חב"דפדיה:אולם דיונים

מתוך חב"דפדיה, אנציקלופדיה חב"דית חופשית
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.

קטגוריית גאולה ומשיח

ראו מה שכתבתי בשיחת פורטל:גאולה ומשיח--הנחה - שיחה 19:36, 6 בדצמבר 2014 (UTC)

תבניות בעמוד הראשי - תאריך לועזי

אני לא בטוח במה שאני אומר, אבל ייתכן ועם נלך לפי התאריך הלועזי, נוכל בקלות יותר להפעיל את העדכון האוטומטי בכל התבניות בעמוד הראשי. השאלה, מתאים? • שנוזעל - שיחה • ב' באלול ה'תשע"ג 05:25, 8 באוגוסט 2013 (UTC)

לענ"ד לא. • זוננשיין - תמיד בשמחה • ב' באלול ה'תשע"ג • 12:28, 8 באוגוסט 2013 (UTC)
המתכנת יערוך בעז"ה בזמן הקרוב עדכון כללי של גרסת תוכנת ה'ויקי' של חב"דפדיה. אולי זה יעזור. --שיעשיחה כ"ב באלול ה'תשע"ג 17:19, 28 באוגוסט 2013 (UTC)


כפר חב"ד ב' - קטגוריות

כיצד לציין בקטגוריות אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב', ההצעה וטעמה:

  • [כפר חב"ד ב': אישים] - כך מצוינים כל האישים בקהילות חב"ד השונות.
  • [אישים בכפר חב"ד ב'] - כפר חב"ד ב' שונה. בעוד שבכל קהילה יש את הקטגוריה הראשית (לדוגמא: [נחלת הר חב"ד]) ובה יש את המשניות (נחלת הר חב"ד: מוסדות], [נחלת הר חב"ד: אישים]) הרי שבכפר חב"ד ב' אין קטגוריה ראשית, כי אין עוד מה להכניס בה. לכן נראה לציין את האישים המתגוררים שם גם ב[כפר חב"ד: אישים] (כמו בית רבקה המצויין תחת [כפר חב"ד: מוסדות]), ובנוסף [אישים המתגוררים בכפר חב"ד ב'] או [אישים בכפר חב"ד ב'].

מהי דעתכם? • שנוזעל - שיחה • כ"ב באדר ב' ה'תשע"ד 10:28, 24 במרץ 2014 (UTC)


למה אנשים לא תורמים לחב"דפדיה

שלוש סיבות עיקריות שמונעות מאנשים לתרום לחב"דפדיה, כפי ששמעתי אותם בעצמי:

  1. לא יודעים איך עובדת המערכת, לא יודעים עד כמה היא קלה ופשוטה.
  2. מפחדים שישחזרו אותם, חלקם מתוך ניסיון העבר. וסיבה זו מהווה קול קורא אלינו, 'אל תשחזרו אנונימיים'! הם לא פושעים, אלא אם כן זו השחתה. גם אם הוסיפו או שינו מידע בלי מקור, אלא אם כן אתם בטוחים שאתם יודעים טוב יותר. גם אם הם שינו קצת את הלשון והסגנון אולי זה שיקול להשאיר או לבצע שינויים קלים בלבד.
  3. הם מקלידים לאט... ואין להם כוח. אפשר להבין. אולי נפתח קורס?...

שנוזעל - שיחה • כ"ו באייר ה'תשע"ד 10:27, 26 במאי 2014 (UTC)

באמת דרוש בדחיפות פרסומות קלילות ופשוטות בשבועון בית משיח שיסבירו עד כמה זה פשוט. לדעתי כל שאר הטענות הם סתם תירוצים. לא מוחקים כאן עריכות עם בעיות סגנון, אלא רק עריכות שמהוות השחתה, או פתיחת ערכים חסרי ערך. להתראות - שיחה 09:46, 2 ביוני 2014 (UTC)
    • ואולי, כי אנשים רציניים באמת אינם מסוגלים להיות ילדותיים, ואינם רוצים בשום אופן להשתתף איפה שעושים לשון הרע והלבנת פנים

הנה דוגמה, איך מוצצים את דמו של הרב אקסלרוד ומעמידים גם במצב לא נעים את כל בני ביתו: http://chabadpedia.co.il/index.php?title=%D7%92%D7%93%D7%9C%D7%99%D7%94%D7%95_%D7%90%D7%A7%D7%A1%D7%9C%D7%A8%D7%95%D7%93

--193.108.195.249 06:25, 29 ביוני 2014 (UTC)ועיקר השאלה היא, איך זה מתחבר עם מטרת החב"דפדיה: "חב"דפדיה הינה אנציקלופדיה חב"דית, חופשית לקריאה, כתיבה ועריכה. מטרתנו היא הפצת תורת חסידות חב"ד בשפה פשוטה וברורה."

