הגעתם לאולם הדיונים המרכזי של חב"דפדיה.

המקום מיועד לדיונים בין האורחים, העורכים והמפעילים.


אם יש לך בקשות מיוחדות המיועדות למפעילי המערכת, תוכלו לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם לבקש ערך החסר בחב"דפדיה, תוכלו לעשות זאת כאן. תוכלו גם לבקש תמונות כאן, וגרפיקה כאן.

אם ברצונך לכתוב איזו אימרה חסידית או סתם להתוועד.. תוכל לעשות זאת כאן.

אם ברצונכם להתנדב להשלמת פרוייקטים לשיפור חב"דפדיה, או להציע אחד כזה תוכלו לעשות זאת כאן.


תיבת ארכיון

כיתוב תמונה

ארכיוני אולם הדיונים
12345678910111213141516171819202122232425262728293031סמלילנוכחי
חב"דפדיה: פיתוח טכני



כדי להגיע לתחתית הדף, לחצו כאן.


מוסד הרב קוק

מעניין, [4ysc01p1vhw140bqmvpyqhpw.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2017/03/27-03-2017-09-45-17-%D7%AA%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%A1%D7%9C%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D.pdf הרבי מבקש את ספרי הרב קוק] עמוד 49. להתראות - שיחה 11:29, 29 במרץ 2017 (UTC)

הרבה יותר מעניין לכאורה זה שהרבי מחפש את הספר של בני של הסטייפלער... אגב, לאחרונה פורסמה תמונה איך מראים לו את המכתב הזה. --יוסי ג - שיחה 08:04, 18 באפריל 2017 (UTC)

חסדות חב"ד הערך הזה צריך להיות הכי ארוך בחבדפדיה!!

חייבים מלערוך אותו מי שיש שליטה על הפורטלים ויכול להעתיק מכל אחד מהפורטלים את התקציר של כל פורטל מחבדפדיה זה יוסיף לערך של חסידװת חב"ד המון. עוד מישהו שיכול להעתיק מוקיפדיה ששם הערך הרבה יותר ארוך. --או או - שיחה 06:20, 18 באפריל 2017 (UTC)

ערכי נשים

- הועבר משיחה:רחל זמיר

בעיקרון אני נגד ערכי נשים, אבל אם יום אחד יכתבו... להתראות - שיחה 08:12, 27 במרץ 2017 (UTC)

