שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 599 בתים ,  16:12, 28 באוגוסט 2009
עריכה קלה, חלוקה לתת-כותרות וכו'.
'''עולם הבריאה''' הוא אחד מארבעת העולמות: [[אצילות]], בריאה, [[יצירה]] ו[[עשיה]].
==ספירות==בעולם הבריאה ישנם [[עשר ספירות]] מהם נבראו ה[[שרפים]]. בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע.
עולם הבריאה נקרא גם בשם זה הוא הראשון בו מתגלות עשר הספירות כ[[כלים]], היות שהוא בא לאחר [[עולם הכסא ("כורסייא" בלשון הזוהר) ביחס לעולם האצילות. ועל בחינת הכסא דמות כמראה אדם שהוא ]], בו עשר ספירות דאצילות הנכללות בהספירות הם רק [[מלכות דאצילותאורות]]ולא כלים.
אחד הפירושים בעולם הכסא עולם זה הוא כס א'כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], כלומרמפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, שהוא בבחינת כיסוי לגבי אלופו באופן של עולם, שמעלים ומסתיר עליובינה. ==קליפת נוגה==בעולם זה [[קליפת נוגה]] היא רובה טוב ומיעוטה רע.  ==בבחינת יחודא תתאה==עולם הבריאה הוא בחינת [[יחודא תתאה]] , שהוא בבחינת בריאה שצבא הבריאה שבטלה לקדוש ברוך הוא, כפי שמתוארת בתפילה - "וצבא השמים לך משתחוים, הרי אף שהם בבחינת ". ביטול והשתחואה מכל מקום והשתחוואה זו של צבא השמיים לקדוש ברוך הוא הם בצורה ממנה משתמע כי "[[יש מי שבטל]]".  גם המלאכים של עולם הבריאה הם בבחינת מהות ומציאות נפרד מאלקות , ואף על פי שהוא בטל ומשתחוה שהם בטלים ומשתחוים כלפיו - מכל מקום מהותו ועצמותו מהותם ועצמותם של המלאכים הוא בבחינת כיסוי והסתר לאלופו של עולם כמו , שהוא אין עוד מלבדו ממש , בבחינת [[יחודא עילאה]]. ==עולם הכסא==עולם הבריאה נקרא גם בשם "עולם הכסא" ("כורסייא" בלשון ה[[זוהר]]) ביחס לעולם האצילות. וכמו שכתוב "ועל הכסא דמות כמראה אדם" - שהוא עשר ספירות של של עולם האצילות, שנכללות ב[[מלכות דאצילות]]. אחד הפירושים ב"עולם ה'''כסא'''" הוא: כס א'. כלומר, שהוא בבחינת '''כיסוי''' לגבי '''א'''לופו של עולם, שמעלים ומסתיר עליו. ==מדור נשמות הצדיקים==מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה.
עולם זה הוא כנגד ספירת ה[[בינה]] ב[[סדר ההשתלשלות הכללי]], מפני שבעולם זה ה[[אור]] האלוקי מתפשט לפרטים, באופן של בינה.מדור נשמות הצדיקים הוא בעולם הבריאה. כתוב ב[[תיקוני הזוהר|תיקונים]] דש"אימא עילאה מקננא בתלת ספירן בכרסיא" שהוא עולם הבריאה, ולכן הוא מדור נשמות הצדיקים עובדי השם בדחילו ורחימו הנמשכות , שנמשכות מן הבינה ודעת דגדולת של גדולת אין סוף ברוך הוא.
{{לימוד}}
1,023

עריכות

תפריט ניווט