החלפת קטעי הידעת באמצעות תבנית:בחירת מידע

בעבודה חד פעמית ניתן יהיה לעשות שקטעי הידעת יתרעננו מעצמם בכל פעם. השיטה היא באמצעות תבנית:בחירת מידע שבוחרת תוכן באקראי מתוך גלריה.

בעיה קטנה, זה יהרוס את ארכיון קטעי הידעת שהכרנו עד כה, ומעתה הוא יוצג בצורה שונה.

אני חושב שזה כדאי, אך זו פעולה כירוגית רצינית וצריך את הסכמת הקהילה.

כמובן שכל זה עד שיבוא אדם שיסביר לי, או יסדר בעצמו, את תבניות התאריכים שיעבדו כראוי (כמו תבנית:תאריך עברי נוכחי). • שנוזעל - שיחה • כ"ט באייר ה'תשע"ד 00:12, 29 במאי 2014 (UTC)

בעד --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ט באייר ה'תשע"ד, למניינם 03:02, 29 במאי 2014 (UTC)
לא רואה בזה בעיה. אם כי אני לא מבין מה הבעיה שיהיה טקסט כפול. כלומר להשאיר את הארכיון כמו שהוא, ולשכפל אותו לתבניות אחרות כפי הנדרש. הרי בינתיים הנהלת האתר לא הגבילה אותנו במספר הדפים שמותר לנו לפתוח, ואם כל דבר מקוטלג בצורה נכונה, הרי שזה לא עלול ליצור בלבול כלל. להתראות - שיחה 03:18, 29 במאי 2014 (UTC)

קורות חיים

איזו כותרת מתאימה לדעתכם? נא סמנו הצבעתכם מתחת לכותרת המועדפת עליכם, באמצעות הקוד הבא - #~~~~. (אם יש לכם הצעות נוספות הוסיפו אותן) בברכה --שיעשיחה י' בתמוז ה'תשע"ד 05:53, 8 ביולי 2014 (UTC)

תולדות חיים

  1. להתראות - שיחה 17:35, 8 ביולי 2014 (UTC) (אם צריך נימוקים: א. מתאים בערכי אנשים ונשים כאחד. ב. זה מעורר אסוציאציה של ראיון לקבלת משרה...).
  2. שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
  3. --יוסי ג - שיחה 20:35, 5 באוגוסט 2014 (UTC) (לא הבנתי. כאן למטה כתוב "סוף הצבעה", ופתאום אני רואה בלוח מודעות הזמנה להצביע).
  4. מלך - באהבת ישראל נביא את הגואל - שיחה 09:39, 6 באוגוסט 2014 (UTC)

ביוגרפיה

  1. --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
    ביוגרפיה. "תולדות\קורות חיים" נשמע כמו מסמך לראיון עבודה. "תולדות\קורות חייו" גם לא 'מצלצל', וגם לא מתאים לנשים. --chabadnik - שיחה 20:45, 8 ביולי 2014 (UTC)
  2. שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC) --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:17, 9 ביולי 2014 (UTC)
    אבל אני גם לא אוהב שמציפים את השינויים אחרונים בהסטורית הגרסאות של הערכים, ומכיון שכבר מדובר ב"לאחר מעשה", אני מסתפק אם אכן כל כך חשוב להחליף לביוגרפיה. --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים י"א בתמוז ה'תשע"ד, למניינם 01:20, 9 ביולי 2014 (UTC)
    בבקשה שימו לב, ש'ביוגרפיה' זו מילה לועזית (מיוונית) שפירושה, ביו - חיים, גרפיה - כתיבה. אני לא מבין למה להשתמש במילה לועזית כשיש צמד מילים בלשון הקודש שמתאים. --שיעשיחה ט"ו בתמוז ה'תשע"ד 13:03, 13 ביולי 2014 (UTC)
    תגובה לחב"דניק, קורות חיים, מקובל בראיונות עבודה. 'תולדות חיים' ממש לא. --שיעשיחה ט' באב ה'תשע"ד 15:25, 5 באוגוסט 2014 (UTC)

קורות חיים

  1. --יחי אדונינו מורינו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד 10:00, 6 באוגוסט 2014 (UTC)
סוף הצבעה

תוצאות ההצבעה

על פי הרוב הוחלט "תולדות חיים". שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ה באב ה'תשע"ד, למניינם 00:53, 21 באוגוסט 2014 (UTC)

בוצע שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים כ"ח באב ה'תשע"ד, למניינם 04:05, 24 באוגוסט 2014 (UTC)

