שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  09:48, 6 בספטמבר 2020
מ
החלפת טקסט – "על[-־]ידי" ב־"על ידי"
== ביאורים בחסידות מבוססים עליו ==
הרבי אמר{{הערה|ב[[שבת קודש]] פרשת תשא [[תשמ"ט]] ([[התוועדויות]] [[תשמ"ט]] כרך ב' עמ' 69-370).}} שכמה עניינים בספר מורה נבוכים נתבארו על-ידי הצמח צדק בתורת החסידות, שמעתיק לשונו ומבאר דבריו על-פי תורת החסידות...
בהזדמנות אחרת הרבי פירט{{הערה|ב[[התוועדות]] י"ג [[ניסן]] תשל"ח (שיחות קודש שם).}}: ובמיוחד כשרואים שאדמו"ר הזקן, הצמח צדק, כמו שאר הנשיאים (שבינתים ושלאחריהם) מביאים כמה וכמה דעות ושיטות מ"מורה נבוכים" ומפרשים אותם, ולא זו בלבד אלא שהם מבססים ומייסדים על דברי המו"נ עניינים של [[תורת החסידות]] - ולדוגמה ב[[לקוטי תורה]] בתחילתו פרשת פקודי ועוד בכמה נושאים שבהלכה...
דברים אלו מתאימים למסקנת הרבי{{הערה|ליקוטי שיחות כרך כו עמ' 39.}}:
וכאשר ישנה הקדמה הדרושה דלימוד פנימיות התורה כפי שנתגלתה ב[[תורת חסידות חב"ד|חסידות חב"ד]] על-ידי אדמו"ר הזקן, אזי אפשר להפיק גם מספר מורה נבוכים את העניינים בידיעת ה' בהתאמה עם תורת החסידות, ואז מתגלה כיצד "משה אמת ותורתו אמת" הן בנגלה והן בנסתר.
גם בשיחת כ"ף [[מנחם אב]] [[תשל"ד]]{{הערה|שיחות קודש [[תשל"ד]] כרך ב סוף עמ' 379.}} דיבר הרבי על ביאור הצמח צדק לדברי המורה נבוכים{{הערה|ח"ג פי"ז וראה גם שם חלק ג' פנ"א.}} לגבי השגחה פרטית, שאינה בסכלים ורשעים כי ההשגחה היא לפי הדבקות שבשכל;{{הערה|וראה גם ליקוטי שיחות כרך ח עמ' 278-281; 282, בביאור דעת [[הרמב"ם]] במו"נ שם.}}

תפריט ניווט