להתראות, באמת שאינני מצליח להבין אותך, כל צרוע וכל זב זכאי לערך מעצם עובדת קיומו, ונשים שעשו ופעלו רבות אינם זכאים?! שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:37, 27 במרץ 2017 (UTC)
זכאית בהחלט. אבל לדעתי אין מקומם של ערכי נשים באנציקלופדיה חב"דית. אתה חושב שאם אשכנזי היה מכניס ב'אוצר החסידים' את מומע שרה היתה דעת הרבי נוחה? להתראות - שיחה 06:22, 28 במרץ 2017 (UTC)
ללא ספק, ולא כמו שאנשי ארץ ישראל (בהשפעת ...) מעוותים את רצון הרבי והקב"ה. שף ויתיבקאנפרענץ רום 06:37, 28 במרץ 2017 (UTC)
כמובן שמה שכתבתי בטל ומבוטל אם תמצא ולו מקור אחד בדברי רבינו, ואפילו בדרך רמז שברמז, ואפילו לענין שהוא רק דומה. מעולם לא ראינו שהרבי נמנע לדבר על אשתו או על אמו, הפריערדיקער רבי כתב קונטרס דברי ימי הרבנית רבקה, ושנים מתוך החמש מגילות קרויות ע"ש נשים. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 03:53, 29 במרץ 2017 (UTC)
שף ויתיב, נפלאתי כיצד הינך מוצא בכל דבר קשר לאנשי א"י וכו', וכדברי מלכנו הקדושים - כאשר אדם שקוע בתוקף במשהו וכו'... וכי לא מוטב שבמקום זאת היית מחפש את הקשר למשיח?
ולגופו של ענין, כפשוט שאין כל מניעה לכתוב ערכים על נשים שעשו פי כמה וכמה מרף הפעילות המצדיק ערך אצל בני המין השני. ויתירה מזו, אם לדעת הכותב זה מוסיף ב'והחי יתן אל לבו' ניתן לשים תמונות שחור-לבן של נשים שנפטרו, כמבואר במענה אד"ש הנמצא בערך איסור הסתכלות בנשים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:06, ב' בניסן ה'תשע"ז
לא אמרתי שזה אסור, רק שזה לא מתאים. בקשר לטענה של 'אנשי ארץ ישראל': לידיעתך, גם אנחנו חסידי חב"ד חלק מבני ישראל, ואם ישנו גדר של דבר "שהאומות גדרו את עצמם", אנחנו לא גרועים מהאומות. יש דברים שבעבר היו מותרים אבל נוספו על גדרים וסייגים שיהודים שומרי תורה ומצוות קיבלו על עצמם. טענתך, היא אותה טענה של הגרועים שבמזרח'ניקים המבקשים לבטל את כל התקנות שנתקנו במשך הדורות, בטענה שלא נמצא לכך מקור בחז"ל, והיא הולכת, בדקות, בדרכם של הקראים שביקשו להיצמד למה שכתוב, ולא קיבלו על עצמם את מרותם של חכמי ישראל. לא אמרתי שכל צרוע וזב יש לו כח של 'חכמי ישראל' והם יכולים לגזור על כלל הציבור מה שהם רוצים, וגם לא אמרתי שהגזירות והתקנות שקיבלו על עצמם אנשי ארץ ישראל מחייבים את כלל קהילות הקודש די בכל אתר ואתר, וייתכן באמת שאין שום בעיה בנקודה הספציפית הזאת, אבל התכוונתי לעצם הטענה. בברכת ואת והב בסופה. להתראות - שיחה 05:37, 29 במרץ 2017 (UTC)
קרייזי, נראה שלהתראות הבין היטב מה התכוונתי. אין לי כח להסביר, אולי כשאהי' מול מחשב. אם הינך מחפש קשר למשיח עיין רמ"ח אותיות סי' קיז.‎
‎‏להתראות, כנ"ל אין לי כח אז לא אתייחס לויכוח הכללי, אתייחס למה ששאלת אם נראה לי שהרבי היה מרוצה אם היו מכניסים את המומע שרה. כדרכם של יהודים אענה בשאלות משלי (אני מחכה למענה): א. האם לדעתך הרבי היה מרוצה לו היו מכניסים לספר השלוחים רק תמונות (צבעוניות!) של השלוחים ולא השלוחות? ב. לו לא היו מדפיסים את ספר השלוחים אז אלא כיום ובארץ הקודש, האם היו מכניסים את השלוחות? ג. התשובה לב' היא בהשפעת מי? ומי קרוב יותר לרצון (ולא רק דברי) הרבי?‏
‏‎מייחל לתשובתך הכנה. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:08, 6 באפריל 2017 (UTC)‏
א. לא. ולפני שאמשיך להתייחס, אני חייב לציין שזו דוגמא לא מוצלחת. אני מדבר על אנציקלופדיה ואתה מדבר על אלבום. אני מדבר על חומר הפונה לקהל הרחב, ואתה מדבר על חומר הפונה לקהל יעד מאוד מצומצם.
ב-ג. תלוי מי היה מדפיס, ואני לא חושב שזה השתנה היום. אם טוביה בלוי היה ממונה על הדפסת אלבום השלוחים לפני ארבעים שנה - הוא היה מדפיס עם תמונות נשים? ונשאל הפוך על הפוך, אם היתה זו הפקה ישראלית והיכל מנחם ירושלים וכיו"ב היה שם את זה בחלון הראווה של המכירות שלו - היתה לרבי נחת רוח? הכל לפי המקום והענין. זה לא אסור, אבל יש מקומות שזה מתאים ויש מקומות שלא. זה נושא רחב שנוגע בהמון סוגיות ולא כל מה שמתאים בבית חב"ד בנאפל מתאים בבית יהודי, גם אם הוא מותר על פי שולחן ערוך 'יבש'.
ולסיכום, לעניות דעתי זה לא הרצון של הרבי להחמיר יתר על המידה, וגם לא להקל ראש מבלי להתחשב במקבל. להתראות - שיחה 10:37, 6 באפריל 2017 (UTC)
יש להפריד בין תמונות לבין ערכים. אבקש לדון קודם רק לגבי הערכים. לגבי ערכים, לדעתי לא רק אפשר אלא חובה לכתוב ערכים על נשים שפעלו ביהדות ובחסידות. הרבי עצמו העלה על נס פועלם של נשים, החל מהאמהות, המשך ברבניות, ועד לאישה חסידית כמרת פעשא שמסרה את נפשה ומוזכרת בדבר מלכות. והוא דבר הפשוט. שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 15:43, 19 באפריל 2017 (UTC)
אני סבור שיש להעביר את הדיון לאולם הדיונים. תחת הכותרת ערכים על נשים. וכשיסתיים אפשר יהיה לדון על תמונות נשים (שלדעתי אין להם מקום מלבד הרבניות). --שיעשיחה כ"ג בניסן ה'תשע"ז 15:44, 19 באפריל 2017 (UTC)
להתראות, דבר ראשון אדרבה, אם זה מיועד לקהל הרחב הרבה יותר מסתבר לשים ערכי (ותמונות) נשים מאשר אם זה מיועד לקהל פנים חב"די. אולם אתה התחמקת מלוז הענין ולכן אשאל את השאלה שלי בצורה הפוכה, לו היו מדפיסים את ספר השלוחים כיום והיו מכניסים לשם תמונות נשים, האם לא היו מתלחששים במסדרונות הישיבה הגדולה בעולם "תראו מה זה, לאנטים אין בעיה להכניס תמונות נשים..." בעוד שגם לי וגם לך ברור שדעת הרבי כלל לא היתה נוחה אילו לא היו מכניסים לשם את התמונות האלה. זה בהשפעת מי? לדעתי זוהי השפעה של אלו שאתה מכנה "האומות". החרדים הפרזיטים העושים את התורה קרדום לחפור בה (ואין כוונתי במישור הכספי) אינם מחייבים אותי כלל ועיקר, וגם אינני נהפך לקראי בשל כך.
בנוגע לעצם הענין, אם יש לך תקדים/דוגמה/ראיה ממשהו דומה מהרבי להדרת הנשים שאתה רוצה להשליט פה, אז כל דבריי בטלים ומבוטלים. אני יכול להביא לך עשרות מקרים הפוכים, וכל זמן שאין לך אפילו דוגמה אחת אז לבוא ולחלק מסברא ולומר זה לא דומה עליך מוטלת חובת ההוכחה.
לסיכום, לדעתי דעתו של הרבי שאין להקל כלל וכלל בשום ענין, אך גם אין להמציא הלכות שלא שערום אבותינו (ובפרט אם זה על חשבון רגשות של אחרים). הענין הזה אין בו משום "קולא" (וק"ו אם אין תמונה) אלא רק common sense.
כבקשת שיע נחכה עם הדיון על התמונות עד שייגמר הדיון הזה, והדיון על מענדל נמצא כמה פיסקאות מעלי. אני חושב שלמען הכבוד הראוי לשמו הק' של רבינו ראוי להחליף את זה, ואז אם אחרי שבוע נראה שירדנו ברשימת התוצאות תמיד יהיה אפשר להחזיר (אגב, לדעתי א. זה לא כ"כ משנה איפה אנחנו בתוצאות באם איננו ראשונים, ב. אין למדוד לפי איפה אנחנו בתוצאות אלא לפי כמות כניסות, ג. רוב האנשים בכלל מחפשים "הרבי מלובביץ'" או משהו כזה ולא את השם, כך שזה לא כ"כ משנה איך תכתוב את השם). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:43, 20 באפריל 2017 (UTC)
נראה לי שכולם פה בעד ערכי נשים, ואפילו להתראות המתנגד (במלרע! רק במלרע!) הרי הוא עצמו יזם ופתח את שיחה:רחל זמיר...
בכל אופן אני חולק על רעיון ההתנגדות, ובשתיים: (א) דעת הרבי. לא מצאנו ולא ראינו בשום מקום רמז דרמז בשלילה גורפת כזאת, ואדרבה. (ב) המציאות. לא נראה לי שאפילו קיצוני החרדים באה"ק "מחמירים" עד כדי כך שאסור אפילו לכתוב על נשים. בכל עיתוני החרדים יכולה להיות כתבה על הרבנית הצדקנית מבעלז או מגור או מקנייבסקי וכו', ולאף אחד זה לא צורם. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:29, כ"ד בניסן ה'תשע"ז

