שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 52 בתים ,  06:38, 24 באוגוסט 2020
מ
החלפת טקסט – "{{הערת שוליים|" ב־"{{הערה|"
בתלמוד שהיא ה[[תורה שבעל פה]] מופיעה רשימה שונה של שבע מצוות בני נח, והיא המשמעות המקובלת למושג זה בימינו.
ב[[מסכת סנהדרין]]{{הערת שולייםהערה|נו, א.}} מתקיים דיון מקיף בסוגיה זו, ובתחילתו נאמר:
תנו רבנן: שבע מצות נצטוו בני נח: דינין, וברכת השם, עבודה זרה, גילוי עריות, ושפיכות דמים, וגזל, ואבר מן החי.
ישנו סימן לזכירת שבע המצוות: ג' מצוות שיהרג ובל יעבור (עבודה זרה, שפיכות דמים וגילוי עריות), א- אבר מן החי, ב- ברכת ה', ג- גזל, ד- דינים.
ה[[רמב"ם]]{{הערת שולייםהערה|משנה תורה, הלכות מלכים ט, א.}}, גורס לפי הגרסה התלמודית ומציין כי שש ממצוות אלה ניתנו כבר ל[[אדם הראשון]], ואחת - אבר מן החי - ניתנה לנח, לאחר שהותר לו לאכול גם מן החי, ולא רק מן הצומח. באותו עניין פוסק [[הרמב"ם]] {{הערת שולייםהערה|ראו גם דיון בפסיקתו זו.}}:
כל המקבל שבע מצוות, ונזהר לעשותן - הרי זה מחסידי אומות העולם, ויש לו חלק לעולם הבא. והוא שיקבל אותן ויעשה אותן, מפני שציווה בהן [[הקדוש ברוך הוא]] בתורה, והודיענו על ידי משה רבנו, שבני נח מקודם נצטוו בהן. אבל אם עשאן מפני הכרע הדעת - אין זה גר תושב, ואינו מחסידי אומות העולם אלא מחכמיהם.
ב[[התוועדות]] משנת [[תשמ"ז]] אמר הרבי כי תקופה זו היא שעת הכושר:
{{ציטוטון|"בדורות שלפנינו, כל נסיון לפעול על אומות העולם בעניני אמונה, היה כרוך עם סכנת נפשות ממש, ולכן לא היתה אפשרות לקיים ציווי זה. מה שאין כן בדורנו - לא זו בלבד שאין כל סכנה בדבר, אלא אדרבה, פעולה כזו מוסיפה בכבודם של ישראל בעיני כל העמים, בראותם שבני ישראל דואגים לא רק לעצמם, אלא גם לישובו של העולם כולו, על ידי זה שיתנהג על פי צדק ויושר"{{הערת שולייםהערה|[[ספר ההתוועדויות]] תשמ"ז, כרך ג' עמוד 67.}}}}
כהוכחה לדבר, מביא הרבי את הסכמתו הנלהבת של נשיא [[ארצות הברית]] דאז, מר רונלד רייגן, להכריז לכל אזרחי [[ארצות הברית]] להתאחד סביב קיום שבע מצוות בני נח, וכן הצהרת שני בתי הנבחרים, הקונגרס והסנאט, לקיום שבע המצוות.

תפריט ניווט