שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 457 בתים ,  23:42, 14 בפברואר 2014
אין תקציר עריכה
[[תמונה:מרוזוב.jpg|left|thumb|250px|הרב שלום מרוזוב]]
הרב '''שלום מרוזוב''' נולד בד' ([[ד' שבט]] [[תרפ"ג]] ברוסטוב, שם שימש אביו הרב - [[אלחנן דוב מרוזובל' סיון]] הי[[תשס"ד, כמזכירו ו]]) היה חבר הצוות החינוכי של ישיבת [[הרבי הרייתומכי תמימים המרכזית]] וחבר הנהלת [[אגודת חסידי חב"צד]]העולמי. הרבי הריי"צ אף היה הסנדק בברית המילה של ר' שלוםנודע כלמדן עצום, ובעל ידע רחב בכל מקצועות הקודש, ואף בעניני מדע ואסטרונומיה
==תולדותיו==
נולד ב[[ד' שבט]] [[תרפ"ג]] ב[[רוסטוב]], שם שימש אביו הרב [[אלחנן דוב מרוזוב]] הי"ד, כמזכירו של [[הרבי הריי"צ]]. הרבי הריי"צ אף היה הסנדק בברית המילה של ר' שלום.
 
בשנת [[תרפ"ד]] כאשר שלום היה בן שנה, ר' חאניע ומשפחתו עברו יחד עם הרבי ל[[לנינגרד]], שם גדל וחונך ר' שלום בד' אמותיו של [[הרבי הריי"צ]]. לאחר מאסרו של האב בשנת [[תרפ"ז]] המשפחה עברה ל[[נעוול]]. ב[[תרפ"ט]] ר' חאניע שוחרר לפני הזמן הקצוב, נסע לנעוול וב[[תרצ"א]] התיישב בלנינגרד. בחורף [[תרצ"ח]], בהיותו בן 15, ר' שלום ישב לילה אחד עם אביו הדגול והם עסקו בתורה. בשלוש לפנות בוקר, נכנסו הביתה הרשעים הקומנסטים ולקחו את האב. כעבור שנים נודע בוודאות שר' חאניע נורה למוות.
בהיותו "הצנע לכת", הורה לו [[הרבי]] למסור שיעורים ב[[נגלה]].
ר' שלום מרוזוב היה יהודי מזן נדיר, תלמיד חכם מופלג, שהיתה לו ידיעה בכל מקצועות התורה. הוא היה בקי בש"ס ופוסקים, תנ"ך ומדרש, זוהר וכתבי האר"י, והיה ידען מופלא בחסידות (בגיל 60 הורה לו הרבי ללמוד קבלה). היה מוכר כמומחה גדול בהלכות קידוש החודש ומהלכים אסרונומיים אסטרונומיים והתמצא אפילו בסוגיות של דקדוק.
הוא שקד על תלמודו יומם ולילה, ושום דבר לא היה קיים בעולמו מלבד לימוד התורה. רבני חב"ד ופוסקים מכל העולם היו שואלים אותו את השאלות הקשות שלהם והוא היה עונה להם בענוות חן ובצניעות גדולה. {{ציטוטון|אפשר אולי לומר כך... אבל הרי מצד שני...}} – זה היה הסגנון העמוק של ר' שלום בעת שהיה מדבר בלימוד, תוך מנענע קלות את כל גופו. בנוסף לכך, היה עובד השם מסוג אחר. הוא התפלל שעות ארוכות בכל יום, הידר במצוות במידה בלתי מצויה והיה יהודי ירא-שמים כחד מקמאי.
בשנת [[תש"נ]] נתמנה ע"י הרבי לחבר המוסדות המרכזיים - [[אגודת חסידי חב"ד (ארצות הברית)|אגודת חסידי חב"ד]], [[מרכז לעניני חינוך]], [[קה"ת]] ו[[מחנה ישראל]].
ביום שני, יום ראשון של ראש חודש תמוז, [[ל' סיון]] [[תשס"ו]] לפנות בוקר, הלך לעולמו לאחר מחלה קשה, והוא בן 83.
==משפחתו==
*'''רעייתו''': מרת הרב מרוזוב היה נשוי לרעייתו דבורה מרוזוב.*'''ילדיו''': ממנו נולדו לו חמישה בנים ובת ונכדים רבים==ראו גם==* [[אלחנן דב מרוזוב]]
==קישורים חיצוניים==
 
*הרב [[יוסף יצחק יעקובסון]], [http://www.shturem.net/index.php?section=artdays&id=3070 חסיד, בלי קונצים - לדמותו של ר' שלום מרוזוב], תרגום מ[[אלגמיינער ז'ורנאל]], באתר [[שטורעם נט]].
{{מיון רגיל:מרוזוב, שלום}}[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ|מרוזוב שלום]][[קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|מרוזוב שלום]][[קטגוריה:צוות ישיבת תומכי תמימים המרכזית]][[קטגוריה:קראון הייטס: אישים]][[קטגוריה:חברי אגודת חסידי חב"ד]]
משתמש אלמוני

תפריט ניווט