מטלין|שמריהו ודבורה לאה מטלין]], ונקרא על שם סבו רבי [[ישעיה הורביץ]] מחבר הספר 'שני לוחות הברית'{{הערה|ר' ישעיה היה דור 12 לשל"ה דרך אימו, שהיתה שהייתה נכדתו של רבי [[ישעיהו הורביץ מבישנקוביץ]], מחסידי [[אדמו"ר הצמח צדק]].}}.
בנוסף לייחוסו לשל"ה הקדוש, היה מיוחס גם כדור שמיני לרבי [[אהרון הגדול מקרלין]], דרך מרת ביילא, אחייניתו של [[אדמו"ר הצמח צדק]]{{הערה|אביו של הצמח צדק, רבי [[שלום שכנא אלטשולר]] התאלמן מאשתו הראשונה [[דבורה לאה (בת אדמו"ר הזקן)|דבורה לאה]] שלוש שנים לאחר שנולד להם בנם הצמח צדק. מאוחר יותר נישא בשנית לבתו של רבי אהרון הגדול מקרלין, וממנה נולדה לו בת נוספת שנקראה דבורה לאה על שם אשתו בזיווג ראשון. דבורה לאה שהייתה אחותו מאביו של הצמח צדק, נפטרה בגיל צעיר כמו אימה החורגת שעל שמה נקראה, ואדמו"ר הצמח צדק גידל את ביתה ביילא בביתו, ביילא זו נישאה לחסידו ר' [[ישעיהו הורביץ מבישנקוביץ]], והיא היתה הייתה סבתא רבה של ר' ישעיה מטלין, דרך בנה השני חיים חייקל, שחיתן את בתו עם ר' [[שמריהו מטלין]].}}.
בשנת [[תרפ"א]], כשהגיע לגיל הנישואין, התחתן עם רעייתו מרת גיסא, בתו של הרב [[שמעון משה דיסקין]] (רבה של [[לכוביץ']]), והתיישב בפיריאטין.

תפריט ניווט