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── ובתגובה אגבית שלא ממין הענין: שף ויתיב, אינני יודע מה היו מתלחששים בישיבה הגדולה בעולם במקרה היפותטי, אבל אני כן יודע שכאשר עסקן פלוני מכפ"ח הוביל/מוביל מגמת התייפיפות שכללה הכנסת תמונות נשים לפרסומי צא"ח - נדמה לי שאף לא בצניעות מלאה - יצאו נגדו (לא בישיבה הנ"ל שבקושי ידעו מכך, אלא בעיקר) חבריו לארגון ועוד כל מיני, "אנטים" כמובן, אז כנראה שגם להם זה צורם. (ואגב דאגב: לדעתי אין שום טענות נגדו, שהרי בחוג שאליו הוא משתייך זה מקובל ואף הרבה יותר מכך, הטענות הן רק נגד מי שמכניס אנשים מחוג הנ"ל לנהל את ליובאוויטש רק בגלל שהתעטפו בסירטוק משי...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 21:35, כ"ד בניסן ה'תשע"ז

א. הוא אשר אמרתי, אנשי ארץ ישראל (ללא קשר משיחיסטים או אנטים, הבאתי רק דוגמה שאני מכיר אישית). ב. אין לי מושג על איזה מקרה אתה מדבר, אולם פשוט שאם זה אינו צנוע אז לא רק שזה לא מתאים אלא אף אסור. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 22:02, 20 באפריל 2017 (UTC)
אני רק תזכורת: לאתרנו יש ועדה רוחנית. לכאורה זה בדיוק התפקיד שלה, לא? --יוסי ג - שיחה 07:46, 21 באפריל 2017 (UTC)
אם כבר הערות אגב, באתי בזה למחות על שהצמידו לי את התואר 'מתנגד'...   להתראות - שיחה 08:17, 21 באפריל 2017 (UTC)
א. יוסי ג: לדעתי - מהסיבות הנ"ל - מיותר אפילו לשאול את הוועדה בזה. אבל לא אתעקש אם בוער למישהו.
ב. להתראות:   תוקן!   קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:14, כ"ז בניסן ה'תשע"ז
הרי רק השבוע למדו ש"עיקם הכתוב" כדי לא להוציא דבר מגונה מפיו...   להתראות - שיחה 06:07, 23 באפריל 2017 (UTC)

אז אפשר לסכם שרוב קולות ברור בעד כתיבת ערכים גם על נשים? --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:14, 24 באפריל 2017 (UTC)

לענ"ד כן (וכבר סיכמתי כך לעיל...) • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:25, כ"ח בניסן ה'תשע"ז

תמונות נשים

פותחין בדבר מלכות: גבריאל צינר#פרסום תמונת הרבנית דברי הרבי מצוטטים אצלנו כאן. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:22, 24 באפריל 2017 (UTC)

לפני שנתחיל לדון בנושא אבקש משיע שיסביר באופן שיובן לשכל האנושי המגושם שלי מהי סברת החילוק בין תמונת הרבנית לשאר נשים. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:52, 23 באפריל 2017 (UTC)

