שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
החלפת טקסט – "פולין " ב־"פולין "
הזוג היו חשוכי ילדים, אך אימצו את בן אחותו של ר' מנחם מענדל, יקותיאל יעקב יוסף ליס, בנו של ר' קלמן ושרה ליס (שרה הייתה אחותה של ר' מנחם מענדל, היא ובעלה נפטרו בגיל צעיר).
בשנים לאחר מכן חזר להוריו לאטווצק שב[[פולין]], כשהחלה המלחמה היה אביו ר' [[משה הורנשטיין (חתן אדמו"ר המהר"ש)|משה הורנשטיין]] חולה והיה מרותק למיטתו, לר' מנחם מענדל היה האפשרות לצאת מפולין מ[[פולין]] בתחלת המלחמה, אך לא רצה להשאיר את אביו החולה לבד, ונשאר ליד מיטתו עד לפטירתו ב[[כ"ח באדר]] [[תש"א]], לאחר פטירת אביו, רבי משה, היה כבר מאוחר מדי כי השערים היו כבר נעולים.
==במלחמת העולם השניה==
כשיצא כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ מפולין מ[[פולין]] ב[[טבת]] [[ת"ש]], רצה שגם בתו וחתנו יצאו אתו, אך היות והם היו אזרחי [[פולין ]] לא התאפשר הדבר. בהיות [[הרבי הריי"צ]] ב[[ריגא]], פעלה שתדלנותו ש[[ארה"ב]] הסכימה לתת גם לר' מנחם מענדל ולרבנית שיינא אשרות כניסה לתחומה, אך אלה לא ניתנו בפועל.
כשהגיע [[אדמו"ר הריי"צ]] לאמריקה ב[[אדר]] [[ת"ש]] השתדל לשלוח להם את הויזה, והם קיבלוה בנאפולי, [[איטליה]], משם חשבו לנסוע לאמריקה. אך באותה תקופה פסקו הספינות לצאת מאיטליה לארה"ב.
39,916

עריכות

תפריט ניווט