שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
מ
הגהה
[[ישיבה|ישיבת ]] '''תומכי תמימים ליובאוויטש בפטרבורג פטרבורג''' קמה בשנת ה'[[תשנ"ג ]] בהוראתו הישירה של [[הרבי]]. מאז את הישיבה גדלה והתרחבה תחת הנהלתו של מנהל ר' [[חיים טולוצ'ינסקי ובעדודו של השליח ]] תחת ה[[שליח]] הרב [[מנחם מענדל פעווזנערפבזנר]].
== היסטוריה ==
בשנת [[תשנ"ג]] קבל קיבל הרב {{קישור אם קיים|חיים טולוצ'ינסקי מכתב מהרבי}} פתק מ[[מזכירות הרבי]], בו כתוב שהרבי הנהן בראשו לחיוב על ההצעה להקים ישיבת חב"ד ב[[פטרבורג]]. בתחילה בפתיחתה מנתה הישיבה כ-[[20 ]] בחורים שלמדו , ומקום הלימודים היה בעליית גג הגג של [[בית הכנסת]] החסידי בעיר. בהמשך התרחבה עם השנים והתפתחות הישיבה והתפתחה, ומלבד נפתחה מלבד ה[[ישיבה גדולה]] והכוללוה[[כולל]], הוקמה גם [[ישיבה קטנה]] ו[[מכון חנה פטרבורג|מכון חנה]] לבנות העיר. המכון שוכן בבניין שגנבו הקומוניסטים מידי הקהילה היהודית ואחרי התפרקות ברית המועצות החזירו חלק קטן לקהילה.
בניין הישיבה רכשה בניין נרכש בעזרתו הנדיבה של הנגיד [[ג'ורג' רוהר]].
== מטרה פעילות ==מטרת הישיבה לקרב מיועדת עבור ילדים ממשפחות שאינם שומרות [[תורה ומצוות ]] ו[[מצוות]] לעת עתה, לכן רוב ומרבית הילדים במוסד [[יהודים ]] רק מצד אמם ומקצתם יתומים.
== פעילות ==כיום נכון לשנת [[תשע"ג]] כולל המוסד כולל כ80 כ-[[80]] ילדים. הילדים ישנים נמצאים במסגרת כל ימות השבוע, וישנים בפנימיה בתנאים מצויינים. כ200 כ-200 בחורים סיימו את הישיבה ורבים מהם התחתנו וחיים על אדני התורה והחסידותה[[תורה]] וה[[חסידות]]. פעמים פעמיים בשנה, בחורף ובקיץ, מארגן המוסד [[קעמפ גן ישראל]], {{הערה|1=[http://www.chabad.info/php/articleold.php?set=55557&lang=he גן ישראל פטרבורג נפתח בהצלחהכתבה על הקעמפ] {{באתר [[חב"ד אינפו]]}}}} שבו בו נהנים הילדים באווירת יהדות וחסידותבאווירה יהודית וחסידית. בערבים קיימת מסגרת [[כולל ]] ערב בנפרד לבנים ולבנות. בכולל זה יכולים אנשים שעסוקים הכולל מיועד עבור יהודים שאין להם פנאי ללמוד במשך היום לבוא ולהחכים.
== צוות הישבה ==
*ראש הישיבה - הרב {{קישור אם קיים|חיים טולוצ'ינסקי}}.
*מנהל - ר' יהודה ברטוקוב.
*מגיד שיעור - ר' שמואל סאמינסקי.

תפריט ניווט