משתמש:חב"דניק

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הרבי ביציאה מחדרו הק', נראה המזכיר הרב בנימין קליין
=תבנית:בדף זה מקפידים על הרגש חסידי


שלום לכולם - אני חב"דניק כמו כולם כאן (כמעט כולם)...

הצטרפתי ביום ראשון יום הבהיר י"א ניסן תש"פ.

כבר ביום כ"ז ניסן תש"פ מלאו לי 100 עריכות לאויש"ט.

ביום ב' סיון תש"פ הורשיתי להעלות תמונות.

בכ"א תמוז יצאתי לחופשה חב"דפדית, ובב' מנחם אב חזרתי, עד לחופשה הבאה לקראת שנה"ל תשפ"א...

בע"ה אשתדל לתרום כפי יכולתי, אמנם אתמקד בשיפור ערכים ותיקונים ספרותיים, יותר מאשר ביצירת ערכים, עבודתי העיקרית היא בהשלמת הערכים החסרים, שם השלמתי כבר עשרות ערכים כן ירבו אשמח אם תעזרו לי בנושא.

ניתן לכתוב לי בדף השיחה שלי - בית חב"ד פתוח לכולם.

לחיים ולברכה!!!

||| חב"דניק ~ בית חב"ד פתוח ~

ערכים שיצרתי

תיבות משתמש
משתמש זה אוהב להתוועד על כל עניין, בכל מקום ובכל זמן.
משתמש זה אוהב במיוחד ללמוד את תורת החסידות
משתמש זה מגלה עניין רב בכתבי יד קודש של נשיאי חב"ד
משתמש זה מתנגד לרעיון הציוני על כל מונחיו, זרמיו ושיטותיו, ולכל השלכותיו המעשיות והרעיוניות.
משתמש זה נמנה על תלמידי התמימים


משתמש זה מייחל לבניין בית המקדש וגאולת עם ישראל
דעתם של שאר העולם הינה, ברוב המקרים, "איפכא מסתברא" מדעתו של משתמש זה.
משתמש זה יוצא מדי שבוע למבצע תפילין ובכך מכין את העולם לגאולה
דער באַניצער פאַרשטייט דעם רבי'נס שפראַך
למשתמש זה חשובים ביותר שלושת השלמויות עליהם דיבר ועורר הרבי רבות: שלימות התורה, שלימות העם, ושלימות הארץ
משתמש זה מתנגד לתכנית המאה

ערכים ששיפרתי משמעותית


שגיאות פרמטריות בתבנית:טורים

פרמטרים [ מספר ] לא מופיעים בהגדרת התבנית

ראו גם בתרומותי הצנועות יש עוד הרבה ב"ה...

כעת בעבודה

משנתי החב"דפדית על שתי רגליים

  1. טוב תיקון ערך קיים - מאשר פתיחת ערך חדש[1].
  2. לא על כל חרק שזז צריך לפתוח ערך, ולא על כל משהו שפחות מוצא חן צריך לסגור ערך.
  3. חב"דפדיה צריכה להיות על-מפלגתית[2].
  4. אין סיבה לקרוא לראשונים / אחרונים בשמותיהם בלי תואר 'רבי'[3].
  5. אם למישהו משעמם ואין לו מה לעשות, פשוט שיערוך בחב"דפדיה ולענין בלבד!!!
  6. חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה אשר ע"כ מובן שאין לפתוח בה ערכים שאינם אנציקלופדיים!!!
ותבינו לבד למי אני מתכוון בדברי...

להתוועד עם הרבי

זוהי השליחות של כל אחד מישראל: אין לו לומר "מה אני ומי אני", ובהעריכו את כוחותיו ואפשרותיו, כמה כבר יוכל לפעול, ובאיזה שטח יוכל לפעול – שהרי אין האמת כן, כיון שאינו הולך לבד, אלא הליכתו היא בשליחות ה"חלק אלקה ממעל ממש", שיש לה שליחות מ"אלקה ממעל ממש", שזרעו בארץ הלזו התחתונה, "וזרעתי' לי בארץ", כדי שיצמח אילן עושה פירות, ועד לאילן תמרים – "צדיק כתמר יפרח".

ואין בזה הגבלות כלל; שליחות והוראה זו, שייכת לכל אחד מישראל, ויכולים לדרוש ממנו זאת!

וע"ד מ"ש בשו"ע ש"כל אדם חייב ליתן צדקה אפילו עני", ו"לא ימנע אדם עצמו פחות משלישית השקל לשנה". וכאמור לעיל (ס"ד), שהגבלת הצדקה מעמידה את נתינת הצדקה למעלה מהגבלה: להיותו עני הרי החיוב שלו בנתינת הצדקה היא בהגבלה הנ"ל, אבל, הגבלה זו מעמידה את הנתינה באופן ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד".

(משיחת י' שבט תשכ"ג – תו"מ חלק ל"ו עמ' 116 למטה ואילך).

ערך מומלץ ביותר

יחידות הוא מושג בחסידות שפירושו פגישה פרטית עם הרבי. החסיד נכנס לחדרו הפרטי של הרבי ומקבל הוראות אישיות לעבודת השם שלו ותשובות לשאלותיו.

אצל חסידים נהוג לא לשבת במהלך היחידות וכן לא להושיט את היד לרבי, למרות שהרבי מושיט לו את ידו שלו.

בדור השביעי נערכו היחידויות עם הרבי שלוש פעמים בשבוע - בימים ראשון, שלישי וחמישי. כל סדרת פגישות כזו החלה זמן קצר לאחר תחילת הלילה ונמשכה שעות ארוכות. לעיתים קרה שהמבקר האחרון היה יוצא מחדרו של הרבי לאחר עלות השחר.

משך הפגישות השתנה מאדם לאדם. היו שזכו לשהות במחיצת הרבי דקות בודדות בלבד, אך כל מי שזכה להיכנס ל'יחידות' חש בלי קשר למשכה, כי במהלכה הרבי קשוב כל-כולו לבעיותיו ומאזין בצורה ממוקדת להפליא לבקשתו ולסיפור צרכיו, ויהיו אישיים ככל יהיו.

לערך המלא: יחידות

הערות שוליים

  1. אשר ע"כ הנני להציע, כי כל מי שפותח ערך חדש, שלפנ"ז ידאג להשלים 5 ערכים חסרים שקיימים.
  2. דהיינו להתייחס לשני הצדדים שבמטבע, ולהפסיק וויכוחי סרק בנושאים שלא קשורים לאתר.
  3. דהיינו שיהיה כתוב רבי יואל סירקיש ולא יואל סירקיש.