למה לפני, זה חלק מהדיון. הרבי מציין שלושה סיבות להתיר: 1. שאין 'הסתכלות' 2. שזה לא צבעוני. 3. שאינו מכירה. וממשיך שאין איסור אם אין אחד מהשלושה ובמיוחד כשאין את כל השלושה. אלא שהעובדה שאין איסור, עדיין לא הופך למנהג חב"ד לפרסם תמונות נשים. הראיה לדעתי היא מסיום דברי הרבי, בתגובה לדברי הרב צינער ש'מידת חסידות להחמיר' כותב הרבי "אלא שעל ידי זה יתמעט ב"והחי יתן אל לבו", ניתן להבין זאת, הרבי לא שולל ש'מידת חסידות להחמיר', אך שולל זאת בהקשר זה. אין פה אמירה מפורשת שמידת חסידות להחמיר, אך רמז לפחות יש כאן.
לסיום, כמדומני שבעניין והחי יתן אל ליבו יש הבדל מהותי בין הרבניות לבין כל יהודיה מן השורה. אוסיף ואפרט, זה לא שאסור שיהיה תמונת נשים שנפטרו בשחור לבן, אלא שלדעתי יש לקבוע כללים מחמירים בדבר שלא לפרוץ גדר. אני גם סבור שאם בית משיח וחב"ד אינפו מקפידים שלא לפרסם תמונות נשים, לא ראוי שאנו נפרוץ גדר. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 00:22, 24 באפריל 2017 (UTC)
לענ"ד באותו מענה יש ד' סיבות להיתר, היינו, נוסף על הג' טעמים דלעיל כמו"כ יש את מה שהרבי כותב לפנ"ז "ושולל בנוגע לאחרנייתא" היינו מכיון שאין היא בחיים יותר אין בעיה גם לולי ג' התנאים דלעיל.
לא הבנתי מהי הסברא ש"והחי יתן אל לבו" לא שייך אצל המומע שרה למשל. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:37, 24 באפריל 2017 (UTC)
אגב, שיע, כמדומני שסיום המענה שאותו הבאת כראיה לדבריך (שהרבי לא שולל את המידת חסידות להחמיר), לא רק שאינו ראיה לדבריך (מכיון שהרבי גם אינו כותב שמסכים עם זה, אלא שאפילו אם הדבר כן הוא כאן זה אחרת), אלא דלהיפך, הוא ראיה שבכל מקום שיכול להיתוסף ב"והחי יתן אל לבו" אין לחשוש ממידת חסידות (אפילו אם נהגו כן בבית משיח או באינפו). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:50, 24 באפריל 2017 (UTC)
לענ"ד - שלא כדעת ידידנו השף - מענה הרבי כן מקבל את הנחת היסוד של הרב צינער (שהרי אם כל האיסור שכתב אינו אלא מצוץ מהאצבע ולהד"ם, הרבי אינו צריך לטרוח לחפש היתרים, אלא לכתוב במילה אחת להד"ם). וממילא יש מקום לזהירות בנושא, ולא כל תמונה יכולה/צריכה להופיע.
אמנם כשצריכים לקבוע גדר מחמירה, לא הבנתי למה יש להחמיר יותר מהרבי. וממילא אם התמונה היא 1. שחור לבן 2. של אישה שנפטרה 3. יש בה כדי להוסיף ב'והחי יתן אל לבו' - למה לא? ו"החי יתן" כולל לדעתי גם את המומע שרה, וכל אישה חסידית אחרת שיש ללמוד ממעשיה - שפשוט שהלימוד ממעשיה שייך הרבה יותר כשיודעים איך נראית (ובמכ"ש וק"ו מתמונת הרמב"ם הבדויה שהרבי אומר שמוסיפה ביר"ש). וממילא אם ישנן נשים שצריך לכתוב עליהן כאן בלי תמונה, הרי הדוגמא היחידה שצצה במוחי זה גניה שניאורסון ודליה רויטמן, אולי (יש תמונה כבר, אלא מה?).
בכל אופן בנושא זה חושבני שלא יזיק לשאול את הועדה הרוחנית. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 08:24, כ"ח בניסן ה'תשע"ז
קרייזי אבאוט משיח, בניגוד למה שאולי חשבת, הרי שמר שף ויתיב החביב כלל לא הביע דעתו לכאן או לכאן, הוא רק שאל שאלה על הנחת היסוד של מר שיע הנכבד שיש הבדל בין תמונות הרבניות לתמונות שאר נשים.
אם יתבקש להביע דיעה, אזי מהיכרותי האישית עמו אני מאמין שיענה בערך כך: א. נשים שנפטרו, בודאי צריך לשים תמונה (צ"ע אם צבעוני). ב. נשים חיות (כגון זיוה פש) - צ"ע, עם נטיה ברורה כן לשים תמונה. ג. תמונה שאינה של אשה, אלא שרואים בה גם נשים (כגון זו שמחק שיע) בודאי שאין שום בעיה (אא"כ זה נוגד לגדרי הצניעות). זה מה שנראה לי שהוא יגיד, לא שאלתיו (כנראה שבנוסף לזה הוא גם יבקש את החלפת מנדל במענדל).
בנוגע לדיוקים במענה לא אתווכח עכשיו, רק אבקש שבנוסף למענה הדיון יכלול גם דוגמאות בפועל (וכפי הדוגמה שהבאתי לעיל מספר השלוחים). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 18:42, 24 באפריל 2017 (UTC)
מקבל את הדעות שנכתבו לעיל. שניתן להציג תמונה כל עוד מדובר על תמונה שעונה על שלושת התנאים הנ"ל, 1. שחור לבן, 2. נפטרה 3. יש עניין של והחי יתן. כמובן שצריך לשאול על זה את הוועדה הרוחנית. אם אכן תתקבל ההצעה הנ"ל היא תיתווסף בינתיים לטיוטה, יחד אם שאר הכללים שיוגשו בעז"ה לעיון הוועדה. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 19:10, 24 באפריל 2017 (UTC)
שיע, אני מבין מדבריך שתמונות צבעוניות או של נשים חיות זה מופרך לחלוטין. אבקש שתנמק במה זה שונה מספר השלוחים, או איפה ראינו שהרבי נמנע בזה (אינני מביע דיעה לכאן או לכאן, רק מעלה שאלה). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 19:33, 24 באפריל 2017 (UTC)
מופרך כל עוד אין סמכות שאישרה זאת. ברור ששב ואל תעשה עדיף כאן. שום נזק לא יגרם להפצת המעיינות ולשאר הפעולות הטובות של חב"דפדיה אם יחסרו פה תמונות נשים. --שיעשיחה כ"ח בניסן ה'תשע"ז 20:00, 24 באפריל 2017 (UTC)
א. מעשה רב לא עדיף מסמכות? ב. החי יתן אל לבו שייך רק במתים? ג. מה עם הדוגמא שהבאתי לעיל מתמונה שאינה של אשה אלא שרואים גם נשים? (יש להוסיף על זה, תמונה מכינוסי נשים וכד', שאפילו ללראות את מלכנו אין בעיה עם זה). בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 20:06, 24 באפריל 2017 (UTC)

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── מעיון נוסף, נראה שכבר התקיים דיון בנושא. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 19:18, 25 באפריל 2017 (UTC)