קטגוריה: חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א

נראה ששם הקטגוריה זה תחליף 'עדין' למילים 'חסידים מדור השביעי'. כמו שדור השביעי, האחרון לגלות, הוא הדור שלנו, למרות שכבר למעלה מעשרים שנה לא רואים את הרבי, כך 'תקופת אדמו"ר שליט"א' מעולם לא הסתיימה. אולי כדאי לשנות את שם הקטגוריה ל'חסידי דור השביעי' וכדומה.. א"כ, אולי כדאי לשנות גם את כל הקטגוריות של 'מתקופת אדמו"ר..', ל'דור ה...' זו דעתי. מה דעתכם?--מ. פינחסי - שיחה 11:30, 14 באוגוסט 2014 (UTC)

לענ"ד אפשר פשוט להוריד את המילה "מתקופת" ולהמירה "של". ר'ובן - שיחה 17:32, 14 באוגוסט 2014 (UTC)

נראה לי גם להוריד את המילה 'מתקופת' ולהכניס 'של' -- הודעה זו הושארה על ידי אנונימי/ת.

אני בעד 'חסידי הדור השביעי'. אולי נעשה הצבעה? --שיעשיחה כ"ט באב ה'תשע"ד 23:05, 25 באוגוסט 2014 (UTC)
אולי חסידים בדור השביעי? --שָׁלוֹם - יְהוּדִים מְשׂוֹחֲחִים ל' באב ה'תשע"ד, למניינם 03:41, 26 באוגוסט 2014 (UTC)

הערך האוכלוסיה החב"דית

לדעתי הבעיה העיקרית שלא מאפשרת העלאת הערך למרחב הערכים היא העדר סימוכין למספרים בו. אמנם כמובן שאין 'מחקרים' אבל אפשר לבסס את המספרים באמצעות ספרי טלפוניים מקומיים של הקהילות וכדו'. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:45, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

כידוע לך, אם יש הגזמה היא דווקא כלפי מטה כי בספרי טלפונים מכניסים גם את אלו שרק מקורבים וכו' ולא רק את החב"דניקים ממש. ומלבד זאת, אפשר להוסיף בתחילת הרשימה הערה שהיות ואין מקור מסודר, נכתבו המספרים בהערכה משוערת עם עיגול המספרים כלפי מטה. זו לא הערה ממצה שתמנע כל טענות ומענות? להתראות - שיחה 16:49, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
לדעתי זה לא עניין של טענות ומענות, לא שייך להכניס את זה כערך לחב"דפדיה, בזמן שאין לנתונים האלו שום גיבוי. חייב להיות איזשהו מקור לדברים. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 16:54, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
חשבתי על זה כמה פעמים שזה מצחיק לחלוטין שאם כתב של ערוץ 7 שאין לו מושג אמיתי מה קורה בקהילות חב"ד ברחבי הארץ יעשה כתבה - נוכל לצטט את זה כמקור ולהשתמך על זה, ואם בחור שמעורה ויודע היטב מה המצב יכתוב את זה בחב,דפדיה - זה יחשב לא אמין. וככה בהמון נושאים. להתראות - שיחה 16:59, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
זה מה שקורה בויקיפדיה בנושא חב"ד. לא אצלנו. אנחנו אף פעם לא נכתוב דברים לא נכונים רק בגלל שכתב שלא מבין כלום כתב עלינו כך, ומאידך מרבית הערכים שלנו מבוססים על אנשים שכותבים מידיעתם וללא מקורות (לא שזה מומלץ, אבל זה המצב). אבל ערך כגון זה, חושבני שלא שייך לכתוב בלי מקורות כתובים. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:09, 26 באוקטובר 2014 (UTC)
צריך לזכור שאנחנו מוגדרים אנציקלופדיה. זה לא פורום, ואפילו לא עיתון. אם ברצוננו להוות מקור מידע אמין, אנחנו חייבים לכבד את עצמנו. --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:19, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

עד כאן העתקה מדף שיחתי. מה דעתכם? --שיעשיחה ב' בחשוון ה'תשע"ה 17:21, 26 באוקטובר 2014 (UTC)

לדעתי, בתור אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה מותר לכתוב דברים גם ב"פרסום ראשון" על סמך ידע אמיתי שלנו לא פחות מכלעיתון חשוב אחר--מ.מ. - שיחה 17:55, 21 בדצמבר 2014 (UTC)
אנציקלופדיה שמכבדת את עצמה התוכן שבה אמור להיות מוצג בצורה מוכחת ומבוססת, לאו דווקא לערך הנ"ל אלא לכל הערכים כולם ללא יוצא מהכלל. (אמנם אני מסכים שלפעמים מגוכח לביא ראיה מעיתון שכל המידע שבו שיטחי אבל עדין צריך להיא סימוכין וכו')--הנחה - שיחה 22:03, 21 בדצמבר 2014 (UTC)

מזל טוב! - 5,700 ערכים!

