שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 146 בתים ,  14:59, 27 באפריל 2014
אין תקציר עריכה
תלמיד תו"ת ר' '''משה זלמן קמינצקי''', ממצויני תלמידי [[תומכי תמימים ליובאוויטש|תומכי תמימים בליובאוויטש ומהמצטיינים בה. בערוב ימיו התגורר בכפ"ח.]],
==קורות תולדות חייו==מהתמימים המצויינים בתומכי ר' משה זלמן למד בישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]] והיה מהתלמידים המצטיינים בה. התגורר ביגרובסק, שם היה הרוח החיה בענייני [[יהדות]]. לאחר ש[[נ.ק.וו.ד.]] אסר את המגיד שיעור ר' [[ישראל נעוולער]] באלול [[תרצ"ז]] החליפו ר' משה זלמן.
התגורר ביגורבסק, שם היה הרוח החיה בענייני אידישקייטעם פרוץ [[מלחמת העולם השניה]] ברח ל[[סמרקנד]]. באחד הלילות שבתחילת אלול תרצבשנת [[תשאסרו ביגורובסק ארבעה אנשים מאנ]] יצא מרוסיה כשהבריח את הגבול יחד עם [[חסידים]] נוספים דרך וינה, שם נבחר ל'ועד הפועל' האחראי על פיקוח ענייניהם הרוחניים והגשמיים של [[אנ]] במקום, אחד מהם היה המגיד שיעור ה"ר יחד עם [[שמריהו ששונקין]], [[בצלאל וילשאנסקי]], [[יוסף גולדברג]], [[שמואל בצלאל אלטהויז]], [[אפרים זלמן סודקביץ]]'. ו[[ישראל נעוולערקוגל]]. והמשיך ללמד ה"ר משה זלמן קמינצקימוינה המשיכו ל[[פריז]] ושוכנו במלון 'פרימה'.
עם פרוץ המלחמה ברח לסמרקנד. בתש"ז ברח ר' משה זלמן יחד עם קבוצת החסידים בעיר וינה, שם נבחר 'ועד הפועל' שהיה מפקח על העניינים הרוחניים והגשמיים של אנ"ש. ר' משה זלמן היה מהנבחרים יחד עם החסידים הרב לאחר מכן עלה ל[[שמריהו ששונקיןארץ ישראל]], הרב והיה מראשוני המתיישבים ב[[בצלאל וילשאנסקי]], הרב [[יוסף גולדברג]], הרב [[שמואל בצלאל אלטהויז]], הרב [[אפרים זלמן סודקביץ]]'. והרב [[ישראל קוגלכפר חב"ד]]. מוינה המשיכו לפריז ושוכנו במלון 'פרימה'.
היה מראשוני המתיישבים בכפר חב"ד. נפטר ביום [[ט"ו חשוון בחשוון]] [[תשל"ה]].
==משפחתו==
[[יצחק נעמעס]] - חתנו נושא בתו. [[*בנו, ראובן קמינצקי]] - בנוהחוקר החסידי *חתנו, [[יוסף יצחק קמינצקינעמעס]] - נכדו, בן בנו ראובן.
ר' *נכדו, [[יוסף יצחק קמינצקי]] (בן ראובן)*נכדו, [[שמואל קמינצקי]] שליח כ"ק אדמו"ר הרבי בעיר [[יקטרינוסלב]], כיום [[דנייפרופטרובסק]].
{{מיון רגיל: קמינצקי משה זלמן}}
[[קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ]]
[[קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א]]
[[קטגוריה:בוגרי תומכי תמימים ליובאוויטש]]
[[קטגוריה:קהילת חב"ד סמרקנד: אישים]]
[[קטגוריה: כפר חב"ד: אישים]]

תפריט ניווט