מי דואג להעביר להכרעת הועדה הרוחנית?
וסתם להעיר, בזמן שאנחנו מידיינים פה, מפרסם 'לראות את מלכנו' במסגרת הוידאו היומי וידאו בכותרת 'ספיישל עיתונאיות'. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:28, א' באייר ה'תשע"ז
עוד הערה בקשר להנ"ל: לענ"ד בנוגע לנשים חיות - כדאי להתחשב במקובל במקומות אחרים, לא (רק?) מצד הלכה, אלא מצד מענטשקייט: כיון שלרוב לא מקובל לפרסם תמונות נשים חיות בפרסומים חב"דיים כלליים, ממילא נשים אינן רגילות לפרסומים כאלה, ולכן זה עלול לפגוע בפרטיותן. ברור לי, למשל, שאמי שתליט"א תקבל שוק אם תמונתה תתנוסס בחב"דפדיה, משא"כ אבי שליט"א. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:31, א' באייר ה'תשע"ז
אם מצד מענטשליכקייט שאלתך, הרי נשים וגברים שוים בזה, היינו נשים שיסכימו שיהיה ערך עליהן לא איכפת להן שיהיה תמונה שלהן, וגברים שאין רוצים ערך עליהם לא ירצו תמונה שלהם ג"כ. הדוגמה היחידה ששונה תמונה מערך הוא אם התמונה אינה על נשוא הערך אלא או כגון תמונת אילוסטרציה (שאז אמנם יש להימנע מצד מענטשליכקייט מלשים תמונות מאלו שאינם רוצים - גברים כנשים), או תמונה שאינה שלהם אלא שרואים גם אותם בתמונה (שאז אין בעיה של פרטיות וכו'). עכ"פ זו רק דעתי. בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:31, 27 באפריל 2017 (UTC)

סופי: מה הוחלט? אפשר לשים תמונות נשים? ותמונות שרואים את הצל שלהם?? השאלה מכוונת בעיקר למשתמש שיע, אך בעקבות הפולמוס - לכולם. --ירוחם - שיחה 10:36, 27 באפריל 2017 (UTC)

מה שלא יוחלט, אין זה שייך לערכים על מגדל העמק וד"ל, ולכן אין סיבה להפנות את השאלה לשיע. אגב קרייזי, רק לחדד את מה שאמרתי קודם, האם גברת כמו מומע שרה לו היתה חיה היתה חוטפת שוק אם תמונה שלה התפרסמה? לא נראה לי... בנוסף, אני מבקש להחליף את מנדל במענדל כנדרש ע"פ כללי הכתיב. שף ויתיבקאנפרענץ רום 17:41, 27 באפריל 2017 (UTC)

תמונות

שלום אני חדש פה קצת מייאש אותי שאני רוצה לכתוב כל מיני ערכים ולא יכול להעלות תמונות יש דרך איכשהוא לעשות את זה לבד

אחרי 4 ימים אתה תקבל הרשאה להעלאה. ביינתים אתה יכול לשלוח לי תמונות למייל : [1]--מתכנת - שיחה - לפניות בענינים טכניים: דף הפניות אלי 11:56, 24 באפריל 2017 (UTC)

כח הצפיה של אינפו

כשהעלו את הידיעה אתמול, מספר הצפיות בערך 'צה"ל' היה 7306, ועכשיו זה קצת יותר מ-7600. יישר כח למי שהיה מעורב בהעלאת הידיעה-קישור. להתראות - שיחה 12:04, 2 במאי 2017 (UTC)

דפי פירושונים

לדעתי יש לקצץ ברציניות את מספר דפי הפירושונים שיש באתרינו הנפלא, נדמה לי שזה קיים אך ורק בשביל לתת אשליה של 60000 ערכים וזה מאוד מפריע כשלוחצים "ערך אקראי" ויוצא לך מנחם מענדל... שף ויתיבקאנפרענץ רום 00:21, 17 במאי 2017 (UTC)

בעד גדול. אגב, למיטב ידיעתי זה לא מוסיף למספר הערכים, ודפי פירושונים לא נספרים. --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ז 13:43, 5 ביוני 2017 (UTC)

מאמרי דעה

הסרתי מאמר דעה מהקישורים חיצוניים בערך ציור פני הרב שלדעתי לא תרם מאומה להבנת הערך. לדעתי, זה הזדמנות לקבוע מדיניות בנושא בכלל (שכזכור לי יש עוד כל מיני יציאות כאלה) - למה צריכים לקשר למאמרי דעה בכלל? לדעתי יש לזה מקום רק במקרה: 1) של מאמר דעה של דמות, שמשקף אותה במיוחד, בערך על הדמות. 2) של מאמר דעה שעוסק בהגדרת הנושא בצורה יסודית על פי תורת הרבי, ולא הרגש פרטי, כמו מאמר שמגדיר את השליחות היחידה בערך השליחות היחידה. וגם זה - בדוחק.

מה דעתכם? • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 05:39, כ"א באייר ה'תשע"ז

עוררתי פעם על הענין בדף שרציתי שיעורר קצת יותר ענין. שף ויתיבקאנפרענץ רום 16:08, 17 במאי 2017 (UTC)

יש מאין

לפלא עצום שאין כלום בערך בסיסי זה! [אף התפלאתי לגבי ערך אהבת ישראל שהיה בתחלה במצב ממש לא הגיוני, אמנם ב"ה הוא עבר שיפוץ התחלתי ועוד חזון למועד. (אמנם התשובה הנפוצה בקרב העורכים פה זה "נו, אדרבה, גש למלאכה" אך בכ"ז לענ"ד באם הוא לא יכול מכל מני סיבות, זה לא אומר שכל האתר צריך ללקות בחסר)]--פיצי - שיחה 15:20, 25 במאי 2017 (UTC)

הרחבתי מעט, כולם מוזמנים להמשיך, כל אחד כפי יכולתו. --שלום - עליכם י"א בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 18:27, 5 ביוני 2017 (UTC)

סוגריים בשמות ערכים

מבקש בזאת להצביע בסוגיה הבאה. האם יש לשים סוגריים בשמות ערכים שבהם הסוגריים אינם מחוייבים. ובזאת ישנם שני דוגמאות מתי אפשר להימנע מסוגריים בערכים.

1. במקרים בהם יש שני ערכים ואחד מהם הוא העיקרי, לדוגמה בערכים השונים על מנחם מענדל שניאורסון, מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר הצמח צדק) מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א) מנחם מענדל שניאורסון (אח אדמו"ר הרש"ב) ועוד ועוד, מן הראוי לדעתי שבערך שהוא פירושו העקרי (אדמו"ר שליט"א) יהיה מנחם מענדל שניאורסון. דוגמה נוספת: אורו של משיח, אורו של משיח (מושג), אורו של משיח (ספר).