בשם חב"ד והצוות מ ז ל ט ו ב ! להתראות - שיחה 04:04, 29 באוקטובר 2014 (UTC)

איזה כיף. --שיעשיחה י"ב בחשוון ה'תשע"ה 10:03, 5 בנובמבר 2014 (UTC)

קטגוריות

מי מחליט באיזה קטגוריה יהיה הערך?--הנחה - שיחה 21:08, 4 בנובמבר 2014 (UTC)

כל אחד שכותב, או שרואה את הערך יכול להחליט, אם יש התלבטות או מחלוקת, אז פונים לקהילה ותשועה ברוב יועץ. --שיעשיחה י"ב בחשוון ה'תשע"ה 10:02, 5 בנובמבר 2014 (UTC)

ערכים כפולים

טעימה מהגאולה בדורנו הגאולה בעולם לא נראה לכם כפול? לכאורה היה אפשר לצרף אף את התנוצצות הגאולה וכן את הערך החסידות כטעימה מהגאולה שהם אותו תוכן ממש. (חוץ מהדיון סביב השמות עצמם)

(גם את הערך דור השביעי ושבעה דורות של הורדת השכינה לכאורה היה צריך לשלב?)--הנחה - שיחה 23:27, 1 בדצמבר 2014 (UTC)

אולי עדיף במקום 'התחלת הגאולה' משהו בסגנון 'זמן הגאולה' (שהוא על דרך 'שנה' או 'שעה' שמלך המשיח נגלה בה) ובכלל כמדומני שכל הכתוב בו כבר מובא בבשורת הגאולה ושם יותר ציטוטים.--הנחה - שיחה 22:45, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
עולה בדעתי שלא שייך לעשות "ערך" 'החסידות כטעימה מהגאולה' הוא אמור להיות בתוך הערך תורת החסידות - התגלותה - זמן התגלותה - סיבת התגלותה (אמנם כל הערך שם רדוד, אבל אם כבר לערוך אז לפחות שיהיה במקומו.) (ואולי אם נושא הערך הוא הגאולה - התנוצצות הגאולה כן שייך לעשות ערך)--הנחה - שיחה 12:39, 23 בדצמבר 2014 (UTC)

עדכוני מערכת

בסיעתא דשמיא, התחדשו מספר דברים בחב"דפדיה. 1. האתר לניידים שב לפעול, 2. התחדשנו עם סרגל התראות שמציג הודעות בדף השיחה ועוד למשתמשים רשומים, 3. הופעלה הרשאת מנטרים, המטרה העקרית של ניטור היא איתור שגיאות כתיב ואחרות, כך שעל כל עריכה יעברו לפחות שניים, האדם שכתב אותה ואחד המנטרים. מי שרואה את עצמו מתאים, ויש לו את הזמן לכך (כשעה שבועית) נא לפנות אלי בדף השיחה או במייל 4. כדי להרשם חייבים לפתור CAPTCHA, מה שימנע בעז"ה את משתמשי הספאם שהטרידו אותנו עד כה.

יש"כ לשמוליק שעסק במלאכה.

לעדכונים נוספים שעל הפרק ראו בחב"דפדיה:פיתוח התשתית. שימו לב נא לא לשנות דף זה. הארות/הערות/בקשות, נא כיתבו בדף השיחה - שיחת חב"דפדיה:פיתוח התשתית או בדף השיחה שלי. --שיעשיחה כ"ד בכסלו ה'תשע"ה 11:52, 16 בדצמבר 2014 (UTC)

קטגוריות בקלות

כלי מדהים להוספת קטגוריות: ראו עזרה:Gadget-HotCat --שיעשיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 18:32, 22 בדצמבר 2014 (UTC)

שינוי יעוד 'לוח מודעות'

חנוכה שמח לכולם. אני מציע לשנות את היעוד של 'לוח מודעות' למקום שבו יכתבו פרוייקטים שדרושים מתנדבים כדי לבצעם (בדומה למה שנשאר שם כעת לאחר שארכבתי והעברתי את כל שאר הדיונים. מה דעתכם? --שיעשיחה ל' בכסלו ה'תשע"ה 19:11, 22 בדצמבר 2014 (UTC)

בעד הרבה יותר שימושי ויעיל.--די העכסטע צייט - שיחה 21:09, 22 בדצמבר 2014 (UTC)
בעד --770770 - שלמה חיים לשעבר - שיחת הגאולה 19:44, 23 בדצמבר 2014 (UTC)