שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 638 בתים ,  05:41, 15 באפריל 2013
עריכה קלה
[[תמונה:Har-likutm.jpg|left|thumb|250px|כריכת הספר 'לקוטי תורה']]
ספר '''לקוטי תורה''' הינו הוא ספר ובו [[מאמר|מאמרי ]] [[אדמו"ר הזקן]] שאמרום שאמר או כתבם כתב במשך השנים; המאמרים נערכו על-ידי [[אדמו"ר הרבי הצמח צדק]].
בספר נדפסו מאמרים על הספרים ספר זה הוא חלקו השני של הספר [[במדברתורה אור]] ו[[דברים]]. נוסף לזה כולל , אלא שאת הספר: א. דרושים על פרשיות [[בשלח]] ו[[פקודי]] מתוך ספר שמות וכן הוספות לספרים שמותתורה אור הדפיס הרבי הצמח צדק בלי הערותיו, ובספר ליקוטי תורה הדפיס גם את הערותיו, במדבר ודברים. בבעקבות הפצרותיהם של החסידים והתגלותו של אדמו"ר הזקן אליו בחלום. דרושים על ה{{הערה|מכתב [[חגיםהרבי הריי"צ]] הנמצאים בטווח הזמן שבו קוראים פרשיות הנ"ל. גשנדפס בסוף הספר ליקוטי תורה. דרושים ל[[שיר השירים]], עם הוספות}}.
בספר נדפסו מאמרים על הספרים [[במדבר]] ו[[דברים]]. נוסף לזה כולל הספר: א. דרושים על פרשיות [[בשלח]] ו[[פקודי]] מתוך [[ספר שמות]] וכן הוספות לספרים שמות, [[ספר במדבר|במדבר]] ו[[ספר זה הוא חלקו השני של הספר דברים|דברים]]. ב. דרושים על ה[[חגים]] הנמצאים בטווח הזמן שבו קוראים את הפרשיות הנ"ל. ג. דרושים ל[[תורה אורשיר השירים]], אלא שאת עם הוספות. הספר תורה אור הדפיס הוא מספרי היסוד של [[אדמוחסידות חב"ר הצמח צדקד]] בלי הערותיו, ובספר ליקוטי תורה הדפיס גם ו[[הרבי]] הורה ללמוד בכל שבוע את הערותיו, בעקבות הפצרותיהם של החסידים והתגלותו של אדמו"ר הזקן אליו בחלום.<ref>מכתב המאמרים המודפסים בו השייכים ל[[אדמו"ר הריי"צפרשת השבוע|פרשה]] שנדפס בסוף הספר ליקוטי תורה.</ref>
==דפוסים==
* בשנים [[תרמ"ה]], [[תרס"ד]], [[תרפ"ח]] - הדפסות נוספות בוילנא.
* בשנת [[תש"ח]] - הדפיס כ"ק [[אדמו"ר שליט"אהרבי]] ע"פ הוראתו הוראת חותנו כ"ק [[אדמו"ר הרבי הריי"צ]] את הספר בפוטוגרפיא מדפוס וילנא תרס"ד על ידי סניף [[קה"ת]] ב[[אירופה]]. בסוף הספר הוסיף הערות שהעתיק מגוף [[כתב יד קודש ]] של [[אדמו"ר הרבי הרש"ב]] על גליון הלקוטי תורה שלו.
* בשנת [[תשכ"ה]] - הדפסת מהדורה חדשה אשר בה הוכנסו לראשונה כל התיקונים שנרשמו בלוח התיקון שבהוצאות הקודמות. כמו כן נוספו בראש הספר: א) מפתח כללי לכל החלקים. ב) אגרת הקודש קודש של כ"ק [[אדמו"ר הרבי הצמח צדק]] - אודות ההוצאה לאור של התורה אור. ג) אגרת הקודש קודש של כ"ק אדמו"ר הרבי הריי"צ - ע"ד על הספר [[תורה אור]] ולקוטי תורה. ד) מפתח ענינים. ה) מפתח שמות ספרים ואנשים. ו) השמטות בלקוטי תורה. ז) הערות וציונים. ח) דפוסי הספר. הוספות ד-ח נערכו על ידי כ"ק [[אדמו"ר שליט"א]]הרבי. (הוספות שבסוף הספר:) ט) צילום משער דהוצאה ההוצאה הראשונה של לקוטי תורה, ושער ההוספות. י) הסכמות הרבנים לדפוסים הראשונים של הלקוטי תורה. יא) מראי מקומות לפסוקי [[תנ"ך ]] ומאמרי [[רז"ל ]] (נערכו על ידי חברי הכולל ה[[כולל שעל ידי מזכירות כ"ק אדמו"ר שליט"א|כולל שעל ידי מזכירות הרבי). יב) הוספות להערות וציונים (נערכו על ידי הרב [[יהודה לייב גרונר]]). יג) מודעה רבה - שנדפסה בהוצאת וילנא תרפ"ח ולראשונה וילנא תרס"ד.