במקרה זה דומני שלא תהיה מחלוקת שיש להוריד את הסוגריים מהערך שהביטוי הוא פירושו העיקרי. ובמקרה של שאלה מה הפירוש העיקרי ניתן יהיה לדון בדפי השיחה הרלוונטיים.

2. במקרה של ערכים שהסוגריים מוסיפים הבהרה לשמם, אך גם השם ללא סוגריים יכול היה להתקבל, והוא לא תפוס על ידי משהו אחר. הבעיה נפוצה במיוחד בספרים, לדוגמה: חול המועד כהלכתו (ספר), או מאמרי אדמו"ר הזקן (ספר). כמובן שלא מדובר במקרים בהם שם הספר ראוי לערך בפני עצמו כגון ימות המשיח (ספר). דוגמאות נוספות: פנימיות (בחסידות) --שיעשיחה י"א בסיוון ה'תשע"ז 13:35, 5 ביוני 2017 (UTC)

1. אכן העקרי ייכתב ללא סוגריים (כשהגדרת עקרי הוא לפי רוב המתעניינים בשם זה).
2. כל מקרה לגופו בספרים לרוב כן בערכים בתורה א. אם הנושא הוא רק בחסידות אין מקום לכתוב סוגריים (ממילא מובן שאין מקום לפנימיות (בחסידות) שלפי מה שעולה בדעתי איני יודע אם יש ערך כזה בנגלה...) ב. אם יש מאותו הנושא גם בחסידות וגם בנגלה כמדומני יש להתחיל עם ערך ללא סוגריים ובתוכו ייכתב כל מה שיש להכתב בעניין נגלה הלכה מנהג וחסידות וכו' ורק אם מרוב אריכות יוחלט לפצל ולקשר עם ערכים מורחבים יש להוסיף סוגריים (והדוגמא לזה:אילו יוחלט שהערך מתן תורה ארוך מידי ויש לפצלו לערך שעוסק בדברי חז"ל ועוד ערך שעוסק במתן תורה על פי חסידות יש מקום לסוגריים וד"ל)--הנחה - שיחה 15:32, 5 ביוני 2017 (UTC)
כמו קודמי, אני בעד הסוגריים (ספר) בשמות ספרים, מכיון שבמקרים אלו הערך אינו על המושג, למשל על המושג של "חול המועד כהלכתו" אלא על הספר הנושא את שם המושג. שלום - עליכם י"א בסיוון ה'תשע"ז, למניינם 18:28, 5 ביוני 2017 (UTC)
ערך עיקרי ללא סוגרים. ערכי מושג - ללא סוגרים (כשיש כמה ערכים באותו שם הרי ע"פ רוב המושג הוא הערך עיקרי ולכן ללא סוגרים). ערכי אישים - סוגרים כשיש כמה ערכים באותו השם או כשמוסיף להבנת הדמות (מנחם מענדל שניאורסון (אדמו"ר שליט"א)). ספרים/דסקים, אתרי אינטרנט, ניגון/שיר, ארגון וכדו' - עם סוגריים. גאוגרפיה, אירועים - כמדומני שנחשב כמושג וכנ"ל בלי סוגריים.
בנוסף, מכיון שרבים מהערכים כדוגמת ספרים, אתרים וכדו' חייבים להיות עם סוגריים (כשיש ערכים בשם זהה) מומלץ להימנע משם ללא סוגרים כדי ליצור אחידות. דוגמה: "אִי ווָאדיֶע (ניגון)" במקום "ניגון אִי ווָאדיֶע". בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 07:22, י"ג בסיוון, ה'תשע"ז (7 ביוני למניינם), ימות המשיח

עיקר תלונתי היא על מקרים בדוגמת נניח "יוסף ישעיה ברוין (קראון הייטס)", "פנחס רייזעס (שקלוב)", "אלחנן דב מרוזוב (ליובאוויטש)"; או תיאורים מיותרים כגון "לייבל גרונר (מזכיר)", "מענדל פוטרפס (משפיע)" וכדומה; וישנם גם מקרים הזויים כמו הקישור שנמחק "פישל שניאורסון (בן נין הצמח צדק)" (בשביל מה צריך ערך? אפשר לכתוב הכל בשם הערך!). דעתי היא שסוגריים צריך רק במקום שיש יותר מפירוש אחד לשם (כמו הדוגמא לעיל "ימות המשיח" או אפילו אולי "ימות המשיח בהלכה"), כל השאר רק מסרבל, ובלי קשר לעובדה שהוא מסרבל מקומו בגוף הערך. שף ויתיבקאנפרענץ רום 07:44, 7 ביוני 2017 (UTC)

לדעתי היטבת להגדיר זאת, שם תפקידו להבדיל ולייחד את נושא הערך מכל אחר כשיש חשש ממשי להתבלבל.--הנחה - שיחה 10:07, 7 ביוני 2017 (UTC)
לסיכום אם הבנתי נכון, הנחה ושף ויתיב (ואנוכי) מסכימים שבכל מקום שבו אין ערך או סיכוי לערך דומה עם שם זהה, אפשר למחוק את הסוגריים כולל שמות ספרים וכיו"ב. --שיעשיחה י"ד בסיוון ה'תשע"ז 15:03, 8 ביוני 2017 (UTC)
  מצטרף למביעים התנגדות לכל סוגריים שאפשר להסתדר בלעדיהם. אני מצרף בזאת רשימת ערכים כזאת, שכדאי למחוק מכולם סוגריים. • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:01, י"ז בסיוון ה'תשע"ז
רק אוסיף עוד שלענ"ד רבותינו נשיאנו הם מקרה חריג, שלמרות שאפשר בלי הסוגריים יש להשאירם (מפני שמלכתחילה עדיף היה שלא יהיו סוגריים והשם יהיה רק אדמו"ר הזקן, אדמו"ר שליט"א - ואם משיקולי הפצת המעיינות כותבים שמותיהם הק', יש להשאיר לפחות סוגריים עם תאריהם. וגם בשיחות אד"ש מה"מ נתייחד הדיבור לפחות פעם אחת לקדושה שבתארים אלה). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 07:03, י"ז בסיוון ה'תשע"ז

