שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 2 בתים ,  04:51, 9 באוקטובר 2020
'''שבע מצוות בני נח''' הן שבעה ציוויים תנ"כיים מוסריים, אשר על פי ציווי הבורא תוקפם אוניברסאלי וחייבים בהם כל בני האדם. מצוות אלה קרויות בשם זה מכיוון שלפי התנ"ך, מאז המבול כל בני האדם הם צאצאיו של נח.
== ספר בספר בראשית ==בגרסתן הראשונה, שבע מצוות בני נח הן המצוות שניתנו לבני האדם קודם להופעתו של אברהם, בספר בראשית (פרק ט): {{ציטוט|מרכאות=כן|תוכן=וַיְבָרֶךְ אֱלֹהִים, אֶת נֹחַ וְאֶת בָּנָיו; וַיֹּאמֶר לָהֶם פְּרוּ וּרְבוּ, וּמִלְאוּ אֶת הָאָרֶץ. וּמוֹרַאֲכֶם וְחִתְּכֶם, יִהְיֶה, עַל כָּל חַיַּת הָאָרֶץ, וְעַל כָּל עוֹף הַשָּׁמָיִם; בְּכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה וּבְכָל דְּגֵי הַיָּם, בְּיֶדְכֶם נִתָּנוּ. כָּל-רֶמֶשׂ אֲשֶׁר הוּא חַי, לָכֶם יִהְיֶה לְאָכְלָה: כְּיֶרֶק עֵשֶׂב, נָתַתִּי לָכֶם אֶת כֹּל. אַךְ בָּשָׂר, בְּנַפְשׁוֹ דָמוֹ לֹא תֹאכֵלוּ. וְאַךְ אֶת דִּמְכֶם לְנַפְשֹׁתֵיכֶם אֶדְרֹשׁ, מִיַּד כָּל חַיָּה אֶדְרְשֶׁנּוּ; וּמִיַּד הָאָדָם, מִיַּד אִישׁ אָחִיו אֶדְרֹשׁ, אֶת נֶפֶשׁ הָאָדָם. שֹׁפֵךְ דַּם הָאָדָם, בָּאָדָם דָּמוֹ יִשָּׁפֵךְ: כִּי בְּצֶלֶם אֱלֹהִים, עָשָׂה אֶת הָאָדָם. וְאַתֶּם, פְּרוּ וּרְבוּ; שִׁרְצוּ בָאָרֶץ, וּרְבוּ בָהּ.|מקור=ספר בראשית, פרק ט}}
המצוות המנויות כאן הן:
 1# פריה ורביה. פרו ורבו2. # מלאו את הארץ, : כלומר על בני האדם להתפזר בכל העולם, ולא לשבת במקום אחד.3. # שליטה של האדם על בעלי החיים באמצעות כוח (באמצעות החרב; , מסמלת שהאדם יצטרך להאבק להיאבק בחיות על מנת לשלוט בהן).4# התרת אכילתם של בעלי חיים."כל רמש אשר הוא חי לכם יהיה לאכלה"5. # איסור לאכול את הבשר יחד עם הדם.6. # איסור רצח.7. # איסור אכילת אבר איבר מן החי (תוספת של חז"ל).
== בתלמוד ==
110

עריכות

תפריט ניווט