שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 418 בתים ,  02:50, 11 בנובמבר 2011
אין תקציר עריכה
[[קובץ:דוד צבי הירש חן.JPG|שמאל|ממוזער|200px|הרד"ץ]]
הרב ה[[חסיד]] '''דוד צבי חן''' הידוע בשם כינויו "הרד"ץ" - , היה בנו של הרה"ח ר' [[פרץ חן]] (מטשרניגוב). מגדולי חסידי [[אדמו"ר המהר"ש]], [[אדמו"ר הרש"ב]] ו[[אדמו"ר הריי"צ]]. היה אחד משלושת החסידים שזכו לקבל [[סמיכה לרבנות]] מ[[אדמו"ר הצמח צדק]] ו[[אדמו"ר המהר"ש]].
הרד"ץ היה מגדולי חסידי גאון עצום ב[[אדמו"ר המהר"שנגלה]], וב[[אדמו"ר הרש"בחסידות]] וושימש כרבה של העיר [[אדמו"ר הריי"צ]]. היה אחד משלושת החסידים שעשו [[סמיכה לרבנות]] אצל [[אדמו"ר הצמח צדק]] ו[[אדמו"ר המהר"ש'רניגוב]].
היה גאון ידען עצום בנגלה ובחסידות ושימש כרבה של העיר בסיפורי [[טשרניגובחסידים]]. רבים מהם סיפר ל[[אדמו"ר הריי"צ]], ולאחר מכן היה מבאר את הסיפורים "ב[[חכמה]] ו[[בינה]] ו[[דעת]]", כעדות אדמו"ר הריי"צ. [[הרשב"ץ]] העיד כי ביאוריו מיוסדים היו במידה רבה על פי דברי [[נשיאי חב"ד]]. אדמו"ר הריי"צ אף העיד עליהם כי "הם מפיחים רוח חיים ו[[יראת שמים]] באהבת ה[[תורה]], ב[[אמונת צדיקים]], ובחיבת קיום ה[[מצוות]] מעשיות בחיות פנימי".
היה ידען עצום בסיפורי חסידים, והיה מספרם רבות בשנת [[תרפ"ה]] עלה ל[[אדמו"ר הריי"צארץ הקודש]] והתיישב ב[[ירושלים]]. תשעה חודשים לאחר עלייתו ארצה, ולאחר מכן היה מבאר את הסיפורים ב[[כ"בחכמה ובינה ודעת", כעדות אדמו"ר הריי"צ. ד בכסלו]] [[הרשבתרפ"ץו]] העיד כי ביאוריו מיוסדים היו במידה רבה על פי דברי נשיאי נפטר ונטמן בחלקת חב"דשב[[הר הזיתים]]. אדמוביום פטירתו, נשלחה הודעה לאדמוהרייהריאף העיד עליהם כי והרבי הורה לרשום על המצבה "פ"נ הרה"ג (=פה נטמן הרב הגאון) הצדיק עובד אלוקים פאר החסידים"הם מפיחים רוח חיים ו. בשנת האבל אחריו אמרה עליו קדיש נכדתו - מרת [[יראת שמיזלדה מישקובסקי (שניאורסון)]]ם באהבת ה, מחוסר ברירה אחרת. ==משפחתו==*ביתו מרת [[תורהרחל שניאורסון]], ב*חתנו הרב [[אמונת צדיקיםשלום שלמה שניאורסון]], ובחיבת קיום ה*נכדתו מרת [[מצוות מעשיותזלדה מישקובסקי (שניאורסון)]] בחיות פנימי".
בשנת [[תרפ"ה]] עלה ל[[ארץ הקודש]] והתיישב ב[[ירושלים]]. תשעה חודשים לאחר עלייתו ארצה, ב[[כ"ד בכסלו]] [[תרפ"ו]] נפטר ונטמן בחלקת חב"ד שבהר הזיתים. ביום פטירתו , נשלחה הודעה לאדמו"ר הרי"צ והרבי הורה לרשום על המצבה "פ"נ הרה"ג הצדיק עובד אלוקים פאר החסידים".
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר המהר"ש|חן דוד]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הרש"ב|חן דוד]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר הריי"צ|חן דוד]]
31

עריכות

תפריט ניווט