תבנית: ברוך הבא

בשיחת תבנית:בה קישרתי לתבנית חדשה אותה התחלתי לערוך. כשכוונתי שכל אחד יביע את דעתו להעלאת רמתו. (משום מה הוא נבלם בטענות ללא מטען..) וכך נשארה התבנית המיקרוסקופית (הכוונה למלל ולא לכללות התבנית שיחסית גדולה מידי) חברים השקיעו רגע קטן הכנסו הביעו דעתכם, ונוכל לקדם דבר פעוט זה, תודה.--הנחה - שיחה 14:12, 7 ביוני 2017 (UTC)

מה טעם פתח בקישורית אדומה?

לא שממש משנה לי איך נראה בדיוק הדף הראשי, אבל מה הטעם להכניס שם קישורית אדומה לדף 'ערכים חב"דים' כשאין דף כזה? סתם שיהיה קישור אדום קבוע ומכוער בדף הראשי? 91.135.102.188 19:54, 17 ביוני 2017 (UTC)

טיפלתי בעניין יחד עם עוד כמה שינויים--חבר - שיחה - בואו נתוועד! היום, כ"ג בסיוון ה'תשע"ז מגיע משיח.  
יישר כוח! להתראות - שיחה 21:40, 17 ביוני 2017 (UTC)

עפעס כתבה על 70 מליון צפיות?

יהיה נחמד אם אי מי ידאג לכתבה באינפו על 70 מליון צפיות. כמובן שאפשר כנהוג בכגון דא לבלבל את המוח על "תנופה עוצמתית לרגל שנת העשור", והמון ערכים חדשים שנכתבים ועורכים שמצטרפים (אולי זאת תהיה נבואה שמגשימה את עצמה...). • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:15, א' בתמוז ה'תשע"ז

חבל, זה כבר עבר... ואולי עוד אפשר • קרייזי אבאוט משיחמביאים אותו ביחד - 04:45, ב' בתמוז ה'תשע"ז

מיזם הדבר מלכות

מה דעתכם?--יחי המלך! - שיחה 19:23, 29 ביוני 2017 (UTC)

דעתנו היא שאם יש לך זמן מיותר, ואתה מוכן להשקיע (לא יודע בדיוק במה..), אתה מוזמן לעשות אותו!!! • כתית למאורבית הבד 21:09, ה' בתמוז, ה'תשע"ז (29 ביוני למניינם), ימות המשיח
מה הכוונה 'מיזם הדבר מלכות'? בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 05:47, ו' בתמוז, ה'תשע"ז (30 ביוני למניינם), ימות המשיח
כוונתי למשהוא בסגנון של התניא- סיכום הדבר מלכות השבועי
הרעיון אמור להיות די פשוט, כל מי שלומד את הדבר מלכות השבועי פשוט נכנס לדף המתאים וכותב סיכום קטן (אפשר לקחת הרבה חומר ורעיונות מה'ארכיון גאולה ומשיח') התבניות יהיו מוכנות מראש
אם זה יצליח זה אומר להתקדם הרבה יותר מהר ממיזם התניא--יחי המלך! - שיחה 06:50, 30 ביוני 2017 (UTC)
א. לדעתי לא צריך לכתוב ערכים בסגנון הערכים על התניא (בשלב זה עכ"פ). ב. לדעתי כן צריך לכתוב ערכים על השיחות המרכזיות בסגנון הערך השיחה הידועה. ג. אני חלש מאוד בכתיבת ערכים, כך שלצערי לא יוכל להשתתף במיזם (לעבור ולעיר קצת כן, לא הרבה מעבר). ד. אני לא יודע אם תצליח לגייס משתמשים למיזם, אבל אם תחליט שאתה הולך על זה ואפי' לבד כנראה שימצאו כמה שיעזרו קצת. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 06:00, ח' בתמוז, ה'תשע"ז (2 ביולי למניינם), ימות המשיח
איך פותחים מיזם? איך עושים תבנית? (אגב אני עדיין חושב שלא יהיה רע סיכום קצר על כל דבר מלכות [דבר שאגב יכול להופיע [אם יצליח] בדף הבית של חבדפדיה] אולי גם קצת רקע מהתקופה, יש זמן, מי שיודע כותב).
הלו מישהוא?--יחי המלך! - שיחה 11:27, 18 ביולי 2017 (UTC)
א. מיזם הוא היוזמה לעשות דבר מה. את המיזם פתחת כאן, לפתוח דף מיזם זה בדיוק כמו לפתוח כל דף אחר. תבחר שם לדף, ותפתח אותו (הסגנון המקובל:[[חב"דפדיה:מיזמי חב"דפדיה/שם המיזם]]).
תבנית, איזה אתה רוצה? פותחים דף תבנית [[תבנית:שם התבנית]] וכותבים בו את תוכן התבנית. אם אתה לא יודע איך לכתוב את התבנית כך שתקבל את התוצאה הרצויה, אפשר לנסות להעתיק מתבניות אחרות שדומות, להעזר במי שיודע לבנות תבניות או לחפש דפי עזרה (בעיקר בויקיפדיה). לתבניות ניווט יש תבנית בסיס - תבנית:ניווט, ודף עזרה תבנית:ניווט/הוראות שימוש השאלה אם שווה להשקיע בדף ובתבנית אם ככל הנראה לא יהיה מי שיצטרף לזה (מכיון שאף אחד לא הגיב עד עכשיו וגם לא ממש הצטרפו למיזמים שאחרים פתחו).
אם תרצה לעבוד על זה לבד, ותרצה לעשות תבנית ניווט אני יכול לנסות לעזור לך. בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 04:49, כ"ה בתמוז, ה'תשע"ז (19 ביולי למניינם), ימות המשיח

300,000 עריכות

--חבר - שיחה - בואו נתוועד! היום, ט' בתמוז ה'תשע"ז מגיע משיח.  