* בשנת [[תשד"מ]] - הדפסת מהדורה חדשה (בערכית ר' [[אהרן חיטריק]]) בה נוספו:א) הערות ותיקונים מכ"ק אדמו"ר שליט"א מהרבי (לפ' [[בשלח]], [[פקודי ]] והתחלת פרשת [[ויקרא]]). ב)בהמראי במראי מקומות נוספו: 1. ציונים למאמרי כ"ק אדמו"ר הזקן, מאמרי אדמו"ר [[הרבי האמצעי]], מאמרי כ"ק אדמו"ר הרבי הצמח צדק - בהם נמצאים מאמרי הלקוטי תורה בשינויים או עם תוספת ביאורים ותוס' ביאורים ותוס' ותוספת הערות וכו'. 2. מראי מקומות נוספים לשל[[ש]], [[מדרש]], [[זהר ]] וכו', ומראי מקומות לספרי [[רבותינו נשיאינו ]] שבהם נתבארו ענינים שבלקוטי תורה. 3. ציונים מחסיד לא ידוע, שנרשמו בגליון לקוטי תורה הנמצא בספריית כב[[ספריית אגו"ק אדמו"ר שליט"אח|ספריית הרבי]]. ג)רשימת הכתבי ה[[כתבי יד ]] שבהם נמצאים מאמרי הלקוטי תורה. ד) רשימת מאמרי הלקוטי תורה על פי סדר השנים. ה) דפוסי לקוטי תורה. ו) צילום מגוכתי"ק כ"ק אדמו"ר הצ"צ ומגוכתי"ק מגוף כתב יד קודש הרבי הצמח צדק ומגוף כתב יד קודש של ה[[מהרי"ל]], אחי כאדמו"ק אדה"זר הזקן.
* בשנת [[תשנ"ט]] - נדפס הספר במהדורה חדשה בה הוגה הספר כולו מגוף כתי"ק אדמו"ר הצ"צכתב יד קודש הרבי הצמח צדק, ונוספו בהמראי במראי מקומות ציונים למאמרי אדמו"ר הזקן ומאמרי אדמו"ר האמצעי - בהם נמצאים הנחות אחרות ממאמרי הלקוטי תורה וכמה מהם בשינויים עם ביאורים ותוס' ותוספות בהערות וכו', וכן מראי מקומות נוספים לש"ס, מדרש, זהר וכו' ומראי מקומות לספרי רבותינו נשיאינו שבהם נתבארו ענינים שבלקוטי תורה. כמו כן נוספו בסוף הספר: א) רשימת ראשי תיבות. ב) החוזה עם דפוס האחים ראם.
עד היום נכון לשנת תשע"א הודפסו שבע עשרה מהדורות לספר.
==חסידות מבוארתמאמרים מלוקטים==הספר הוצאת הספרים [[קה"ת]] הוציאה לאור החוברת '''חסידות מבוארתמאמרים מלוקטים''' מלקט בתוכו המלקטת בתוכה סדרת מאמרים נבחרים עם ביאורים. העורך הראשי הוא ר' יסודיים מתוך הספר, עבור ה[[תמימים]] הלומדים ב[[מענדל ווכטרישיבות תומכי תמימים]]ברחבי העולם.
==מאמרים מלוקטיםספרי ביאורים על הספר ==החוברת * '''מאמרים מלוקטים[[חסידות מבוארת]]''' מלקטת בתוכה סדרת - מלקט בתוכו מאמרים יסודיים מתוך ספר [[לקוטי תורה]], עבור תלמידי נבחרים עם ביאורים. העורך הראשי הוא ר' [[ישיבות תומכי תמימיםמענדל ווכטר]] ברחבי תבל.
החוברת יצאה לאור על ידי == לימוד הספר ==בשנת [[קהתשנ"תב]] הורה [[הרבי]] ללמוד בכל שבוע את 'א חסידישע פרשה' (הפרשה החסידית) - המאמרים מתוך ליקוטי תורה ותורה אור השייכים ל[[פרשת השבוע]].
==לימוד הספר==באחת השנים נכנס ל[[יחידות]] בחור ישיבה המקורב לחבל[[חבשאל את הרבי]], דמכיון ואמר לרבי שקשה לו ללמוד לעיונא לעיון את כל מאמרי הפרשה לקוטי בלקוטי תורה ומה עליו לעשות, . ענה לו הרבי: שלכתחלה שבתחילה ילמד את כל הפרשה בספר לקו"ת [[בקיאות|לגירסא]], ואח"כ ילמד ל[[עיון|עיונא]] לכל הפחות אות ראשונה ממאמר אחד, כי בו נמצא התוכן דכל של כל המאמר, והשאר איך כמה שיספיק{{הערה|1=[[שיחות קודש]] [[תשכ"ה]] [http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=4592&hilite=55a3b772-b58d-4084-9844-1499e66debf4&st=%D7%A0%D7%99%D7%92%D7%95%D7%9F+%D7%90%D7%9E%D7%A8&pgnum=559 חלק א'].}}.
==ראו גם==
*[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/admur_hazoken טקסט הספר] - אתר ספריית ליבאוויטש
*[http://hebrewbooks.org/16093 הספר באתר היברו-בוקס]
 
{{הערות שוליים}}
 
[[קטגוריה:ספרי אדמו"ר הזקן]]

תפריט ניווט