שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,216 בתים ,  15:35, 29 במאי 2015
אין תקציר עריכה
ר' ''' אריה דוב איידלמן נולד להוריו ר' משה מנחם מענדל וקריינא איידעלאנט, בשנת '' ([[תרס"ג, בעיירה בגזאסטק]]-[[י' שבט]] [[תשנ"ד]]) היה שוחט חסידי תושב אבערוויליע שב[[צרפת]] שהעמיד תלמידים רבים והסמיך אותם לשחיטה. בקהילה זו היו מנויים על עיתון הילדים במשך מספר שנים נסע לאירלנד בשליחותו של [[אדמו"האחר הריי", ובו ניתן למצוא את שמו של ר' אריה דוב מפותרי החידות והתורמיםצ]].
תלמיד תו==תולדות חיים==נולד להוריו ר' משה מנחם מענדל וקריינא איידעלאנט, בשנת [[תרס"ג]], בעיירה בגזאסטק. בקהילה זו היו מנויים על [[האח (עיתון)|עיתון הילדים "האח"ת בליובאוויטש]], ובו ניתן למצוא את שמו של ר' אריה דוב מפותרי החידות והתורמים. בשנת [[תער"ב]] נכנס ללמוד ב[[חיידר]] שפעל על יד ישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]], ובהמשך למד בסניפי הישיבה ב[[תומכי תמימים קרמנצ'וג|קרמנצ'וג]], [[תומכי תמימים רוסטוב ופולטובה החל משנת תער"ב|רוסטוב]] ו[[תומכי תמימים פולטובה|פולטובה]].
נשא לאשה את בתו של הרב [[יואל דוידסון]].
יצא מרוסיה בעת [[יציאה רוסיה תש"ו|הבריחה הגדולה, בתש"ו]], והתיישב באבערוויליעשב[[צרפת]], ושם שו"ב עסק כ[[שוחט ובודק]] במשך 25 שנה והעמיד תלמידים רבים באומנות זו.
מקבוצת השונמנה על קבוצת השוחטים שנשלחו ל[[אירלנד]] על ידי [[אדמו"בים שנשלחו לאירלנד. ר הריי"צ]], והיה מקושר לרבי, ובהוראתו קירב יהודים רבים לתורה ולחסידות.
נפטר ב[[י' שבט ]] [[תשנ"ד]], ומ"כ בהר ונטמן ב[[בית העלמין הר הזיתים]] שב[[ירושלים]].
==משפחתו==
*בנו , ר' שלום איידלמן.
{{מיון רגיל:איידלמן, אריה דוב}}
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:בוגרי תומכי תמימים קרמנצ'וג]]
[[קטגוריה:בוגרי תומכי תמימים פולטובה]]
[[קטגוריה:בוגרי תומכי תמימים רוסטוב]]
[[קטגוריה:אישים הטמונים בבית העלמין בהר הזיתים]]
משתמש אלמוני

תפריט ניווט