תיקונים באתר

נא לתקן את הערך על רבי אליהו בעל שם כפי שנכתב בשיחה:אליהו בעל שם שם.

שאלה

האתר משיחיסטי, למה מפרסמים שם כל מיני דברים נגד רבנים חשובים כגון הרבחיים יהודה קרינסקי הרב אברהם שמטוב ועוד.. אתר של טענות על כולם, אך יש כמה מעלות...

שינוי שם לתבנית:למחיקה

אפשר לשנות את השם של התבנית לתבנית:מחיקה מהירה על מנת להקשות את הבלבול בינו לבין התבנית:למחוק?

ואם כבר אז ננצל את הזמן גם לחדד: תבנית:חשיבות - הזמנה לקהילה לדון על מחיקת הערך. אחרי שהתקבלה ההחלטה למחוק צריך לשנות בכל הדפים המקושרים, להעביר את המידע לדפים מקבילים או לדף השיחה ע"מ שלא נאבד את המידע. אח"כ, ורק אח"כ יש להציב תבנית:מחיקה כדי שאחד ממפעילי המערכת ימחק אותו. תבנית:מחיקה מהירה - נועד לבקש ממפעיל למחוק דף שאין צורך לדון על מחיקתו. (למשל: דף אישי של המשתמש, דף ניסוי שכבר לא צריך, משחית שפתח ערך הבל וכו'). גילוי נאות: ההבדלים בין התבניות לקוחות מההגיון שלי. במקרה ואני גם צודק כדאי להעתיק לדפי המדיניות ולדפי התבנית בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 13:09, כ"ג בתמוז, ה'תשע"ז (17 ביולי למניינם), ימות המשיח

  בוצע. שיניתי את התבנית בדפים בהם היא הייתה. לא הפעלתי - ברוב במקרים - שיקול דעת בהחלפה ויתכן שבחלקם הכוונה הייתה בכלל תבנית למחוק. בבקשה להבאה להקפיד על הכללים ולהבדיל בין תבנית:חשיבות, תבנית:למחוק ותבנית:למחיקה מהירה (גם מפעילי מערכת - בעיקר לא למחוק תבנית חשיבות). בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 08:15, א' באב, ה'תשע"ז (24 ביולי למניינם), ימות המשיח

הלוגו בכרטיסיה

כעת יש לוגו בכרטיסיה(אני כותב את זה כאן כי במקומות אחרים כנראה שלא יקראו את זה)--Men770 - שיחה. משיח מגיע! 13:48, 2 באוגוסט 2017 (UTC)

מזל טוב--חבר - שיחה - בואו נתוועד! היום, י"א באב ה'תשע"ז מגיע משיח.  
כל הכבוד! בברכת הגאולה השלמה -- חלוקת דולרים מאחדת את העם * פינת החי * 09:53, י"א באב, ה'תשע"ז (3 באוג' למניינם), ימות המשיח

שמות ערכים עם סוגריים ב'

ערכים כגון ישיבת תומכי תמימים קרית גת (קטנה) לדעתי יש לשנות לישיבה קטנה תו"ת קרית גת, או לכל היותר (למי שקצר עושה לו שחור בעיניים) לישיבה קטנה תומכי תמימים קרית גת מה דעתכם? --שיעשיחה י"א באב ה'תשע"ז 23:39, 3 באוגוסט 2017 (UTC)

  בעד חזק מאוד--Men770 - שיחה. כעת,י"ב באב ה'תשע"ז, 05:31 מגיע משיח! יחי המלך!
לא הבנתי מה ההבדל בין שתי ההצעות שציינת, מלבד העובדה שבאחת מהם הר"ת פתוחה ובאחת סגורה (מה שבלי קשר יוביל להפניות אין סופיות... כי מ"מ יהיה שם על שם שניהם). עכ"פ אני הקטן סבור שאין צורך בערך נפרד לישיבה קטנה ולגדולה ואפשר להכליל את שניהם בערך אחד. למעשה, יש להניח שכל הבעיות שלכם נובעות מכך שאין אתם אומרים לחיים. ואף אם כן, מן הסתם אומרים אתם על פראסטע ולא על ריינע... עכ"פ, לחיים!!! שף ויתיבקאנפרענץ רום 09:10, 9 באוגוסט 2017 (UTC)
שמעתי פעם מהרב זושא פוזנר, שאצל בחורים ל"ש העניין ד'לחיים' לאמיתתו, משום שלחיים אמיתי הופך את האדם למקבל, ואצל בחור הלחיים הופך אותו למשפיע. ודו"ק.

איחוד

כדאי לעשות בלוח מודעות או איפה שהוא את כל הערכים שצריך לאחד

למחיקה

איך מוחקים?

מה תאריכים לועזיים עושים פה? 2006, 2009? -- נכתב ע"י חסיד של הרעבע ששכח לחתום את שמו.

ראה חב"דפדיה:בקשות ממפעיל מערכת --שלום - עליכם כ"ב באב ה'תשע"ז, למניינם 09:40, 14 באוגוסט 2017 (UTC)

תבנית:לשוניות עובדת!

חבר שיע.ק קרייזי אבאוט משיח הנחה להתראות

תבנית לשוניות כעת עובדת. התבנית נכתבה מחדש ועובדת. דוגמא לשימוש יש בדף משתמש:Men770/טיוטה ההוראות נכתבות כעת.
--Men770 - שיחה. כעת,כ"ד באב ה'תשע"ז, 11:15 מגיע משיח! יחי המלך!

שם משתמש בחתימה

אני מעלה הצעת חוק: "איסור השמטת שם המשתמש מהחתימה". כמה בעד כמה נגד.--הנחה - שיחה 13:46, 16 באוגוסט 2017 (UTC)