שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,930 בתים ,  21:14, 25 באפריל 2017
←‏הבחירות: המשתתפים
הנושא היחידי בו היו הרבנים החרדים ו'הרבנים מטעם' מאוחדים, היה בנושא הגדלת [[תחום המושב]], ובקשר לזה אף התקיימה פגישה בין נציגי ה'רבנים מטעם', ובין נציגי הרבנים החרדים, [[אדמו"ר הריי"צ]] והרב [[יהודה לייב צירלסון]].
==הבחירותמשתתפי האסיפה=====בחירות===
בסוף שנת תרס"ט חילקה הממשלה את שטח [[רוסיה]] לארבעים ושתים מחוזות, והכריזה על בחירות שיערכו בתחילת החורף של שנת [[תר"ע|עת"ר]], בה יבחרו התושבים היהודים את המועמד המועדף עליהם לאסיפת הרבנים.
על מנת למנוע איבוד קולות, ועל פי הדברים שסוכמו באסיפה בוילנא, בכל מחוז התמודד רק רב אחד מהרבנים הדתיים, והתוצאות היו משביעות רצון{{הערה|באגרת מאותה תקופה, [[אדמו"ר הרש"ב]] כתב לרב [[שלמה יהודה לייב אליעזרוב]]: {{ציטוטון|המלחמה בין המפלגות גדולה היא מאוד, וכפי הנראה בהבחירות ננצח אנחנו אם ירצה ה', שיהיו רובם כשרים.. והרבה יגיעות אנו יגעים לעורר ולעשות מה שביכולתנו}}. ([[אגרות קודש אדמו"ר הרש"ב]] חלק ב', אגרת רמז).}}.
===רשימת המשתתפים===
{{להשלים|}}
[[קובץ:אסיפת_הרבנים_עתר.PNG|מרכז|ממוזער|800px|'''עומדים מימין לשמאל:''' ולדימיר זאב טיומקין (רב מטעם ביליסבטגרד), עו"ד סליוזברג (פטרבורג), שני פקידים ממשרד הפנים, עו"ד משה מאזור (קייב), מנחם ברונשטיין (רב מטעם ב[[יקטרינוסלב]]), הרב [[מנחם מענדל חן]] (רבה של [[ניעז'ין]]), הרב [[יצחק שניאורסון]] (רב מטעם ב[[צ'רניגוב]]), קלמן פרנקל (אוסטראה), ליאון ספיר (וינציא), הרב [[אליעזר משה מדייבסקי]], (רבה של [[חורול]]), הרב משה נחום ירושלמיסקי (רבה של קיילץ), משה צבי גריובארט, הרב שמשון דב ירושלמי, פקיד ממשלתי. '''יושבים מימין לשמאל:''' הרב יוסף היילפרין (חבר לשכת הרבנות ב[[אודסה]]), היועץ שמואל פוליאקוב (מוסקבה), פלטוניקוב (נציג משרד הפנים), הברון דוד גינזבורג יו"ר האסיפה, ממונטוב (נציד משרד הפנים), הרב [[יעקב מזא"ה]] (רב מטעם ב[[מוסקבה]]), הרב [[יהודה לייב צירלסון]] יו"ר הוועדה הרבנית באסיפה ורבה של [[קישנב]], הרב שמואל פולינקובסקי (חבר לשכת הרבנות באודסה), הרב חיים לייב איטקין (רבה של אלכסנדיה שבפלך חרסון), הרב יצחק יעקב רבינוביץ' (רבה של פונוביז'), הרב [[חיים עוזר גורודזי'נסקי]] (רבה של [[וילנא]]), הרב יצחק ביק (רבה של [[מוהילוב]]), הרב [[יצחק יואל רפאלוביץ]] (רבה של [[קרמנצ'וג]])]]
==מהלך הועידה==
18,591

עריכות

תפריט ניווט